• تیر ۱۴, ۱۴۰۳ ۱۳:۴۶

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

واگذاری دریافت عوارض کسب و پیشه به اتاق اصناف کرج

Byrotit

نوامبر 15, 2016 #اتاق اصناف, #عوارض

عضو شورای شهر کرج از موافقت شهردار کرج با واگذاری عوارض کسب و پیشه به اصناف خبر داد.

به گزارش روتیتر – میر ابراهیم صدیق با بیان اینکه طی جلسه ای از شهردار کرج خواستیم تا برخی از کارهای مربوط به اصناف را به خود آنها واگذار کند، گفت: در مورد عوارض کسب و پیشه‌ای که باید به شهرداری پرداخت شود چهارچوبی تعریف شده و درخواست ما این بود که طبق قانون نظام صنفی و تفاهمنامه این موضوع به اصناف واگذار شود.

وی با بیان اینکه تفسیر به رای قانون مشکلاتی را برای مردم به وجود می‌آورد، گفت: شهردار کرج با این موضوع موافقت کرد و در حال حاضر در حال انجام و تنظیم تفاهم‌نامه بین اتاق اصناف و شهرداری کرج هستیم و این موضوع برای شهرداری و اصناف مفید است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه اصناف در این موضوع همکاری دارند، گفت: در مورد اختلاف سلیقه‌هایی که در مورد تابلوهای سر درب واحدهای صنفی وجود دارد نیز شورا موافقت کرد که تابلوهای معرف نیاز به پرداخت عوارض تابلو ندارد و تنها تابلوهایی که معرف برندهای تجاری و واحدهای بزرگ صنعتی است نیاز به پرداخت عوارض دارد.

صدیق افزود: شهرداری موافق بود که عوارض تابلو و دریافت آن به اصناف واگذار شود و در این زمینه نیز همکاری و اعلام آمادگی کرد که این موضوع به اصناف واگذار شود.

میرابراهیم صدیق در ادامه سخنان خودبه ساماندهی دست فروشان در سطح شهر تاکید داشت و افزود: دستفروشان با سد معبر در خیابان ها موجب نارضایتی کسبه و شهروندان شده اند که در این راستا ساماندهی این قشر به پویایی شهر و تقویت بنیه اقتصادی امری ضرروی است.

صدیق با اشاره به جمعیت بالای کلانشهر کرج و مهاجر پذیر بودن این شهر تاکید کرد: کلانشهر کرج همواره درگیر مساله اشتغال بوده و شغل های کاذب همچون دستفروشی رونق زیادی در این شهر دارد که معضلات و مشکلات فراوانی را به همراه داشته است.

عضو شورای شهر کرج گفت: مدیران شهری هم بارها با مطرح کردن این موضوع در صحن علنی شورا سعی بر حل این معضل داشته اند اما تاکنون اقدام موثری صورت نگرفته است.

این عضو شورا با تاکید بر اینکه ساماندهی دستفروشان به نفع مردم و مدیریت شهری است، بیان کرد: حضور دستفروشان در خیابان ها در زمان پیک ترافیک بر این معضل دامن می زند و مشکلات ترافیکی را دو چندان می کند و با توجه به اینکه این قشر از افراد جهت امرار معاش اقدام به دستفروشی می کنند باید به گونه ای ساماندهی شوند که بتوانند به کسب درآمد بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *