• تیر ۱۵, ۱۴۰۳ ۲۳:۱۳

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

تاکید دادستان شهر کرج:
کمبود آب را بهانه ای برای عدم افزایش فضای سبز قرار ندهیم

روتیتر: دادستان عمومی و انقلاب کرج هشدار داد: مقدار قابل توجهی آب از یکی از قنات های منطقه باغستان پیوسته به هدر می رود، این در حالی است که می توان از منبع فوق برای آبیاری گیاهان و فضای سبز بهره گرفت و نبود آب را بهانه ای برای عدم افزایش فضای سبز شهری قرار نداد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر، حاجی رضا شاکرمی در جلسه مشترک با مسئولان ارشد مدیریت شهری ایران کوچک این مطلب را عنوان کرد و بر رفع آلودگی های گوناگون شهر به واسطه بهره گیری از روش های نوین ایجاد فضای سبز در محیط های مسکونی و ساختمان ها تاکید کرد.

وی با تصریح بر اینکه شهرداری ایران کوچک باید در این خصوص پیشگام باشد، افزود: در بسیاری از کشورها از هر فضایی برای کاشت گیاهان و ایجاد فضای سبز بهره می گیرند به گونه ای که بام ها و بالکن ها و حتی دیوارهای برخی منازل به گیاهان آراسته شده و این ضمن ایجاد آرامش روانی ساکنان، به حفظ سلامت ریه های تنفسی آنان کمک می کند.

دادستان کرج اذعان داشت: بهره گیری از آب برای ایجاد فضای سبز به منزله سوءمصرف نیست بلکه یکی از الزامات اساسی زندگی امروزی با توجه به آلودگی های شدید پیرامون است و باید از کمترین امکانات و کوچکترین فرصت ها برای احداث فضای سبز و تازه نگه داشتن محیط شهری بهره ببریم.

این مسئول، هدررفت آب از یکی از قنات منطقه باغستان را ناراحت کننده ارزیابی و عنوان کرد: آب هدر رفته از این قنات بدون هیچ گونه استفاده ای وارد نهر دلمبر شده و حرام می شود.

به گفته شاکرمی، نمونه این نقاطی که آب در آنها به هدر می رود، زیاد است و باید بتوانیم با شناسایی آنها منابع آبی برای آبیاری فضاهای سبز را تامین کرده و نگذاریم نبود آب یا کمبود آن بهانه ای برای افزایش آلاینده ها و آلودگی ها در شهر شود.

وی، افزایش فضای سبز در حاشیه منازل و مجتمع های مسکونی را علاوه بر همه مزایای مثبتی که در کیفیت هوا و روان شهروندان دارد، موجب کاهش سفرهای درون شهری و برون شهری شهروندان برای دستیابی به یک محیط سبز و خوش آب و هوا دانست.

شاکرمی بیان داشت: کاهش سفر خود به کاهش ترافیک و کم شدن میزان آلودگی هوا خواهد انجامید که همه اینها را باید برای پرداختن به موضوع فضای سبز مد نظر قرار دهیم.

وی، از جمله علل تاکید دادستانی بر موضوع احیای باغ سیب را نیز همین امر خواند و خاطرنشان کرد: وجود باغ سیب بخش قابل توجهی از سرانه شهروندان کرجی به فضای سبز را تامین می کند که شهرداری کرج به خوبی نسبت به این موضوع آگاه بوده و با همه توان خود برای احیای مجدد و نگهداری از این گنجینه سبز شهری اقدام می کند.

دادستان کرج این تلاش را قابل تقدیر ارزیابی کرد و از مسئولان خواست با معرفی متخلفان حوزه محیط زیست و فضای سبز، امکان اعمال قانون و برخورد قضایی با آنان را فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *