• تیر ۹, ۱۴۰۳ ۰۴:۲۳

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

انتقال زندان های کرج جدی گرفته شود

Byrotitr

ژوئن 4, 2014

روتیتر:رئیس پارلمان شهری کرج با اشاره به مشکلات امنیتی، فرهنگی و اجتماعی ناشی از وجود چهار زندان بزرگ در این کلانشهر، توجه مسئولان را به نارضایتی شهروندان و مطالبات جدی شان برای رسیدگی به این معضل جلب کرد و اظهار داشت: امیدوارم تیم جدید استانداری البرز موضوع انتقال زندانهای کرج به سایر استانهای کشور را جدی بگیرد و شاهد برداشتن هایی گام های عملی برای تحقق این مهم باشیم.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ،“محمود دادگو” در جریان دیدار مدیران شهری با استاندار جدید البرز ادامه داد: سهم کلانشهر کرج از اعتبارات دولتی بسیار اندک است و اکنون برخی پروژه های ملی همچون: احداث خطوط مترو، مطالعات کمربندی شمالی – جنوبی، ادامه اتوبان همت و… به دلیل محدودیت بودجه معطل مانده اند. متاسفانه در سایه چنین دیدگاهی برخی مشکلات همچون ترافیک و آلودگی هوا به مرز بحران رسیده است و اگر دست روی دست بگذاریم، دیر زمانی نخواهد بود که زندگی در کرج قفل شود.

رئیس پارلمان شهری اذعان داشت: شیرینی تغییر و تحولات زمانی برای مردم ملموس خواهد بود که کاهش مشکلات زندگی را با گوشت و خون لمس نمایند و بالاترین برداشت از «حقوق شهروندی» که همانا توجه به مطالبات و نیازهای شهروندان می باشد، جامه عمل به تن کند.

دادگو درباره جهت گیری بودجه سال جاری شهرداری، تحقق پذیری، تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی، هویت بخشی فرهنگی به شهر، تقویت فعالیت های عمرانی، صرفه جویی و کاهش هزینه ها را از جمله ویژگی ها و مختصات بودجه یکهزار و صد میلیارد تومانی این کلانشهر دانست و بیان کرد: برغم هزینه های سنگین اداره شهر اما نگاه برخی به مدیریت شهری قلک گونه و ناصحیح است که باید جبران شود.

نماینده مردم در شورای شهر خواستار تقویت وحدت رویه و روحیه همدلی و تعاون میان مسئولان ارشد استان شد و خاطر نشان کرد: بسیاری از مشکلات مدیریت شهری در حوزه های استانی همچون اختلاف نظرها با مسکن و شهرسازی با تسهیل گری استانداری البرز قابل رفع است.

دادگو در بخش دیگری از سخنانش، صیانت از حقوق بیت المال را با اهمیت خواند و با انتقاد شدید از اشغال نزدیک به ۷۰ هزار مترمربع زمین در حسن آباد کرج به بهانه احداث بیمارستان اظهار داشت: یکی از مطالبات جدی شورای شهر از دولت باز پس گیری زمین مذکور است؛ چرا که ناتوانی سرمایه گذار مذکور در تامین سرمایه نقدی مورد نیاز برایمان کاملا مسجل و آشکار شده است.

وی بیان کرد: اکنون بیش از چهار هزار واحد مسکونی در ارتفاعات بالای هزار و ۴۰۰ متر اسلام آباد نیازمند تملک و تخریب است تا طرح جامع تفریحی – گردشگری در آن اجرایی شود که انتظار می رود استانداری البرز حمایت لازم را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *