• تیر ۱۳, ۱۴۰۳ ۰۹:۲۸

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

لوله گذاری شبکه توزیع اصلی آب شمال فردیس آغاز شد

Byrotit

جولای 26, 2016

روتیتر: عملیات لوله گذاری خط ۹۰۰ میلی متری توزیع اصلی آب زون فشاری شمال فردیس (p) با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در بستر رودخانه کرج آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر، مهندس غلامرضارضایی فر مدیرعامل شرکت آبفای البرزبیان داشت: این لوله گذاری با هدف تامین آب و راه اندازی کامل زون فشاری شمال فردیس اجرا می شود.

وی مناطق برخوردار از پروژه ی اجرایی را شهرک وحدت، منظریه و رزکان عنوان کرد و گفت: این مناطق که شمالی ترین نقطه شهرستان فردیس و همجوار با شهرستان کرج است، فاقد مخزن ذخیره و تامین فشار بوده و هم اکنون از طریق مخازن هوایی و یا پمپاژ مستقیم چاه به شبکه تامین آب و تامین فشار می شوند؛ که چنین وضعیتی غیر استاندارد بوده و در مواقع قطع برق یا شکستگی شبکه، قطع آب نیز اجتناب ناپذیر است.
وی افزود: طول این خط ۱۱۶۹ متر با لوله هایی از جنس فولاد با قطر ۹۰۰ میلی متر است که از منطقه پارک جهان نما و عبور از بزرگراه تهران- کرج، جاده مخصوص، ریل قطار شهری و قطار سراسری و بستر رودخانه کرج به شهرک وحدت رسیده و به شبکه توزیع آب این منطقه متصل می شود.
مهندس رضایی فردر خصوص این طرح بزرگ که از آن به نام خط نجات فردیس یاد می کند، توضیح داد: این عملیات آبرسانی برای افق سال ۱۴۱۰ طراحی شده است که ۱۱۶۸ هکتار مساحت شهری را با جمعیتی بالغ بر ۱۴۲ هزار نفر با نیاز آبی ۳۷۰ لیتر در ثانیه برآورده می کند.
وی اضافه کرد: در این طرح، یک مخزن ذخیره آب به ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعب نیز دیده شده است که در حاشیه پارک جهان نمای کرج در کد ارتفاعی مناسب احداث خواهد شد و از طریق چاههای شمال بزرگراه تامین آب می شود.
مدیرعامل آبفای البرز در پایان با اشاره به هزینه این طرح در بخش لوله گذاری گفت: عملیات خرید و اجرای لوله گذاری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال است که نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال آن در بخش اجرا و مابقی برای خرید لوله و اتصالات صرف می شود و نزدیک به ۵ میلیارد ریال آن هم از محل اعتبارات استانی اختصاص یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *