• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۱:۳۳

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

ناآگاهی عامل ترویج آسیب های اجتماعی

Byrotitr

ژوئن 4, 2014

روتیتر:علی حاج کاظم به عنوان رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر انتخاب و معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ،کمیته اجتماعی با هدف بسط نگرش های صحیح اجتماعی با بهره گیری از اصولی چون تحقیق و مطالعه در کنار آموزش در شورای اسلامی شهر شکل گرفت و ریاست آن به علی حاج کاظم، عضو کمیسیون فرهنگی شورا محول شد.

علی حاج کاظم ، در خصوص این کمیته گفت: اجتماع بستری است که در آن انواع فرصت ها و تهدیدها موجود است و می توان با پیروی از برنامه های هدفمند و اصولی، تهدیدها را به فرصتی گران مایه تبدیل کرد.

وی در عین حال فرصت سوزی ها را موجب تبدیل این بسترهای نیک و شایسته به تهدیدی خطرناک ارزیابی و خاطرنشان کرد: برنامه ریزی اصل نخست موفقیت است؛ بخصوص در گستره ای به نام اجتماع که در آن بخش زیادی از افراد تحت تاثیر تصمیم گیری ها و اقدامات صورت گرفته، قرار دارند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: شورای اسلامی شهر به عنوان کانونی اثرگذار در دایره اجتماع شهری، نقشی برجسته در تحولات شهر و جهت دهی به فعالیت های این حوزه دارد.

حاج کاظم تاکید کرد: از این منظر شورای شهر می تواند با اتخاذ تدابیر مناسب و تعیین اهداف مورد نیاز، بخش گسترده ای از ابعاد اجتماعی را تحت تاثیر خود قرار داده و مسیر تحرک منطقه را به سمت و سوی مورد نیاز هدایت کند.

به گفته حاج کاظم، شهر در حالی می تواند مأمن مناسبی برای زندگی شایسته افراد باشد که آسیب های اجتماعی اندکی در حاشیه زندگی آرام و پرتکاپوی آنها موجود بوده و شهروندان بتوانند با طیب خاطر در آن به تردد و گذر حیات مشغول باشند.

ناآگاهی عامل ترویج آسیب های اجتماعی

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم توجه به حیطه فرهنگ، اذعان داشت: هم اکنون حجم آسیب های اجتماعی به دلیل افزایش تهاجم دشمن و تلاش غرب برای سیطره یافتن بر فرهنگ ها و انقلاب های گوناگون از جمله انقلاب اسلامی، رشد فزاینده ای یافته است.

حاج کاظم ادامه داد: متاسفانه بخش زیادی از این آسیب ها ناشی از عدم آگاهی لازم در خانوارها و میان شهروندان است که این خود به عنوان یکی از نقاط حساس و آسیب رسان اجتماعی به شمار می آید.

وی افزود: از این منظر شورای اسلامی شهر به عنوان مرکزی که متولی توسعه فرهنگ شهروندی در جامعه است، خود را نسبت به جمع آوری اطلاعات و بررسی نیازها و دغدغه های شهر و شهروندان مسئول می داند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر بیان کرد: از این حیث خواهیم کوشید تا در قالب کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر اقدامات شایسته ای در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی و بررسی علل و عوامل شکل گیری آن صورت دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *