• تیر ۱۵, ۱۴۰۳ ۲۰:۲۹

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

قاسم پور تاکید کرد:
تشکیل استان البرز، محرکی برای توسعه همه جانبه کرج است

روتیتر: ارتقای ساختار تشکیلاتی کلانشهر کرج و تبدیل آن به استان مقدمه و محرکی برای توسعه همه جانبه این کلانشهر است که باید از مردم و مسئولان تقاضا کرد، این فرصت را مغتنم شمرده و در راستای تحقق اهداف این تغییر و تحول بزرگ تلاش کنند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر، تشکیل استان البرز که در تاریخ هفتم تیرماه سال ۸۹ رقم خورد دستاوردهایی برای استان به ارمغان آورد که با کمی تامل می توان دریافت تا چه حد این موضوع توانسته است به پیشرفت و عمران در وسعت استانی و کلانشهری کمک کند.

پر واضح است که تبدیل یک شهرستان به استان و تبدیل بودجه شهرستانی به استانی، به تمرکز بیشتر در امر مدیریتی با هدف رفع مشکلات و موانع پیشرفت دارد؛ تنها در اینصورت است که اجرای طرح‌های بزرگ، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی، شناخت و بهره‌ برداری از ظرفیت‌های استان در مسیر موفقی قرار می گیرد؛ البته باید در نظر داشت گرچه تشکیل استان البرز، مزایای بسیار زیادی داشته است اما با نگاهی عمیق تر و رصد اقدامات صورت گرفته طی ۶ سال گذشته از شکل گیری استان البرز می توان اذعان داشت با این ارتقاء ساختاری استان البرز و کلانشهر کرج مهیای پیشرفت بیش از آنچه اکنون وجود دارد، بوده است.

با توجه به تحریم‌ها و شرایط اقتصادی حاکم بر کشور در زمان تبدبل کرج به استان، این موضوع سبب شد بسیاری از طرح‌های دولتی مانند مترو کرج- هشتگرد، جاده هشتگرد – طالقان و ادامه اتوبان همت در کرج روی زمین بماند که البته در این میان شاهد اقداماتی برای اجرای طرح ادامه همت تا پایان سال ۹۶ هستیم.

از نکات مثبت تشکیل استان البرز جذب سرمایه‌های خارجی با هدف ایجاد رونق در اقتصاد استانی است؛ به طور کلی می توان گفت در حوزه تولید تلاش‌های خوبی صورت گرفته و حدود ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه خارجی در سال گذشته جذب شده است. در حوزه درمان نیز پیش از تشکیل استان البرز، تنها ۹۰۰ تخت بیمارستانی در کرج وجود داشت و از سرانه‌های کشوری تا حد زیادی عقب بودیم اما اکنون این وضعیت بهتر شده است و حدود دو هزار تخت بیمارستانی به این تعداد اضافه شده است که چه بسا اگر شهرستان بودیم توجه چندانی به آن نمی‌شد.

امیدواریم با شکست تحریم‌ها و رونق اقتصادی کشور شرایط بهتری در انتظار البرز باشد. چرا که با توافقات هسته ای صورت گرفته، روزنه امیدی برای استفاده از این فضا برای توسعه و عمران وجود دارد و در این راستا استانداری، شهرداری، مدیریت شهری و دیگر مسئولان تلاش خود را برای رونق هر‌چه بیشتر و همچنین جذب سرمایه‌گذاری خواهند نمود.

البته می توان با تغییر رویه توزیع اعتبارات و بودجه و توسعه متوازن در سطح کشور عطش ارتقاء در تقسیمات کشوری را فرو نشاند. در آن صورت دهستان های خواهان ارتقا به بخش، بخش ها خواهان ارتقاء به شهرستان و شهرستان ها به استان نخواهند بود و هزینه های گزاف ارتقاء در تقسیمات کشوری به دولت تحمیل نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *