• تیر ۱۱, ۱۴۰۳ ۱۵:۲۸

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

شهرداری کرج در هفته ای که گذشت؛
هزینه احداث تقاطع غیرهمسطح پل بیلقان ۲۰۰ میلیارد تومان/لزوم همکاری معتمدان در اجرای طرح ها و برنامه ها

روتیتر : معتمدان برای اجرای طرح ها و برنامه های مدیریت شهری همکاری کنند، ستاد شهرستانی بازآفرینی پایدار شهری تشکیل جلسه داد، هزینه احداث تقاطع غیرهمسطح پل بیلقان ۲۰۰ میلیارد تومان است و … از جمله اخبار منتشر شده در پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، طی هفته گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر، معتمدان برای اجرای طرح ها و برنامه های مدیریت شهری همکاری کنند

مجمع معتمدین شهر کرج، همچون گذشته با تشکیل جلسه در شهرداری کرج، مشکلات مناطق مختلف شهری را با مسئولان این دستگاه خدمات رسان در میان گذاشتند و برقراری تعامل و همکاری هر چه بیشتر از سوی معتمدان موضوعی بود که از سوی مسئولان شهرداری کرج بر آن تاکید شد. در نشستی که در سالن جلسات شهرداری ایران کوچک برگزار شد، معتمدین محلات شهر به بیان مشکلات و دغدغه های نقاط تحت نظر خود پرداختند و با طرح خواسته های اهالی، از مسئولان شهرداری برای رفع موضوعات یاری طلبیدند.در این جلسه که به ریاست مدیر کل حوزه دفتر شهردار برگزار شد، پرویز ایوانی به برخی از مطالب عنوان شده پاسخ گفت و در عین حال اذعان داشت: کاهش درآمدهای شهرداری از محل ساخت و ساز و صدور پروانه به میزان بسیار قابل توجهی کاسته شده و این امر مشکلاتی را در زمینه پیشبرد اهداف مدیریت شهری به وجود آورده که در این خصوص نیازمند درک و همراهی شهروندان می باشیم.

ستاد شهرستانی بازآفرینی پایدار شهری تشکیل جلسه داد

دومین جلسه ستاد شهرستانی بازآفرینی پایدار شهری به همت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج در سالن جلسات ساختمان مرکزی این دستگاه تشکیل شد. معاون شهرسازی و معماری شهرداری ایران کوچک در این جلسه، ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص تصویب سند ملی راهبردی احیاء، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری توسط هیئت وزیران در سال ۱۳۹۳، روند تشکیل ستادهای ملی، استانی و شهرستانی بازآفرینی پایدار را تشریح کرد.احدالله احمدی پرگو بیان داشت: ستاد شهرستانی بازآفرینی پایدار شهرستان کرج با ریاست فرماندار و دبیری شهردار شهر کرج جهت راهبری و مدیریت یکپارچه،‌ ایجاد وحدت رویه و مشارکت عوامل مرتبط در سطح شهرستان هر سه ماه یکبار تشکیل می شود.وی همچنین درخصوص چشم انداز و اهداف سند مذکور توضیحاتی ارائه داد و اضافه کرد: این اسناد مشتمل بر برنامه ها و اقدامات اجرایی در مناطق و محلات هدف می باشد.

هزینه احداث تقاطع غیرهمسطح پل بیلقان ۲۰۰ میلیارد تومان است

قائم مقام شهردار کرج به تشریح برخی ویژگی های بزرگراه شمالی شهر کرج به عنوان ابرپروژه شهر پرداخت و بیان داشت: تنها یکی از تقاطعاتی که در مسیر اجرای این طرح روی پل بیلقان احداث خواهد شد، به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که یکی از مهمترین و بزرگترین تقاطعات احداثی در پروژه بزرگراه شمالی خواهد بود. محمدرضا رضاپور که مسئولیت پیگیری امور مربوط به این بزرگراه از سوی شهردار کرج به وی واگذار شده است، اظهار داشت: رقم یکصد میلیارد ریال برای این طرح در سال جاری اختصاص داده شده که مقرر است بخشی از عملیات احداث ۱۷٫۵ کیلومتر بزرگراه شمالی را با استفاده از این اعتبار به انجام برسانیم.

همکاری شهرداری کرج برای امحاء ۱۶ هزار کیلو مواد مخدر

معاون خدمات شهری شهرداری کرج، اهم اقدامات انجام شده در سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر از سوی این معاونت را اعلام کرد و اظهار داشت: یکی از اقدامات نمادینی که به طور معمول به منظور بزرگداشت این روز و بیان آثار زیانبار استفاده از مواد مخدر انجام می گیرد، به آتش کشیدن مقدار زیادی از این مواد افیونی است که معاونت خدمات شهری در این زمینه همکاری هایی را با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی صورت داد. حسن مدیرروستا، با بیان اینکه اعتیاد، ریشه بسیاری از گرفتاری ها و تنگناهای اجتماعی، خانوادگی و اقتصادی است، گفت: شهرداری کرج نه به واسطه وظیفه، که به سبب حساسیت و اهمیتی که نسبت به موضوع مبارزه با استفاده از مواد مخدر صنعتی و غیرصنعتی وجود دارد، همکاری هایی را در حوزه های مختلف با دستگاه های ذیربط صورت می دهد که از جمله آنها برگزاری آیین روز جهانی مبارزه با این ماده های آسیب زا و تخریب کننده روح و جسم انسان هاست.وی، بیان داشت: در این خصوص، معاونت خدمات شهری با استفاده از ماشین آلاتی همچون لودر و گریدر نسبت به تسطیح و پاکسازی محل امحاء ۱۶ هزار کیلوگرم مواد مخدر غیردارویی، که از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر پیش بینی شده بود، اقدام نمود.

۵۰۰ اصله درخت در سطح منطقه ۵ شهرداری کرج کاشته شد

مدیرمنطقه ۵ شهرداری کرج عنوان کرد: به منظورتوسعه و افزایش سرانه فضای سبز عملیات کاشت ۵۰۰ اصله درخت در سطح این منطقه اجرایی شد. مرتضی شاه محمدی، بیان کرد: در این عملیات گونه هایی از درختان زبان گنجشک، توت کاکوزا و توت نرک در خیابان پامچال واقع در دهقان ویلای اول و اطراف پارک شهدا در دهقان ویلای دوم و همچنین حاشیه خیابان درختی غرس شده است.شاه محمدی خاطر نشان کرد: با توجه به برنامه های پیش رو جهت افزایش سرانه های فضای سبز در این منطقه تا پایان سال جاری تعداد ۲ هزار اصله درخت دیگر نیز کاشته خواهد شد.این مسئول با تاکید بر ضرورت و اهمیت کنترل آلودگی هوا، تولید اکسیژن را از مهمترین ضرورت های زیست محیطی و فضای سبز برشمرد و افزود: با افزایش و توسعه باغ های شهری، احداث پارک ها و کاشت درختان در همسایگی مناطق مسکونی، اداری، تجاری و حاشیه خیابان ها می توان به میزان چشمگیری از این آلودگی های زیست محیطی کاست.

عملکرد بازار روزهای کرج به صورت روزانه نظارت می شود

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری کرج با اشاره به اهمیت رضایت شهروندان از ارائه خدمات مناسب در میادین میوه و تره بار و بازار روزهای شهرداری کرج گفت: در حال حاضر عملکرد بازار روزهای شهری به صورت روزانه نظارت و رصد می شود. صیف الدین جعفری بازدید و سرکشی روزانه از بازارهای روز تحت پوشش سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری کرج را از اولویت های این سازمان جهت کسب رضایت شهروندان و جلوگیری از تخلفات احتمالی برشمرد.این مسئول با بیان اینکه هر بازار روز با توجه به وسعت و تعداد غرفی که در اختیار دارد دارای یک تا سه ناظر می باشد، گفت: عملکرد ناظرین بازار روزها نیز از سوی سازمان پیوسته نظارت های لازم صورت می گیرد.

۴۰۰ هکتار از اراضی شمال غرب کرج امسال جنگل کاری می شود

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج از انجام جنگل کاری و کاشت درخت در ۴۰۰ هکتار از اراضی شمال غرب این کلانشهر و باغستان خبر داد. محمدرضا زین العابدینی در گفتگو با برنامه رادیویی البرز من سلام اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان، تعطیلی مدارس و افزایش حضور جوانان و نوجوانان در بوستانها، پارکها یکی از اماکن مفرح و سالم برای گذران اوقات فراغت است.وی افزود: در این راستا از تمامی شهروندان تقاضا می شود که در زمان حضور در پارکها و بوستانهای شهر نسبت به نگهداری و حفاظت از فضای سبز و گلها و گیاهان اهتمام ویژه داشته باشند.این مسئول با اشاره به اجرای برنامه های ورزش صبحگاهی در پارکها عنوان کرد: در واقع تحرک و ورزش لازمه داشتن یک جامعه سالم است که در این حوزه شهروندان اهتمام ویژه ای دارند و روزانه در ساعات ابتدایی صبح شاهد حضور تعداد زیادی از ورزشکاران و ورزش دوستان در پارکها و بوستانها برای انجام ورزش صبحگاهی هستیم.

دوره های آموزشی کار با خودروهای سنگین برگزار شد

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری کرج از برگزاری دوره های آموزشی کار با خودروهای سنگین در این سازمان خبر داد و گفت: این دوره ها در راستای ارتقاء سطح خدمت رسانی به شهروندان برگزار شده است. علیرضا رحیمی این مطلب را بیان کرد و با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای ساماندهی عملکرد پرسنل به صورت مداوم و منظم انجام می شود، اظهار داشت: آموزش کارکنان سازمان در زمینه های مختلف کاری به ویژه خدمت رسانی به شهروندان در اولویت کار مجموعه قرار دارد.این مسئول از آموزش ۱۰ نفر از پرسنل جهت آشنایی با خودروی مینی لودر بابکت یاد کرد و افزود: این افراد علاوه بر آموزش های جامع در این خصوص موفق به دریافت گواهینامه آموزشی شدند.

صدور بیش از ۲۲ مورد پروانه ساختمانی در منطقه ۴

مدیر منطقه ۴ شهرداری کرج عنوان کرد: حوزه شهرسازی منطقه موفق به صدور ۲۲ مورد پروانه ساختمانی به متراژ بیش از ۲۳ هزار مترمربع زیر بنا درسه ماهه اول سال جاری شده است. سید رضا فیض، با تاکید به ضرورت اجرای مقررات فنی ساختمان در احداث آنها، اظهار داشت: مدیریت شهری کرج کوشیده است با تعیین ضوابط و اجرای قوانین مرتبط، شهروندان را نسبت به ایجاد ساختمان های امن و شکل گیری فضای شهری ایمن ترغیب نماید. فیض اظهار داشت: منطقه ۴ شهرداری کرج در راستای انجام وظایف خود با توجه به تهیه طرح تفصیلی شهر، نسبت به بازدیدهای میدانی از سطح این منطقه و کنترل مغایرتهای محتمل در اجرای طرح باند نوار سبز که از اهمیت خاصی در منطقه برخوردار است اقدام کرده است. وی عنوان کرد: در خصوص شبکه معابر هم جهت تدقیق وضع موجود با ضوایط طرح و اجرای مقررات مربوطه بازنگری کلی روی آنها انجام می شود.

بهره برداری از فاز اول عملیات عمرانی آرامستان جامع البرز

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری کرج از بهره برداری فاز اول عملیات عمرانی در آرامستان جامع البرز خبر داد و گفت: این عملیات شامل حفر ۱۰۰۰ قبر، ساخت سر درب و ساختمان اداری است. غلامرضا رضوانی با اشاره به اینکه اواسط سال ۹۳ حدود ۲۲۴ هکتار زمین در مسیر ماهدشت به سمت اشتهارد به منظور احداث آرامستان به این سازمان واگذار شد، اظهار داشت: با توجه به پیش بینی تکمیل ظرفیت آرامستان بهشت سکینه (س) در آینده ای نه چندان دور، ساخت آرامستان جامع استان البرز در دستور کار قرار گرفت.این مسئول اضافه کرد: ایجاد گورستان های محلی در شهرهای اقماری کرج نیز یکی از معضلات مردم در این شهرها به شمار می رفت که با احداث آرامستان جامع این مشکل نیز رفع خواهد شد.

۷۲۱ شهروند کرجی از دام حادثه گریختند

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج از نجات جان ۷۲۱ شهروند با تلاش آتش نشانان سازمان خبر داد و افزود: این آمار مربوط به سه ماه اول سال جاری می باشد. سهراب شهبانی با اعلام این خبر و با اشاره به اینکه در مدت زمان مذکور ۲۷ شهروند جان خود را از دست دادند، اظهار داشت: در این موارد یا اعلام حادثه به موقع صورت نگرفته بود و یا به علت گستردگی حادثه آسیب دیدگان قبل از حضور آتش نشانان فوت کرده بودند.این مسئول اطفای هزار و ۱۹۹ مورد حریق توسط امدادگران سازمان را جزو عملکرد این سازمان در سال جاری اعلام کرد و با بیان اینکه آمار نجات و امداد در مدت زمان مذکور هزار و ۱۰۳ مورد بوده است، گفت: این آمار مربوط به مواردی از جمله نجات افراد محبوس شده در آسانسور، خودرو، منزل و …، نجات افراد محبوس شده در آتش، نجات فرد ازداخل چاه و … می باشد.

کارخانه آسفالت شهرداری کرج به سیستم گازی مجهز شد

مدیرعامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج از تجهیز کارخانه آسفات سازمان به سیستم گاز خبر داد و گفت: این مهم در اوایل سال جاری محقق شده است. علی سلطانی مقدم با اعلام این خبر اظهار داشت: عملیات گازرسانی به کارخانه آسفالت با مکاتبه و پیگیری های مستمر شهردار کرج و عوامل سازمان عمران همچنین همکاری نهادهای مربوطه به ویژه اداره گاز صورت گرفت.این مسئول با اشاره به اینکه تهیه گازوییل و انتقال آن به کارخانه آسفالت زمانبر و متحمل زحمات بسیاری بود، گفت: با تجهیز کارخانه به سیستم گازرسانی، بهره مندی از سوخت پاک در سال جدید را شاهد خواهیم بود که این امر نقش بسزایی در جلوگیری از کاهش آلودگی هوا و صرفه جویی در زمان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *