• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۲:۲۸

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

خدایی اعلام کرد:
باغ سیب طی برنامه ۵ ساله احیا می شود/ کاشت ۲۱۰ هزار اصله نهال مثمر طبق برنامه زمان بندی

روتیتر: مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مطهری از تدوین برنامه ۵ ساله به منظور احیای باغ سیب کرج خبر داد و گفت: طی این برنامه ۲۱۰ هزار اصله نهال مثمر و بارده در نقاط مختلف این باغ کاشته می شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر، خدایی، که در محل باغ سیب حضور یافته بود، در گفتگو با گزارشگر این برنامه اظهار داشت: باغ سیب دارای وسعتی بالغ بر ۲۷۰ هکتار است که مقرر شده در برنامه ۵ ساله این باغ احیا و بازسازی شود.

وی با اشاره به قدمت ۵۰ ساله درختان این باغ افزود: در مجموع در این باغ ۳۲ هزار اصله درخت وجود دارد که شاید نیمی از این درختان به لحاظ قدمت خشک شدند و یا در معرض نابودی هستند.

وی با تاکید بر لزوم انجام کار مهندسی به منظور احیای این باغ یادآور شد: در سال جاری قرار است که در ۵۰ هکتار از اراضی این باغ از بهترین ارقام درختان میوه کشت شود.

این مسئول گفت: طبق برنامه ریزی مقرر شد که در سال آینده نیز ۱۰۰ هکتار دیگر این باغ احیا شود، همچنین برنامه آبیاری تحت فشار با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان نیز برای کل باغ در نظر گرفته شده است.

خدایی اعلام کرد: طی برنامه ۵ ساله در مجموع ۲۱۰ اصله نهال بارده از بهترین ارقام میوه در باغ سیب مهرشهر کاشته می شود که حدود ۱۰ هزار تن محصول خواهد داشت و این آورده بزرگی برای کلانشهر کرج است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *