• تیر ۱۱, ۱۴۰۳ ۰۷:۳۸

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

ایمان امام به خدا و باور قلبی مردم رمز پیروزی انقلاب بود

Byrotitr

ژوئن 4, 2014

روتیتر:عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه ایمان امام به خدا و باور قلبی مردم رمز پیروزی انقلاب بود، گفت: امام با همه وجود به پروردگار اعتماد و به تحقق وعده یاری خدا یقین داشت و به همین علت فقط و فقط برای خدا کار، حرکت و اقدام می کرد.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،مریم قهرمانی ضمن تسلیت ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران امام خمینی(ره)،  قیام تاریخی ۱۵ خرداد سال ۴۲ را، مقطع بسیار مهمی در تاریخ ایران خواند و افزود: بعد از بازداشت امام (ره) که پس از سخنرانی ایشان در سیزده خرداد ۴۲ روی داد در پانزده خرداد موج عظیمی از حرکت مردمی در تهران، قم و چند شهر دیگر به‌ راه افتاد که پیوند مستحکم مردم با روحانیت و مرجعیت را به رخ حکومت طاغوت کشید.

وی با اشاره به نمایان شدن چهره خشن  و بی رحم طاغوت ، در حادثه پانزده خرداد سال ۴۲ اظهارداشت: یکی از نکات مهم آن حادثه، سکوت مجامع و نهادهای بین المللی مدعی حقوق بشر بود که به هیچ وجه اعتراضی از آنها شنیده نشد و  امام خمینی (ره) با دل خود با مردم سخن گفت و مردم هم با جان خود به او لبیک گفتند و به میدان آمدند و مردانه ایستادند و این نهضت به تدریج به سمت پیروزی رفت و در نهایت هم بدون کمک هیچ کشوری به پیروزی رسید.

این عضو  شورای شهر کرج در تشریح سه باور عمیق و سرنوشت ساز امام یعنی باور به خدا، باور به مردم و باور به خود تصریح کرد: امام با همه وجود به پروردگار اعتماد و به تحقق وعده یاری خدا یقین داشت و به همین علت فقط و فقط برای خدا کار، حرکت و اقدام می کرد و امام به ملت نیز عمیقا “اعتماد و اعتقاد” داشت و بر این باور بود که ملت مومن باهوش و شجاع ایران اگر رهبران لایقی داشته باشد مثل خورشید در میدانهای مختلف خواهد درخشید.

قهرمانی تأکید کرد: در چشم امام، مردم عزیزترین، و دشمنانِ ملت منفورترین بودند و این باور یکی از علل اساسی ایستادگی و مقابله امام با سلطه گرانی بود که با ملت ایران، دشمنی می کردند.

عضو شورای شهر واقعه ۱۵ خرداد سال ۴۲ را سرآغاز نهضت امام دانست و گفت: در شروع نهضت شرایط به گونه ای بود که هیچ فردی اساساً تصور نمی کرد که انقلابی با رویکردها و جهت گیری های دینی به دست امام شکل بگیرد و پیروز شود.

وی در پایان اتکا و باور حقیقی امام به خدا را اساس حرکت انقلابی توصیف کرد و گفت : امام خمینی(ره) نهضت را در شرایطی آغاز کرد که اعتقاد به دین در شرق و غرب عالم در ضعیف ترین حالت خود قرار داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *