• تیر ۱۹, ۱۴۰۳ ۰۰:۰۱

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

زین العابدینی خبر داد:
اخذ پایان کار ساختمانهای جدید در کرج نیازمند ایجاد ۲۰ درصد فضای سبز است

Byrotit

ژوئن 6, 2016

روتیتر: مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج از مصوبه شورای شهر و دستور استاندار البرز مبنی بر ایجاد فضای سبز در ساختمانهای جدید خبر داد و گفت: امسال مالکان برای اخذ پایان کار موظفند که ۲۰ درصد ملک خود را تبدیل به فضای سبز کنند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر، محمدرضا زین العابدینی ظهر امروز در نشست خبری هفته محیط زیست که مشترکا با حضور مدیران کل محیط زیست و منابع طبیعی استان البرز و مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری کرج برگزار شد، ضمن تشکر از اصحاب رسانه و خبرنگاران که در تمامی مواقع حامی محیط زیست و فضای سبز و درختان بودند، با اشاره به وضعیت کنونی باغ سیب اظهار داشت: باغ سیب یکی از اماکن کلیدی و ضروری برای کلانشهر کرج است که با همت مدیریت شهری و همکاری تمامی مسئولان و خبرنگاران، این باغ از مرگ نجات یافت و هم اکنون وضعیت خوبی دارد.

وی با اشاره به کاشت ۳۲ هزار اصله درخت و نهال در قطعات مختلف باغ سیب افزود: هم اکنون درصد تلفات درختان در این باغ به صفر رسیده که این اتفاق خوبی برای عرصه محیط زیست و فضای سبز کرج است.

این مسئول با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی محیط زیست عنوان کرد: جای خوشحالی است که در استان البرز و کلانشهر کرج تمامی ارگانهای مرتبط اعم از منابع طبیعی، محیط زیست، پسماند و فضای سبز و … دست به دست هم داده اند تا با همکاری و همدلی، این حوزه را ارتقا دهند.

زین العابدینی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان و بروز بحران کم آبی ادامه داد: در حوزه فضای سبز بیش از اینکه مشکل کمبود آب داشته باشیم، با کمبود شبکه آبرسانی مواجه هستیم.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج اضافه کرد: هم اکنون در نقاط مختلف شهر پساب هایی وجود دارد که با اقدامات جزئی می تواند به حوزه فضای سبز بازگردد که در این راستا از ابتدای سال جاری با تشکیل کارگروهی با حضور متخصصان و کارشناسان و ارائه راهکارهای مختلف، این مشکل نیز به زودی رفع خواهد شد.

وی به وسعت عرصه های سبز در مناطق ۱۲ گانه کلانشهر کرج نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه امکان آبیاری تمامی این عرصه ها در ساعات پایانی شب وجود ندارد، طبق برنامه ریزی، در ساعات مختلف روز آبیاری می شوند.

این مسئول اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان از تمامی شهروندان به خصوص مالکان و کسبه تقاضا می شود که در زمینه آبیاری درختان و فضاهای سبز شهری با سازمان پارکها همکاری کنند تا فصل بحران کم آبی را با موفقیت و بدون خسارت به درختان پشت سر بگذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *