• تیر ۱۵, ۱۴۰۳ ۱۷:۵۰

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

نماینده ولی فقیه در استان البرز:
گزارش عملکرد در خصوص اقتصادمقاومتی ضروری است

روتیتر: کرج – نماینده ولی فقیه در استان البرز بر ارائه گزارش عملکرد در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی از سوی مسئولان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان کرج، به بیستم فروردین سالروز قطع روابط سیاسی ایران و آمریکا در سال ۵۹ و روز ملی فناوری هسته ای اشاره کرد و گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی به پاس تشکر از تلاش های دانشمندان هسته ای و دستیابی ایران به فناوری و غنی سازی اورانیوم و راه اندازی زنجیره کامل غنی سازی در نطنز این روز را به نام «ملی فناوری هسته ای» نامید.

آیت الله حسینی همدانی با تاکید بر اینکه جوانان مسلمان و دانشمندان ایرانی با عملی کردن شعار «ما می توانیم» بزرگترین دستاورد تاریخ ایران را به دست آوردند، گفت: بومی شدن صنعت هسته ای کشور و نامگذاری بیستم فروردین ماه به نام روز ملی فناوری هسته ای مصادف با روز قطع ارتباط ایران و آمریکا بود.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه قطع رابطه ایران و آمریکا از سوی آمریکا اعمال شد، گفت: پس از حوادث لانه جاسوسی آمریکا تصمیم به قطع ارتباط با ایران را گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان کرد: وجود دستاوردهای هسته ای در کشور یعنی اینکه ملت ایران به برکت اسلام، قرآن و اهل بیت زیر بار ظلم مستکبران نخواهد رفت.

آیت الله حسینی همدانی تکریم و بزرگداشت روز ملی فناوری هسته ای را تکریم جهاد، صبر و مقاومت دانست و گفت: وجود دستاوردهای هسته ای نمونه اعتماد به توانمندی های داخلی و بیانگر این است که اگر مدیریت امور کلان اقتصادی، سیاستی و یا فرهنگی کشور جهادی باشد به نتیجه های مطلوبی دست پیدا می کنیم.

هنرمند ارزشی وارد بازی های سیاسی نمی شود

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته ای، به سالروز شهادت هنرمند، متفکر و بسیجی سید مرتضی آوینی در سال ۷۲ اشاره کرد و گفت: روز شهادت این شهید والامقام را روز هنر انقلاب نامیدند.

خطیب جمعه کرج با تاکید بر اینکه هنرمند ارزشی هویت دارد و بدون اینکه ورد بازی های سیاسی، جناجی و زد و بندهای معمول شود با زبان هنر که نعمتی الهی است وظیفه دینی و اجتماعی اش را انجام می دهد و به اسلام خدمت می کند، گفت: هنر هنرمند اگر در قالب اسلامی ارائه شود ارزشمند خواهد بود در غیر این صورت اگر از مظاهر غربی و فرهنگ های بیگانه فاصله نداشته باشد و خودش را با آنها مقایسه کند هرگز ارزشمند نیست.

آیت الله حسینی همدانی گفت: شهید آوینی و همچنین مرحوم سلحشور تلاش کردند که هنر اسلامی از بین نرود و به دست بیگانه نیفتد این شهدای بزرگوار سعی کردند سینمای ایران سینمای دینی باشد و افراد با ورود به سینما بر علم، اخلاق و معرفتشان افزوده شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: شهید آوینی و مرحوم سلحشور تلاش کردند که ارزش های اسلامی در قالب هنر ماندگار شوند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه عده ای از متولیان فرهنگی کشور با افکار شهید آوینی فاصله زیادی دارند، گفت: دیده می شود برخی بیت المال را در راه ضد دین خرج می کنند این در حالی است که دشمن قسم خورده اسلام فکر، اندیشه، عقیده و دین همه اقشار به خصوص جوانان را نشانه گرفته اند.

حمایت از صنعت و کشاورزی ضروری است

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه دشمن برای تهاجم فرهنگی برنامه ریزی می کند، گفت: این در حالی است که برخی از مسئولان فرهنگی در کشور بر سر مسائل بی ارزش که نقشی در تعالی فکر و فرهنگ ندارد چانه می زند.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از تولیدات هنری عموما دینی و ارزشی نیست، گفت: برخی از تولیدات هنری با ناب ترین مسائل ارزشی از جمله حجاب با سبک زندگی و ارزش های الهی در تضاد هستند.

خطیب جمعه کرج با تاکید بر اینکه استان البرز در بسیاری از مسائل از جمله مسائل فرهنگی می تواند تبدیل به الگو شود، گفت: این در حالی است که برخی با تنگ نظری ها و منیت ها نمی گذارد کاری انجام شود.

وی در ادامه تاسیس بنیاد مسکن به دستور امام خمینی (ره) و شهادت امیر صیاد شیرازی را گرامی داشت و به بیانات مقام معظم رهبری در جمع تعدادی از مسئولان که هفته گذشته انجام شد اشاره کرد و گفت: ایشان بر تحقق اقصاد مقاومتی ارائه گزارش عملکرد و حمایت داخلی از صنعت و کشاورزی تاکید دارند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه استان البرز یک استان صنعتی و کشاورزی است، گفت: این استان قابلیت های زیادی در حوزه صنعت و کشاورزی دارد.

خطیب جمعه کرج گفت: جلوگیری از اقدامات دستگاهی که بر خلاف اقتصاد مقاومتی حرکت می کند خواسته رهبری است و مسئولان باید مطالبات رهبری را فرمان بدانند و برای اجرایی شدن دستورات رهبری تلاش کنند.

تحقق اقتصاد مقاومتی در اولویت قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه تخلف از فرمان مقام معظم رهبری جایز نیست، گفت: باید تحقق اقتصاد مقاومتی در اولویت قرار گیرد.

وی به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: همه باید وارد میدان شده و حرف زدن را کنار بگذارند و در مقام عمل برای تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه سخنان خود به مباحثی که در برخی جلسات عمومی کشور با یک بیان مغالطه آمیز مطرح می شود اشاره کرد و این سوال را طرح کرد و گفت: چرا چنین سخن گفته می شود که مخاطب به سردرگمی دچار شود و را را از بیراهه نتواند تشخیص دهد.

آیت الله حسیی همدانی خطاب به مردم گفت: به سخنانی که از سوی مسئولان گفته می شد با دقت گوش کنید گاهی تکرار یک حرف نادرست این مفهوم را در ذهن مخاطب القاء می کند که گویا درست است.

وی در ادامه به برخی سخنرانی رسمی اشاره کرد که از سوی برخی از مسئولان انجام می شود و گفت: برخی از مسئولان از افراط و افراط گرایی و تندوری سخن می گویند و نسخه می پیچند به طوری که روز گذشته یکی از مسئولان گفته است افراطی ها به ما می گویند به هیچکس اعتماد نکنید حتی به همسایگان و دوستان نباید اعتماد کرد حال این سوال مطرح می شود که چه کسی در کشور این حرف را می زند، چرا مسئولان در مورد جمعی حرف می زنند که اصلا وجود ندارد اگر بنا به همدلی و همزبانی است و قرار است با تدبیر عمل شود چرا چنین سخن گفته می شود که باعث ایجاد شکاف در جامعه می شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: برخی از مسئولان می گویند که ما کاری کرده ایم که ایران هراسی از بین رفته است حال این سوال مطرح می شود که کدام جنبه از ایران هراسی را از میان برداشته اند.

اسلام تعامل با استکبار را اعتدال نمی داند

خطیب جمعه کرج با تاکید بر اینکه استکبار برای اینکه می خواهد به اهداف خود برسد اقدام به القاء ایران هراسی می کند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «امروز دشمنان برای اینکه دستگاه های استکباری به هدف های استکباری خود دست یابند و برای اینکه مشکلات خود را پوشیده و مخفی نگه دارند در میان مسلمان اختلاف ایجاد می کنند شیعه هراسی و ایران هراسی به وجود می آورند».

وی با طرح این سوال که آیا ایرن هراسی بد است؟ گفت: دشمنان باید از کدام ایران بترسد و از کدام ایران نباید بترسند چرا برخی بیراهه را، راه نشان می دهند و از این اقدام خود به عنوان اعتدال اسلامی یاد می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه اسلام تعامل با استکبار را اعتدال نمی داند، گفت: معتدل ترین انسان های اولیا خدا و اهل بیت هستند اگر بنا بود تعامل با دشمن اعتدال باشد کربلا به وجود نمی آمد.

خطیب جمعه کرج در پایان با اشاره به اینکه دشمن می گوید ایران خیلی ترس دارد چون موشک دارد و از خودش دفاع می کند، گفت: حال این سوال مطرح می شود که آیا برای اینکه ایران هراسی را از دشمن بگیریم باید صنایع دفاعی خودمان را تعطیل کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *