• تیر ۷, ۱۴۰۳ ۲۲:۱۱

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

تغییر اساس نامه سازمان های شهرداری کرج بررسی شد

روتیتر: صبح امروز در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج لایحه تغییر اساسنامه سازمان های شهرداری کرج از ۱۴ به ۱۱ سازمان مطرح و پس از بحث و بررسی به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر، دویست و شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شهر کرج به ریاست محمود دادگو و حضور حداکثری اعضای شورا و شهردار کرج تشکیل و لایحه تغییر اساس نامه سازمان های شهرداری کرج از ۱۴ به ۱۱ سازمان بررسی شد.
شهردار کلانشهر کرج در این خصوص اظهار داشت: کلانشهرهایی مانند تهران و یا مشهد سازمان های موازی را ادغام کرده اند، از این رو در کرج نیز بایستی این مورد درج و تصمیم گیری شود که آیا ادغام این سازمان ها و کاهش آن از ۱۴ به ۱۱ مورد در شهرداری کرج اجرایی شود یا خیر.

علی ترکاشوند ادامه داد: در حال حاضر زمان زیادی برای این کار نداریم و اگر لایحه آن در شورای شهر تصویب شود، برای چگونگی ادامه کار سازمان هایی که شروع به کار کرده اند و اکنون ممکن است ادغام شوند چاره ای اندیشده شود، مانند سازمان پارکها و فضای سبز با سازمان زیباسازی شهرداری که قرار است تحت عنوان سازمان سیما، منظر و فضای شهری ادامه به کار دهد، باید چاره ای اندیشیده شود.

رضا شریفی رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر کرج نیز در خصوص لایحه مذکور بیان کرد: ادغام برخی سازمان ها و کاهش تعداد آن به ۱۱ مورد آن طبق مصوبه کشوری و ابلاغیه آن از سال ۹۴ مطرح است.

مجید کاویانی رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج با اشاره به این لایحه بیان کرد: در طول تشکیل سازمان های شهرداری، چندین مورد از این سازمان ها نتوانسته اند از نظردرآمدی به صورت مستقل عمل کنند و به شهرداری به طور کامل وابسته هستند.

وی در ادامه گفت: بر اساس تصمیم وزارت کشور پیش رفتن، نه تخصص گرایی و نه انسجام سازمان ها را به همراه نخواهد داشت درصورتی که ما در شهرداری به دنبال بهبود وضعیت هستیم.

شهردار کرج بیان کرد: ۷۰ درصد سازمان های شهرداری مستقل هستند و ریالی بابت اقدامات خود از شهرداری دریافت نمی کنند، سازمان میادین از جمله این سازمان ها است، سازمان خدمات موتوری واحد مشارکت ها را از محل کسری بودجه تامین می کند.

ترکاشوند در ادامه گفت: ۸۰ درصد از بودجه به عنوان سوبسید از سوی دولت به سازمان اتوبوسرانی پرداخت می شد، اما در حال حاضر شهرداری به این سازمان کمک می کند، در نتیجه این مصوبه جدید وزارت کشور و عمل کردن بر اساس ضوابط و مقررات آن، به مراتب نسبت به مصوبه قبلی بهتر است چون بار مالی شهرداری را سبک تر خواهد کرد.

لایحه مذکور در راستای پرداختن به مقوله اقتصاد مقاومتی و ایجاد اقداماتی مانند انسجام، به کارگیری تخصص کافی در سازمان ها و یا بازسازی ساختار سازمان ها مطرح گردیده تا اساس نامه ای مطابق با شاکله اساسنامه کشوری در این مورد تعیین شود؛ لایحه فوق پس از پایان مذاکرات به تصویب شورای شهر رسید.

در ادامه جلسه لایحه دو فوریتی شهرداری در مورد اختصاص سه میلیارد ریال مازاد بر بودجه مصوب سال جاری و به منظور تدوین نقش کرج در دفاع مقدس و در راستای مشارکت با بنیاد حفظ آثار و نشرارزش های دفاع مقدس مطرح شد.

در توضیح متن لایحه آمده است: در صورت تصویب این لایحه، تغییرات مبنی بر لحاظ کردن بودجه آن در متمم بودجه سال ۹۵ گنجانده خواهد شد.

به دنبال رای گیری اعضای شورای شهر، دو فوریت این لایحه به تصویب نرسید.

رضا شریفی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج در مخالفت با این لایحه شهرداری گفت: شهرداری از ارسال لوایحی که برای شهر بار مالی دارد خودداری کند، چون هنوز نتوانسته است بودجه خود را محقق کند.

شورای شهر کرج در ادامه بررسی لوایح کمیسون ها، مصوبه های کمیسیون بودجه را مورد رسیدگی قرار داد و بر اساس آن، مساعدت ۳۰۰ میلیون ریال جهت گسترش و توسعه مکانی به کانون فرهنگی فاطمیه در حصارک که در کمیسیون بودجه مصوب شده بود در صحن عنی شورای شهر نیز با اکثریت آرا به تصویب رسید.

افزایش مبلغ ۲۵ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه مصلای فردیس به صورت ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد غیر نقد و لحاظ آن در متمم بودجه ۹۵ که در کمیسیون بودجه به تصویب رسیده بود مطرح شد.

رضا شریفی رئیس کمیسیون بودجه در توضیح این لایحه بیان کرد: ردیف بودجه این لایحه تعیین شده بود، اما قرار شد اصلاح و از محل عوارض کمیسیون ماده ۱۰۰ پرداخت شود.

این لایحه با یک قید که رئیس کمیسیون بودجه مطرح کرد به تصویب شورای شهر کرج رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *