• تیر ۶, ۱۴۰۳ ۱۶:۱۹

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

جلسه هم اندیشی توسعه زیرساختها و ارتقاء خدمات در منطقه ۱۱ برگزار شد

Byrotit

نوامبر 7, 2017

روتیترتوجه به حفظ هویت شهری و باغات منطقه، نوسازی بافت های فرسوده، ساماندهی سیما و منظر معابر، طراحی و تفکیک نهرهای زراعی با فاضلاب در خلج آباد و اجرای سرانه های عمومی در اراضی آزاد شده خط ۴ حصار از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود

به گزارش روتیتر : جلسه هم اندیشی توسعه زیر ساختهای منطقه و حفظ هویت باغ شهری منطقه با حضور اعضای شورای اسلامی شهر کرج، قائم مقام شهردار کرج، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری و جانشین مدیریت حریم حوزه ه معاونت شهرسازی شهرداری کرج و مدیر منطقه ۱۱ و معاونین و روسای ادارات این منطقه برگزار شد.
در ابتدای جلسه عباس زارع، عضو شورای اسلامی شهر کرج، از مشکلات موجود در منطقه ۱۱ سخن به میان آورده و اظهار داشت: عمده ترین مشکلات موجود، موضوع خط ۴ حصار است که به دلیل عدم نظام مدیریتی یکپارچه، ساخت و سازهای غیر مجاز گسترش پیدا کرده که مردم به سختی در آن زندگی می کنند و به دلیل عدم فضاهای فرهنگی معضلات اجتماعی زیادی در آنجا وجود دارد و به نوعی خدمات خاصی در این محله صورت نمی گیرد. مشکل بعدی مرکز تخلیه نخاله هاست که معضلات زیادی را در پی دارد که باید راه حل هایی برای آن در نظر گرفته شود.
وی در ادامه افزود: عمده ترین مشکل موجود در منطقه ۱۱ که باید به آن پرداخته شود، حاشیه دنباله رود یا رودخانه کرج است که از بیلقان تا انتهای کلاک ادامه دارد و قسمت اعظم پوشش سبز کرج را به خود اختصاص داده و متاسفانه در چند سال اخیر اتفاقاتی در حال وقوع است که منجر به از بین رفتن این پوشش سبز شده و ما باید در این جلسه تدبیری بیاندیشیم تا این پوشش سبز باقیمانده از بین نرود.
عباس زارع در ادامه گفت: موضوع دیگری که از مشکلات مردم عنوان شده، عدم ارتباط کلاک بالا و پایین است که اتوبان این ارتباط را از بین برده است و مسئله بعدی پروژه ی رها شده ی دریاچه رودخانه کرج، که باید مورد توجه قرار گیرد. و دیگر موضوع ترافیک ورودی شهر کرج است که برای حل این معضل باید تدبیری اصولی برای آن در نظر گرفت.
در ادامه جلسه دکتر رحیم خستو عضو شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: از جمله مشکلات موجود موضوع عدم رویکرد فرهنگی در منطقه و تخریب اماکن قدیمی که جزء هویت های شهر کرج محسوب می شود که باید مورد بررسی واقع شود.
وی افزود متأسفانه در طرح های عمرانی پیوست فرهنگی لحاظ نمی شود و سینما هجرت در طرح تعریض قرار گرفته که یکی از هویت ها و آثار قدیمی شهر کرج محسوب می شود. و اتفاق دیگر اینکه پیمانکار ادامه بزرگراه همت در قطعه مربوط به وزارت راه و شهرسازی، برای کاهش هزینه ها و زمان پروژه شیار دره را با خاکریزی پر کرده که تهدید جدی برای اکوسیستم منطقه و محیط زیست به شمار می رود.
سید علی اکبر میروکیلی معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج نیز در این جلسه گفت: در این منطقه بخصوص منطقه حصار به لحاظ محرومیتی که دارد در واقع هیچ فضای خاصی که بشود فعالیت فرهنگی انجام داد وجود ندارد و در حال حاضر چون قشر آسیب پذیر در منطقه ساکن هستند دائما آسیب های اجتماعی در حال افزایش است و اگر بخواهیم به لحاظ فرهنگی کاری انجام بدهیم راهی غیر از مسجد محوری و مدرسه محوری وجود ندارد. که اقدامات خوبی در حد امکانات در محله حصار با راه اندازی ۲ مرکز مشاوره و یک مرکز توانمند سازی انجام شده.
در ادامه جلسه حسین شریف کاظمی مدیر منطقه ۱۱ شهرداری کرج ضمن خیر مقدم و خوش آمد گویی به مهمان جلسه اظهار داشت: در منطقه ۱۱ محورهای زیر ساختی و اساسی باید مورد توجه قرار گیرد. از جمله مقوله ترافیک که باید با نگاه نوتری به آن پرداخته و اتوبان موجود که کلاک بالا را از کلاک پایین و کلاک نو و شهرک جهان نما را از احمدیه جدا کرده و هر چند ماه یک بار شاهد تصادفات منجر به فوت اهالی منطقه هستیم، مردم خواهان احداث پل عابر و تعریض جاده مخصوص هستند. همچنین وجود دو ساختمان آتش نشانی که نیاز به تجهیز دارند تا به بهرهبرداری لازم برسد و همینطور ورود فاضلاب محلات بالادستی که به علت صخره ای بودن اراضی منطقه به سمت رود خانه میل پیدا می کند باید مورد بررسی و رسیدگی واقع شود.
در ادامه جلسه محمد رضا زین العابدینی، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، عراقی جانشین مدیریت حریم شهرداری کرج، سید کریم شفیعی؛ قائم مقام شهرداری کرج نیز از مشکلات و معضلات موجود در منطقه صحبت کرده و برای رفع معضلات راهکارهایی ارائه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *