• تیر ۹, ۱۴۰۳ ۰۹:۵۲

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

عطایی خبر داد:
بیش از ۷ هزار متر مربع از جداره های منطقه ۹ کرج امحاء و پاکسازی شدند

روتیتر: سرپرست منطقه ۹ شهرداری کرج از امحاء و پاکسازی ۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع دیوار نوشته در سطح این منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر، حسین عطایی گفت :برابر ماده ۹۲ قانون شهرداری ها، تبلیغات در معابر شهر به غیر از اماکنی که شهرداری آن ها را مجاز شناخته، ممنوع است و متخلفان؛ تعدی کننده به حقوق عمومی و قانون به حساب می آیند و طبق تبصره ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، نوشتن هر نوع مطلب و یا الصاق هر نوشته ای بر روی دیوارهای شهر که مخالف مقررات باشد ممنوع بوده و محکوم به پرداخت جریمه نقدی خواهد شد.

سرپرست منطقه ۹ شهرداری کرج اظهار داشت: بر این اساس با همت حوزه زیباسازی منطقه، پاکسازی و رفع آلودگی های بصری از برخی دیواره ها و جداره های اصلی شهر اجرایی و به افراد متخلف در این خصوص تذکرات لازم داده شد.

عطایی افزود: این طرح به منظور حفظ زیبایی چهره شهر و جلوگیری از آلودگی های بصری انجام شده است که از این به بعد نیز با هر گونه دیوارنویسی و تبلیغات در سطح شهر به شدت برخورد می شود.

این مسئول گفت: کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که تا کنون از طریق دیوارنویسی در سطح شهر اقدام به تبلیغ فعالیت­ها و خدمات خود می­ کردند، موظف به رعایت قانون و حقوق دیگر شهروندان هستند و در صورت مشاهده هر گونه دیوارنویسی، ضمن امحاء این قبیل تبلیغات با عاملان آن برابر مقررات برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به چگونگی برخورد با متخلفان، بیان کرد: با تقویت ابزار قانونی شهرداری از سوی مراجع قضایی، بعد از اخطار شفاهی و کتبی، تلفن های اماکن و موسسات حقیقی و حقوقی که برخلاف آیین نامه زیباسازی مبادرت به تبلیغات غیر مجاز کردند، حوزه زیباسازی منطقه ۹ شهرداری کرج با معرفی مالکین به شرکت مخابرات ضمن ساماندهی تابلوها نسبت به قطع ۱۲۰ مورد خطوط تلفن نیز اقدام نموده است.

سرپرست منطقه ۹ شهرداری کرج گفت: امحاء، پاکسازی و رنگ آمیزی دیواره های سطح منطقه تا رفع کامل آلودگی های بصری از سوی حوزه زیباسازی منطقه ادامه دارد تا موجب ارتقاء کیفی سیمای شهری شده و ضمن زیباسازی چهره شهر، بهداشت و امنیت شهر را نیز ارتقاء دهیم.

عطایی در پایان خاطر نشان کرد: طی یک برنامه منسجم دیوار نوشته ها سطح منطقه در ابعادی بیش از ۷۵۰۰ متر مربع امحاء و پاکسازی شدند و تعداد ۴۶۰ مورد بنر های غیر مجاز نیز از سطح منطقه جمع آوری و تعداد ۳۲۰ فقره اخطار به صنوفی که تابلو و بنرهای غیر مجاز نصب کرده اند ابلاغ شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *