• تیر ۱۵, ۱۴۰۳ ۲۳:۱۷

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

برای اولین بار در کرج؛
میزگرد تخصصی بررسی اقتصاد شهر کرج برگزار شد

روتیتر:رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهرکرج گفت: میزگرد تخصصی بررسی اقتصاد شهری با هدف بهره مندی از نقطه نظر فعالان اقتصادی و دانشگاهی و توسعه شهری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر، مجید کاویانی با اعلام این خبر اظهار داشت: اقتصاد شهری یک دانش بین رشته ای است که به بررسی اقتصاد شهری می پردازد و با ابزارهای علمی سعی در تحلیل مسائل شهری دارد.

وی با اشاره به ظرفیت های اقتصاد شهری در کلانشهر کرج با تاکید بر اینکه باید سیاست های کلی برای فعال سازی کلیه امکانات و منابع انسانی تدوین شود؛ ضرورت این اقدام مهم را توسعه کارآفرینی و مشارکت دانشگاهی و نهادهای اقتصادی ذکر کرد.

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهرکرج یادآور شد: در میزگرد مذکور از فعالان بخش خصوصی، بانک ها و افرادی که به نوعی در این حوزه دخیل هستند، دعوت به عمل آمد تا در نشست های این مرکز حضور یابند و با همفکری یکدیگر علت های عقب ماندگی اقتصاد شهری در این کلانشهر مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

کاویانی با عنوان اینکه، شهرها از نهاد های اجتماعی به اقتصادی تبدیل شده اند و برای توسعه نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی هستند، ادامه داد: این نشست به عنوان اولین جلسه و با هدف رصد علل عقب ماندگی شهر کرج، همفکری برای جستجو و یافتن راهکارهای رفع عقب ماندگی ها همچنین رسیدن به مولفه های تاثیرگذار در جذب سرمایه های بخش خصوصی برگزار شد.

به گفته کاویانی در این نشست مطالب مختلفی از سوی فعالان اقتصادی البرز و علت های عدم استقبال مشارکت های بخش خصوصی مطرح شد که از جمله آنها نقص در مقررات، نبود مرکز اطلاعات کامل برای سرمایه گذاری و… بود؛ در این گفتمان تخصصی تمامی موارد مطرح شده به صورت منشور تهیه و به حوزه های ذیربط در استان البرز ارسال می شود.

مجید کاویانی اظهار امیدواری کرد: از خروجی های جلسه باید تشکیل کارگروه های تخصصی باشد تا مباحث مطروحه به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پایان گفت: اولین جلسه این میزگرد به همت مرکز پژوهش های شورای شهر برگزار شد اما استمرار برگزاری آن بستگی به تلاش و همت حاضرین و اعضا دارد تا بتوانیم شهر کرج را جایگاه واقعی خود در عرصه اقتصاد برسانیم.

یادآور می شود این جلسه با حضور مجید کاویانی، رئیس مرکز پژوهش شورای شهر، سعید مصطفایی، رئیس کمیسیون حقوقی شورا، مصطفی سعیدی، عضو شورای شهر، فرج اله ایلیات، معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج، رئیس سازمان صنعت و معدن استان البرز و جمعی از پژوهشگران و فعالان اقتصادی اقتصادی و بانک ها، و اساتید دانشگاهی برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *