• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۷:۵۲

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

۱۵خرداد؛ طلوع بیداری ملت مسلمان ایران

Byrotitr

ژوئن 5, 2014

روتیتر:خرداد در تاریخ ایران اسلامی با نام خمینی کبیر(ره)، گره خورده، ماهی که بیدارگر قرن معاصر یک نهضت جهانی را در آن با کمک مردم پایه گذاری کرد.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،اگر چه روح مبارزه با ظلم و ستم از دم مسیحایی پدر برفرزندی که بزرگ مرد تاریخ ایران و اسلام شد درهمان دوران کودکی دمیده شده بود، اما اوج نهضت فکری وی در ۱۵ خرداد سال ۴۲ است، نهضتی که قرن ها سکوت مردم را به بیداری تبدیل کرد. 
خمینی، مردی از سلاله پیامبر(ص ) با شجاعت مثال زدنی علی (ع) و تفکر عاشورایی حسین (ع)، آنچنان بر دل سیاه شده تاریخ زد که مخرب ترین سلاح ها هم توان مقابله با افکار بلندش را نداشتند. 
او نور معرفت را دروجود میلیون ها انسان جورو ستم کشیده را شعله ور کرد تا جاییکه هیچ سلاحی یارای مقابله با موج بیداری امت خمینی نداشت.
۱۵ خرداد ۴۲ حمام خون به راه افتاد، اما این خون ها، آب پاک و زلالی بود که نهالی فراگیر را پرورش دادند و ۱۵ سال بعد آن را به ثمر رساندند.
نهضت ۴۲ خمینی به انقلاب ۵۷ تبدیل شد و تمام معادلات سیاسی، نظامی و توطئه های دنیای شرق و غرب را برهم زد، انقلابی که اکنون پرتو آن در جهان فراگیر شده و به بیداری اسلامی مبدل شده است.
اگر چه خمینی کبیر(ره) در۱۴ خرداد سال ۶۸ رخ نورانی در نقاب خاک کشید، لیکن پرتو خورشید سراسر عدالت و معنویت آن حضرت امروز در جهان می درخشد و ایران و ایرانی را با نام خمینی می شناسند.
اینک درایام سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل (ره ) و سالروز قیام ۱۵ خرداد ۴۲، ملت ایران به ویژه مردم استان البرز همچنان در مسیر آرمانهای والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ثابت قدم هستند.
آیین های ویژه سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل (ره) و ۱۵ خرداد طی شب گذشته و امروز در استان البرز با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *