روتیتر، سید محمد میرحبیبی : نارضایتی از انتصاب های استاندار البرز به حدی رسیده است که علاوه بر نخبگان ، علما و  نمایندگان مردم در مجلس مردم و معتمدان صراحتا نسبت به آن ابراز انزجار و نارضایتی می کنند .

در همین حال برخی از افراد که احتمال می دهند در استانداری توسط استاندار جدید پست بگیرند و موفق به انتصاب در مناصب پرطمطراق شوند در صدد توجیه تخلفات قانونی در انتصاب ها ی غیر مردمی و عملکرد خارج از قانون استاندار فهیم و خدوم البرز در امر انتصاب ها  برآمده اند تا بلکه خود نیز از این احکام بر خلاف منافع مردم و مشی دولت ،بی نصیب نمانند .

در تازه ترین اظهار نظر ها محمد صفری کاندیدای شورای شهر کرج در دوره چهارم  در گفتگو با یک سایت خبری که همواره از مدافعان مدیران رانتخوار و غیر متعهد به شمار می رود  که  نتوانست آرای قابل توجهی در انتخابات بدست آورد و از گزینه های احتمالی فرمانداری کرج به شمار می رفت از انتصاب های استاندار البرز که به استناد مدارک و مستندات اکثرا خلاف قانون و در تضاد با خواست مردم و علما و نخبگان و دلسوزان استان است دفاع کرده و انتقادات بویژه انتقاد های نمایندگان مجلس را که قانون حق نظارت را در تمامی امور اجرایی برای آنها قانونی کرده است ،زیر سوال برده و از آن به عنوان دخالت و مخالفت یاد کرده است .

درخواست مردم از نمایندگان مجلس برای دفاع از حقوق مردم البرز و ورود نمایندگان

این درحالی است که نمایندگان کرج و البرز در مجلس پس از اعتراض های گسترده نخبگان و مدیرن بومی و مردم و معتمدان و خانواده های شهدا و تنها به دلیل دفاع از حقوق مردم البرز به انتقاد و انجام وظیفه نمایندگی خود در قبال حذف و نادیده انگاشتن مدیران توانمند ، متعهد و بومی البرز اقدام به اعمال قانون و  نظارت نسبت به آنچه می توان انتصاب های خارج از قانون استاندار البرز نام برد ، کردند.

حذف نیروهای بومی ف متعهد ، متخصص و توانمند و از همه مهمتر ولایی و مسلط به وجوه مختلف و مختصات ویژه استان البرز در ابعاد گوناگون توسط استاندار آنهم در دولت یازدهم یعنی اعتدال ، تدبیر و امید چیزی نیست که بشود از آن به سادگی گذشت . عمق تاسف برانگیز بودن این اقدام زمانی مشخص می شود که این نیروها بی بومی با این درجه از توانمندی با افرادی جایگزیثن شده اند که در ابتدای راه با احکام غیر قانونی بر مسند ۴ معاونت مهم استانداری البرز تکیه زدند .

ماهیت انتصاب های خارج از قانون  استاندار البرز و دفاع برخی از افراد از عبور از منافع و خواست مردم

چراکه استاندار البرز در یک روز اقدام به انتصاب ۴ نفر از دوستان بی سابقه و بی تجربه خود و بعضا بی صلاحیت به عنوان ۴ معاونت استانداری کرد و ی همچنین در اقدامی تامل برانگیز و غیر قانونی برادر بازنشسته و پسر خود را بدون داشتن رابطه استخدامی به عنوان مدیرکل و معاون مدیر کل استاناری البرز منصوب کرد و نه از  قانون اطلاعی داشت و نه به آن عمل کرد . چه اگر از قانون اطلاع داشت پا در کفش اختیارات وزیر کشور نمی کرد و احکام معاونت به جای سرپرستی برای دوستان خود صادر نمی کرد.

رستم پور، صداقت زاده ، مظفری ، سریزدی به عنوان معاونان استاندار البرز منصوب شدند که یا مانند رستم پور و مظفری و صداقت زاده تجربه و تخصص لازم را برای معاونت های استانداری البرز را ندارند و  حتی با مختصات ابتدایی البرز آشنا نیستند و نمی دانند که حتی محلات کرج و روستاهای استان البرز با چه الفبایی از مدیریت و سیاست اداره می شود و یا همچون سریزدی  رد صلاحیت شده و فاقد صلاحیت لازم می باشند که در ۱۸ ماه شهرداری کرج تا توانست انتقاد و مشکل را برای کرج ایجاد کرد و شورای شهر را مجبور به انتخاب شهرداری دیگر نمود. سریزدی همان شهرداری است که بسیاری از باغات درزمان او تغییر کاربری یافتند . و عده ای خاص از میلیون به میلیارد رسیدند در زمان وی بسیاری از زمین های فاقد کاربری مسکونی از جانب برخی از افراد خریداری شد و یک مرتبه تغییر کاربری یافت و برای آنها جواز صادر شد . قبح صدور جواز خارج از قانون در زمان سریزدی رد کرج شکسته شد که از این نظر قابل اقتدا و الگو برداری است .

مجید سریزدی با وجود رد صلاحیت شدن در انتخابات شوراها که هیات اجرایی به استناد مدارک و  مستندات و سوابق سریزدی تشخیص داد که وی صلاحیت عضویت در شورای کلانشهر کرج را ندارد (چه رسد به معاونت  عمرانی استانداری ) بدون داشتن رابطه استخدامی با هیچ دستگاه دولتی بویژه وزارت کشور از سوی استاندار فهیم و خدوم البرز که هنوز افتخار همسایگی با کرجی ها و البرزی ها را نسیب آنان نکرده و هنوز در فرمانیه سکونت دارد ، به عنوان معاون فنی و عمرانی استانداری البرز منصوب شد.

مجید سریزدی فردی است که در زمان شهرداری کرج به گفته خودیک بیزینسمن تمام عیار و ۱۱ میلیارد تومان سرمایه داشته است این در حالی است که تا قبل از شهردار شدن در کرج بر اساس شنیده ها سرمایه وی  ۳ میلیارد تومان آنهم بعد از شهرداری زابل و سمنان بوده است و تنها در مدت زمان ۱۸ ماه حضور در شهرداری کرج این رشد در سرمایه را برای خود ایجاد کرده است هرچند ما مدعی نیستیم که این افزایش سرمایه از قبل شهردار بودن وی است اما این جهش شاید در عالم سرمایه داری نیاز به پاسخ نداشته باشد اما در عرصه خدمتگزاری به دور از پرهیزگاری لازم و بایسته به عنوان یک شرط اساسی برای یک مدیر عالی همچون شهردار با معاون عمرانی  استانداری البرز است.

اصرار برانتصاب های خارج از قانون  در استانداری البرز/ آیا استاندار البرز و معاونینش مصونیت قانونی دارند

باید در حقیقت به این استاندار البرز مهندس طاهری  که مدیری فهیم ، دلسوز ، بی بدیل و خدوم است  مباهات کرد که توانست قاطعیت خود را به عنوان یک استاندار به رخ همه بکشد و در این راه حتی حاضر  شد چندین بار از جسد برخی از قوانین عبور کند  و حتی پا در کفش اختیارات وزیر کشور نهد و پشت بر تمامی توصیه ها خط و مش ها ، سفارش ها و خواسته های مردم البرز کند.  مهندس طاهری آنقدر توانمند است که به جای وزیر کشور اقدام به صدور  احکام قطعی  معاونت برای دوستان خود در استانداری البرز کرد و این حس قاطعیت نیاز به تقویت و الگو برداری دارد.

علاوه بر بسیاری از خروج های متعدد استاندار فهیم و خدوم البرز از قانون نظیر انتصاب رد صلاحیت شده ها ، انتصاب افراد فاقد قرار داد و اعضای خانواده به عنوان مدیر کل و معاون مدیر کل و انتصاب افراد بدون تجربه ، غیر بومی ، بی تخصص و کاملا نا آشنا با البرز به عنوان معاون استانداری البرز بر اساس شنیده ها دو تن از معاونان استاندار البرز یعنی صداقت زاده معاون سیاسی و سریزدی معاون عمرانی همچون برادر و پسر مهندس طاهری توانمند و بی بدیل ،هیچ رابطه استخدامی با هیچ ارگانی ندارند.

یک منبع آگاه با اعلام این خبر تصریح کرد: هنوز هیچ مدرکی دال بر  وجود ارتباط استخدامی این دو سرپرست معاونت با هیچ یک از وزارتخانه های دولتی ارایه نشده است .

بی تردید این دو نفر می بایست قبل از اخذ سرپرستی معاونت مدارک مثبته خود را در مورد داشتن رابطه استخدمی با یک نهاد دولتی ارایه می کردند چرا که بر اساس قانون افراد فاقد رابطه استخدامی نمی توانند پست های سازمان و مهمی همچون معاونت استانداری البرز را اخذ کنند . اما مهندس طاهری خواست و توانست و انجام داد منتهی نه برای همه بلکه برای دوستان شفیق خود.

هرچند ممکن است که برخی به صرافت و تلاش برآیند تا علاوه بر پسر و برادر استاندار البرز (خانواده طاهری ) برای صداقت زاده و سریزدی هم با یکی از دستگاه های دولتی قرارداد تنظیم و امضاء کنند اما این مهم در شرایطی که هزاران نفر جوان بیکار در البرز به دلیل فقر مالی به هزاران بزه اجتماعی آلوده می شوند و بعضا تن به خود فروشی می دهند خیانتی است نا بخشودنی که امید می رود در دولت تدبیر و امید و اعتدال  با اینگونه تخلفات برخوردی عبرت انگیز شود.

حاجاقا صداقت زاده گرچه فردی قابل احترام است اما حتی یک روز هم سابقه فعالیت و سکونت در البرز و سابقه کاری مرتبط با معاونت سیاسی استانداری مهمی همچون البرز را ندارد و مشخص نیست که مسایل متعدد سیاسی و اجتماعی البرز را با اتکاء به کدام شناخت و تجربه می خواهد رتق و فتق کند و برای آن راهکارهای کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت بیاندیشد.

مجید سریزدی وضعیت اش اظهر من الشمس است و گویی  استاندار و سرپرست های معاونت های وی  نباید به مردم و قانون پاسخگو باشند و چون با دولت همراه هستند دیگر نیاز به پاسخگویی و رعایت قانون و برخورد قانونی در صورت تخلف از قوانین  ندارند در حالی که بر اساس تاکیدات رییس جمهور محترم دولت تدبیر و امید مدیران دولت یازدهم باید بیش از همه خود را ملزم به رعایت قانون و و پاسخگو بدانند اما استاندار و معاونان وی نه تنها پاسخگو نیستند بلکه هر روز در صدد پوشاندن تخلفات قانونی خود هستند .

سایر معاونان نظیر رستم پور و مظفری وضع به همین شکل است این دو نفر نیز فاقد کوچکترین سابقه کاری مرتبط با معاونت هایی هستند که الان بر آن تکیه زده اند . این افراد حتی یک روز هم سابقه فعالیت مثبت در البرز را ندارند و با ویژگی های البرز و فرصت ها و تهدید های آن کاملا نا آشنا هستند.

بر این اساس دولت محترم و سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضاییه می بایست با برخورد  با این تخلفات در انتصاب های استاندار البرز بار دیگر به مردم اثبات کنند که مسوولان بیش از مردم عادی و افراد غیر مسوول پاسخگو هستند چراکه شرایط فعلی حامکی از آن است که استاندار البرز و معاونان وی از اعمال قانون و برخورد قانونی مصون هستند و می توانند حتی بدون رعایت قانون و جلب نظر و رضایت مردم و تخبگان بر مناصب مهمی همچون استانداری و معاونت های استانداری البرز بنشینند و با احکام غیر قانونی در صدد اعمال قوانین برای جامعه البرز برآیند .

بی تردید این مهم غیر ممکن خواهد بود و تداوم این روند و  عدم اصلاح انتصاب ها ی استاندار البرز و تطبیق کامل آن با قانون مردم را نسبت به تسری تدبیر و امید دولت یازدهم در البرز نا امید و آثار روانی مخربی در خصوص بی نیازی مسوولان به رعایت قوانین و عدم  پاسخگویی آنان را در جامعه البرز با همراه دارد

 

 

By rotitr

2 thoughts on “عاقبت حب جاه ؛دفاع گزینه احتمالی فرمانداری کرج از انتصاب های خارج از قانون استاندار”
  1. عجب سیاه نمایی جالبی…! چقدر گرفتی این دروغ ها رو بافتی. از قانون که هیچی نمی فهمی متاسفیم

  2. اگر یه کمی عاقل بودی حداقل همشهری خودتو و بچه کرج رو به غریبها ترجیح میدادی و اینقدر ازشون منفی نمی نوشتی !چرا فکر می کنی عقل کلی؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *