• تیر ۱۱, ۱۴۰۳ ۱۳:۵۷

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

عباسی تاکید کرد:
برنامه‌های کلان شهرداری‌ها، باید با محوریت مردم طراحی و اجرا شود

Byrotit

مه 21, 2016

روتیتر: دبیر اول شورای اسلامی شهر کرج با بیان این که برنامه‌های کلان شهرداری‌های سراسر کشور باید با محوریت مردم و مشارکت آنها طراحی و اجرا ‌شود، اظهار داشت: توفیق در اجرای برنامه‌های کلیدی در حوزه شهری با همکاری و همراهی مردم میسر می شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر، امیر حسام عباسی عنوان کرد: تجربه شکل‌گیری شوراها در کشور برای به مشارکت گرفتن هر چه بیشتر مردم در زمینه توسعه شهری بود و بنابراین باید این نقش را با ایفای هر چه بهتر مسئولیت‌های قانونی بر دوش شورا به نحو بهتری انجام داد .

وی افزود: قانون راهکارهای خوبی برای افزایش نقش‌آفرینی شوراها در نظر گرفته که یکی از آنها الزام به پاسخگویی مدیران مرتبط با حوزه شهری در برابر نمایندگان مردم در شورای شهر است و این مسئله باید از سوی مسئولین جدی‌تر گرفته شود .

عباسی گفت: نباید نسبت به مقوله مدیریت شهری نگاه انفرادی داشت چرا که ما جامعه‌ای بزرگ هستیم که هم‌فکری و همکاری ما در زمینه رفع مشکلات شهری منجر به بهبود زندگی مردم و افزایش رفاه و آسایش عمومی همه جامعه شود .

وی در ادامه با اشاره به لزوم تحقق مدیریت جامع شهری برای عبور شهرداری‌ها از وضعیت فعلی، اظهار داشت: محدودیت منابع از یک سو و مسئولیت شهرداری‌ها در قبال موضوعاتی که نقشی در آنها ندارند، از سوی دیگر سبب بروز مشکلاتی برای شهرداری‌ها شده که تنها راه حل آن را مدیریت جامع شهری می‌دانیم .

عضو شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: مردم انتظار رفع بسیاری از مشکلات را از شهرداری‌ها دارند و این انتظار به حق است، اما باید شهرداری‌ها نیز متناسب با این انتظارات دارای اختیارات و اعتبارات کافی باشند .

وی گفت: رسیدن به راه حل‌هایی مطلوب برای تامین منابع پایدار درآمدی برای شهرداری‌ها و تدوین برنامه جامع در این زمینه با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و شورای عالی استان‌ها به منظور ارائه به مجلس شورای اسلامی جهت بررسی و تصویب نهایی از جمله اقداماتی است که باید مجموعه شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشورمان نسبت به آن جدی‌تر اقدام و عمل کنند .

عضو پارلمان شهری کرج با بیان اینکه تحقق برنامه‌های کلان شهرداری‌ها در گرو وجود منابع پایدار و مستمر است، بیان کرد: تدوین برنامه‌ها بدون وجود و اطمینان از اعتبار کافی برای اجرای آنها عملا بی‌فایده است و در عمده مواقع منجر به رشد مطالبات عمومی از شهرداری‌ها می‌شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *