روتیتر:مدیر عامل یک شرکت دانشبنیان سامانه حملونقل اینترنتی گفت: شورای رقابت چند روز پیش به پرونده شکایت ما ورود کرد اما صدور رأی این شورا به دلیل پیچیدگیهای فنی موضوع مورد بحث، احتمالا چند هفتهای به طول بینجامد.
به گزاشر روتیتر: میلاد منشیپور با بیان اینکه امیدواریم داوری شورای رقابت در زمینه این شکایت منصفانه و براساس قانون رقابت جهانی باشد، درباره دلیل شکایت از اسنپ اظهار کرد: کاری که رقیب ما انجام داده اختلال در رقابت به وسیله ایجاد موانع ساختاری است که در همه جای دنیا یک تخلف تجاری به شمار میآید.
مدیر عامل شرکت دانشبنیان تپسی به لیفت، کریم و اوبر که از بزرگترین اپلیکیشنهای درخواست خودرو در جهان هستند، اشاره کرد و گفت: این شرکتها طبق قوانین رقابت اجازه ندارند حق مشتری را در استفاده از خدمات شرکتهای رقیب از او بگیرند.
وی افزود: رانندگان و مسافران هر دو مشتریان اپلیکیشن ما هستند و تلاش رقیب در محدود کردن رانندگان از استفاده انحصاری خدمات خود “مصداق بارز رقابت مخرب” است.
منشیپور ابراز کرد: اندکی پس از ورود تپسی به بازار ایران که خرداد ماه سال گذشته بود، اپلیکشن اسنپ دسترسی رانندگان خود را محدود کرد تا آنان نتوانند همزمان اپ ما را روی موبایل خود دانلود و نصب کنند؛ در حال حاضر رانندگانی که موبایلهای اندرویدی دارند فقط از یکی از این دو اپلیکیشن میتوانند برای پیدا کردن مسافر استفاده کنند مگر اینکه موبایل آیفون یا دو موبایل اندرویدی داشته باشند.
این فعال فناور با بیان اینکه رقیب ما معقتد است کاری که انجام داده رقابت مخرب به شمار نمیآید، گفت: اخیرا بزرگترین فروشگاه برنامههای اندرویدی کشور نیز اقدام به حذف اپلیکیشن سمت رانندگان اپلیکیشن رانندگان رقیب ما کرده که به نظر میرسد این اقدام در واکنش به همان محدودیتی باشد که برای رانندگان خود در نظر گرفته است.
وی ادامه داد: امیدواریم شورای رقابت که وظیقه برقرار کردن شرایط رقابتی در بازار اقتصادی کشور را دارد بهزودی با صدور رأی خود به دعوای بین دو اپلیکیشن اصلی حملونقل اینترنتی ایران پایان دهد.
منشیپور همچنین با بیان اینکه نگاه شرکتهای دانشبنیان به رأی این شورا است، اظهار امیدواری کرد: رأی نهایی شورا بتواند شرکتهای دانشبنیان را متقاعد سازد که نهادهای نظارتی قطعا از رقابتهای مخرب جلوگیری میکنند.