• تیر ۱۷, ۱۴۰۳ ۰۵:۴۱

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

اصناف از پایه های اصلی نظام و انقلاب اسلامی هستند

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج گفت: اصناف از پایه های اصلی نظام و انقلاب اسلامی است که نقش بسیار موثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشت.

به گزارش روتیتر، سعید فیروزگاه در جلسه رسمی شورای شهر کرج که با حضور رئیس و اعضای اتاق اصناف استان البرز برگزار شد با بیان این مطلب اظهار داشت: اصناف در جنگ هشت سال دفاع مقدس حضور پر شوری داشتند و شاهد مقاومت این قشر در دوران تحریم نیز بودیم.

رئیس سابق کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: اصناف وارث ۸۵۰ شهید در دوران دفاع مقدس است.

فیروزگاه در ادامه به گستره وسیع اصناف در شهر کرج اشاره کرد و گفت: بیش از ۸۰ هزار واحد صنفی در شهر فعالیت می کنند که در هر یک از این واحدها تعداد زیادی از شهروندان به کار اشتغال داشته و از این حدود یک سوم جمعیت شهر در قالب اصناف گوناگون به ارائه خدمت و تولیدات می پردازند.

به گفته این عضو شورا، اصناف از بزرگترین نهادهای مدنی هستند که ساماندهی این بخش کمک قابل توجهی به ارتقای مجموعه شاخص های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و نظایر آن می کند و از این بابت مدیریت شهری می تواند با عملکرد شایسته خود در قبال اصناف به رشد شاخص های مذکور کمک کند.

وی افزود: اصناف به عنوان رابط بین تولیدکنندگان و مردم و به عنوان توزیع‌کننده نیاز مردم همواره جانب انصاف را رعایت کرده‌اند.

به گفته فیروزگاه در حوزه اقتصاد مقاومتی بخش عمده کار بر دوش اصناف است که ضرورت دارد با تدابیر اتخاذ شده و سیاست گذاری های صحیح اقدامات ارزنده در حوزه اصناف صورت پذیرد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج بر همکاری بیش از پیش با اصناف تاکید کرد و گفت: همکاری با اصناف و مدیریت شهری پیامدهای خوبی به همراه دارد و قطعا اشتغال زایی را توسعه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *