• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۱:۳۶

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

وزیر کشور خطاب به استاندار البرز : مدیران انتصابی باید دارای عملکرد شایسته و موفق باشند/از رفتار و عملکرد هیچ مدیری دفاع نمی کنم ،مدیران باید خودشان در برابر رفتار و عملکرد شان به همه پاسخگو باشند

Byrotitr

اکتبر 6, 2013

روتیتر، سید محمد میرحبیبی : دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور دولت دکتر روحانی در جلسه تودیع و معارفه استاندار البرز به نکاتی ویژه اشاره داشت که می تواند به عنوان تازه ترین رویداد خبری تاثیر گذار  از آن یاد کرد. به رغم اینکه وی تاکید داشت انتصاب ها و مدیران باید با در نظر گرفتن سابقه کاری و عملکرد مفید و مثبت و تجربه و تعهد و تخصص انجام شود اما استاندار البرزدر اولین انتصاب های خود بر خلاف سیاست ها و تدابیر دولت تدبیر و امدی رفتار کرد و برادران و پسر خود را به عنوان مدیران کل و معاون مدیر کل منصوب کرد . نکته جالب تر اینکه وی پا را از انی نیز فراتر نهاده و در نظر دارد تا فردی را به نام مجید سریزدی  با کارنامه نا موفق و  مسئله دار به عنوان معاون فنی و عمرانی استانداری البرز منصوب کند. سریزدی در زمانی که شهردار کرج بود اما و اگر های بسیاری را در رابطه با عملکرد خود برانگیخت و نارضایتی مردم و نخبگان را نسبت به عملکرد خود در حوزه فنی و عمرانی چنان برانگیخت که شورای شهر کرج از انتخاب خود پشیمان و نا امید شدند.

با این وجود و به رغم تاکیدات همه و مشی دولت تدبیر وامید استاندار البرز بر انتصاب های خانوادگی و نا شایسته سالار تاکید و اصرار دارد .

به گزارش روتیتر ، وی با اشاره به صحبت های وزین ، معتدل ، قاطع ، امید بخش و همه پسند و ولایی دکتر حسن روحانی در مجمع سازمان ملل متحد گفت : انسان مباهات می کند وقتی  سخنرانی با وقار و اعتدالگرزایانه رییس جمهوری را در مجامع مختلف بویژه مجمع سازمان ملل متحد را گوش می دهد و دیگر نگران تمسخر افراد حقیقی و حقوق و نیش خند در این جلسات نیستیم . وی در این گفتار ها سعی داشت تا اشاره ای در لفافه به نوع سخنان و رفتار های رییس جمهور پیشین در مصاحبه های مطبوعاتی و سخنرانی  در مجامع بین الملل دکتر احمدی نژاد داشته باشد . چه رییس جمهور پیشین در بسیاری از جلسات در پاسخ به بسیاری از انتقادها و سوال ها و حتی در بسیاری از واکنش ها اقدام به خندیدن های کنایه آمیز و پاسخ های غیر مرتبط می کرد که تحلیلگران از آن به عنوان تمسخر یاد می کردند . هرچند وزیر کشور دیرو.ز به فرد خاصی اشاره نداشت اما پیکان صحبت های وی در این حوزه متوجه دکتر احمدی نژاد بود.

رحمانی فضلی ادامه داد:دیگر نگران رخ دادن تمسخر و نیش خند نیستیم چون دیگر عامل درگیری و اختلاف وجود ندارد و بر همین اساس همه احساس رضایت و آرامش می کنند در حالی که رسانه ها همان رسانه ها هستند اما کسی به نیش خند ، تمسخر و اختلاف دامن نمی زند که رسانه ها مجبور باشند به آن بعد خبری بدهند پس تنها تفاوتی که نسبت به قبل رخ داده است تغییر دولت با رییس جمهوری ، دانا ، فهیم ، با ادب ، متین ، ولایی و اعتدال گرا و صلح طلب است.

وی با تاکید بر اینکه آدم به بیانات رییس جمور ایران افتخار می کند ادامه داد:گفتمان رییس جمهور از این جهت مایه افتخار است که مبتنی اعتدال و صلح دارد که این یک نوع دیپلماسیجدید در جامعه بین الملل به شمار می رود.

وی تاکید کرد با این حرف ها و کلمات است که روابط تنظبم می شود چراکه وقتی تحریک آمیز حرف می زنی روابط شما دچار مشکل می شود و وقتی روابط شما دچار مشکل شد ، به اختلاف بر می خورید و دشمنان تحریک و در برابر شما بی جهت موضع می گیرند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تا کید کرد : کسی نخواسته از اصول عدول کند گفتمان گفتمان مقتدرانه و اعتدلگرایانه و به دور از اختلاف زایی است . فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر نرمش قهرمانانه نیز همین است یعنی بیان گفتار متعامل . و همه اینها می تواند در قدرت یابی ما موثر و مفید باشد.وقتی شما اختلاف ها را کم کردید روابطتان با دنیا  بیشتر و عمیق تر می شود و وقتی روابطتات بیشتر شد منافع شما بیشتر تامین می شود و وقتی منافعتان تامین شد قدرتمند می شوید و این همان نرمش قهرمانانه است که در دولت یازدهم دیپلماسی خارجی بر اساس همین فرمایش مقام معظم رهبری استوار است و تا اینجا خیلی خوب جواب داده است.

هیچ کس در البرز نباید احساس تبعیض کند

از رفتار و عملکرد هیچ مدیری دفاع نمی کنم ،مدیران باید خودشان  در برابر رفتار و عملکرد شان به همه پاسخگو باشند

وزیر کشور در ادامه صحبت های خود با تاکید بر اینکه هیچکس نباید در البرز احساس تبعیض کند اظهار داشت : مهندس طاهری استاندار البرز باید خود را در برابر همه برای رفتار و  عملکردش پاسخگو بداند.

وی وفاداری ، صداقت و امانت داری را سه شاخصه مهم و اولویت دار مدیران و استانداران دانست و تصریح کرد: من از رفتار و عملکرد هیچ مدیری دفاع نمی کنم البته اگر حقش ضایع شود از او دفاع می کنم اما در برابر عملکرد و رفتارش خودش باید به همه پاسخگو باشد .

مدیران دولت یازدهم باید معتقد به گفتمان دولت و رییس جمهور یعنی اعتدال ، امید بخشی و پاسخگویی یاشند

وی در ادامه و در خصوص نحوه انتخاب مدیران توسط استاندار البرز خطاب به مهندس طاهری گفت: مدیرانی که شما می خواهید انتخاب کنید۱- باید روش فکری و عملکردی آنها  معتدل باشند۲-برای آن کار و مسند شایسته ترین باشند.۳-تجربه و سابقه  مفید در آن کار و انگیزه لازم را داشته باشد نه سابقه مطلق چراکه برخی مدیران ۲۰ یا ۱۵ سال سابقه در یک پستی را دارند اما فقط خرابکاری کرده اند ۴- معتقد به گفتمان دولت ، اعتدال و امید بخشی باشند  و در راس آن  به ولایت اعتقاد داشته باشند.

باید مسایل حوزه اجتماعی را به مردم واگذار کنیم

وی در بخشی دیگر از صحبت های خود خاطرنشان کرد : در خصوص مسایل اجتماعی باید مسوولیت با مردم باشد تا امورساماندهی شود. اما به اعتقاد ما بسیاری از کج رفتاری ها به این دلیل است که مسوولان و مردم را وارد این حوزه نکرده اسم و به مردم اعتماد و کار را به آنها واگذار نکرده ایم.و

وی در بحث مباره با مواد مخدر گفت : علاوه بر اینکه باید در این حوزه ها کار اصلی را به مردم واگذار کنیم و آنها را در گیر کنیم تا بتوانیم جواب و پاسخ و نتیجه درست بگیریم ، در بخش مبارزه نیز می بایست ۸۰ در صد مبارزه را در مرزهای شرقی برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور متمرکز کنیم و ۲۰ درصد مبارزه را در شهرها انجام دهیم .

وزیر کشور کلید حرکت در دولت «تدبیر و امید» را رعایت عدالت و حرکت بر مدار اعتدال خواند و گفت: توجه به امور مختلف مردم در راس برنامه های دولت است که باید سرلوحه خدمتگزاران به نظام و انقلاب قرار گیرد.
عبدالرضا رحمانی فضلی اظهار داشت: آمدن و رفتن در پستهای مختلف امری طبیعی است چراکه نظام هستی مبتنی بر تغییر است که در پی آن پویایی و حرکت وجود دارد.
وی ضمن تقدیر از خدمات شایسته و ارزشمند دکتر عربیان، استاندار سابق وی را فردی قانونمدار و ارزشی خواند و گفت: در طول سالهای همکاری با وی در دیوان محاسبات کشور همراه صلابت، قاطعیت و رعایت کامل قوانین و مقررات از سوی وی مدنظر قرار داشته و دارد و تجربه حضور در وزارت کشور نیز به سایر تجارب وی افزوده گشت.
این مسئول در عین حال استاندار جدید البرز را نیز فردی معتدل و باتجربه و در عین حال آگاه و فعال در عرصه تولید و صنعت خواند که می تواند در سایه تدابیر مقام معظم رهبری در سال «حماسه سیاسی» و «حماسه اقتصادی» و همچنین تحقق اهداف و برنامه دولت گامی بسیار مهم در جهت تحول در عرصه تولید و صنعت استان بردارد.
استاندار جدید البرز وام دار کسی نیست
وزیر کشور در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه در پروسه انتخاب استانداران، ملاک ها و شاخص هایی از سوی وزارت کشور ترسیم شده بود که بر اساس آن نماینده ولی فقیه در استان البرز و همچنین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انتخاب استاندار البرز را به وی واگذار کردند، خاطر نشان کرد: بر این  اساس استاندار جدید البرز به دلیل روحیه اعتدال وام دار هیچ فرد، حزب و جریانی نیست بنابراین می تواند بدون هیچ گونه مانعی در مسیر تحقق اهداف و برنامه های دولت گام برداشته و استان البرز را به جایگاه واقعی خود در کشور برساند.
مشارکت فعال آحاد جامعه با تزریق روحیه اعتدال میسر می شود
رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود روش و منش دولت «تدبیر و امید» را برگرفته از روحیه اعتدال گرایانه خواند و تصریح کرد: با توجه به این روحیه و پرهیز از هرگونه افراط و تفریط در نگاه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است که می توان کشوری مستقل و بر اساس مشارکت فعال تمامی آحاد جامعه داشت.
وی حضور دکتر روحانی به عنوان چهره ای فرهیخته با گفتمانی جدید را عاملی برای خنثی شدن توطئه شوم دشمنان که در پی نفاق و ایجاد شکاف بودند، عنوان کرد و گفت: با این رویکرد است که می توان از ایران اسلامی شخصیتی متمدن، موحد و معتدل به دنیا معرفی کرد چراکه دنیای امروز دنیای مجاز است و از طریق گفتمان همراه با اعتدال می توان مسیرهای مسدود را باز کرد.
عدول از اصول آفتی بزرگ است
وزیر کشور همچنین عدول از اصول را آفتی بزرگ خواند که می تواند با گفتمانی نرم و مقتدرانه، قدرت ایران اسلامی را به رخ جهانیان بکشد.
به گفته وی باید بدانیم که حکومت نمی کنیم برای اینکه امورمان را اداره کنیم بلکه مقدمه ای برای استقرار حکومت اصلی است که می تواند افق آینده ایران اسلامی را مبتنی بر عدالت برای پایه گذاری حکومت امام عصر (عج) ترسیم کند.
ضرورت استفاده از خرد جمعی و بهره گیری از نیروهای توانمند استانی 
ضرورت استفاده از خرد جمعی و بهره گیری از نیروهای توانمند استان البرز بخش دیگری از سخنان رحمانی فضلی بود که در این مراسم به آن پرداخت. وی در این رابطه خاطر نشان کرد: تفکر اعتدالی، شایسته سالاری و اعتقاد به ولایت از جمله ویژگی هایی است که استاندار جدید البرز باید در انتصاب مدیران و یاران خود در استانداری البرز مدنظر قرار دهد.
وی تاکید کرد: در این راستا آنچه بیش از سایر مسائل حائز  اهمیت است این است که سیاست دولت مبتنی بر تشویق به منظور سرمایه گذاری و روان سازی مسیر تولید است که در صورت برنامه ریزی علمی می تواند استان البرز را برای جهشی بلند اقتصادی در کشور آماده کند.
گفتنی است در پایان این مراسم وزیر کشور با اهداء لوح سپاس از خدمات دکتر عربیان تقدیر و سید طاهر طاهری را به عنوان استاندار جدید البرز معرفی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *