• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۷:۲۵

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

امروز پس از خطبه های نماز جمعه کرج؛
ضریح مطهر حبیب ابن مظاهر به کربلا ارسال شد

روتیتر: کرج – ضریح مطهر حبیب ابن مظاهر که توسط هنرمندان البرزی در کرج ساخته شد امروز پس از خطبه های نماز جمعه به کربلا ارسال شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر به نقل از خبرگزاری مهر، ضریح مطهر حبیب ابن مظاهر که توسط هنرمندان استان البرز از سه سال گذشته تا کنون در حال ساخت بود امروز پس از نماز جمعه با حضور مردم ولایتمدار کرج به کربلای معلی ارسال شد. حاضران ضریح مطهر را از مصلی نماز جمعه کرج تا آستان مبارک امامزاده حسن(ع) مشایعت کردند. این ضریح قرار است در جوار شهدای کربلا و به جای ضریح موجود جانمایی شود.

ضریح حبیب ابن مظاهر توسط کمک‌های مردم ولایت‌مدار البرز به مساحت هشت متر و ۶۰ سانتی مترمربع، طول ۲ متر و ۶۸ سانتی مترمربع و عرض یک متر و ۷۶ سانتی متر مربع شامل دو بخش چوبی و فلزی ساخته شده است.

رطوبت بالا در کربلای معلی باعث شده است در سازه های چوبی این ضریح از چوب «ساج» که مقاوم به رطوبت است استفاده شود. برای نخستین بار در سازه این ضریح از سنگ های تزئینی مانند یاقوت، فیروزه، عقیق و برلیان استفاده شده است اما سازه اصلی این ضریح از چوب است که برای تکمیل آن ۱۰۰۰ کیلوگرم نقره، ۵ کیلوگرم طلا، ۵۰۰ کیلوگرم مس، ۱۰۰ کیلوگرم استیل و تعداد قابل توجهی سنگ های قیمتی استفاده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *