• تیر ۱۱, ۱۴۰۳ ۰۶:۱۰

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

استاندار : نهضت مدرسه سازی در البرز کلید خورد

Byrotit

دسامبر 29, 2022

استاندار البرز با اشاره به فقر فضای آموزشی در این استان اعلام کرد: با اهتمام دولت سیزدهم و همراهی خیرین نهضت مدرسه سازی در البرز کلید خورد.

به گزارش روتیتر ، مجتبی عبداللهی روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت یک مدرسه خیر ساز در محمدشهر افزود: امیدواریم با عزم و اراده ای با مشارکت دولت و خیرین نیک اندیش در البرز شکل گرفته است، امیدواریم بتوانیم سرانه های آموزشی و پرورشی استان را از فقر جدی خارج کنیم.

وی با اشاره به هدفگذاری البرز برای ساخت ۲۰۰ مدرسه جدید گفت : امروز ساخت مدرسه خیر ساز با ۱۲ کلاس درس به همت خیر نیک اندیش محمدعلی حریریان در محمد شهر کرج آغاز شد.

وی ادامه داد: این مدرسه در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و زیربنای ۲ هزار مترمربع در سه طبقه ساخته می شود که برای ساخت آن ۱۵ میلیارد تومان توسط این فرد خیر تامین می شود.

استاندار البرز گفت : قرار است این مدرسه در مدت زمان یک سال تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.

میانگین تراکم دانش آموزی در کلاس های درس البرز ۳۲.۵ نفر است که در برخی مدارس آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج جمعیت دانش آموزی بالای ۵۰ نفر در هر کلاس درس است.

استان البرز دارای یک هزار و ۴۰ کلاس بالای ۴۰ دانش آموز است و این استان از نظر فضای آموزشی محروم تر از استان های ایلام و سیستان و بلوچستان می باشد.

جمعیت دانش آموزی البرز حدود ۵۳۰ هزار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *