روتیتر:مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرج از آمادگی و جدیت شهرداری این کلانشهر برای ارتقاء جایگاه روابط عمومی های به صورت استانی خبر داد و افزود: طراحی و مدیریت کارآ در حوزه روابط عمومی ها لازمه توسعه شهر در ابعاد مختلف به ویژه فرهنگ شهری است.
به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ، احمد خیری در گردهمایی هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان با بیان این مطلب به ظرفیت های علمی در ساختار روابط عمومی مدیریت شهری کرج اشاره کرد و با عنوان اینکه نقش و جایگاه روابط عمومی ها بسیار فراتر و گسترده تر از برخی معانی و تعابیر تعریف شده برای این چارت سازمانی همچون “پل ارتباطی بودن بین مردم و مسئولین” است، تاکید کرد: این حوزه فراخور نامی که برای آن انتخاب شده است باید دارای توانایی بسیاری گسترده ای از جمله برنامه ریزی، فرابینی و سازگاری با موقعیت های متفاوت سازمان باشند.
وی با اشاره به دیدگاه روابط عمومی مدیریت شهری کرج مبنی تخصصی و علمی شدن برنامه ها و سیاست های این مجموعه اظهارداشت: تقویت بعد ارتباطات اجتماعی اعم از سازمانی و مردمی، فرهنگسازی و علمی کردن عملکردهای حوزه روابط عمومی از اهداف مهمی است که روابط عمومی مدیریت شهری کرج به جد پیگیر انجام آن است و به منظور تحقق آن نیز برنامه ریزی کرده است.
خیری در ادامه بر داشتن انسجام، وحدت رویه و یکپارچگی بین روابط عمومی های فعال سازمان ها و دستگاه های استان تاکید کرد و افزود: پذیرش اصل تعامل و اتحاد در این حوزه ضمن پیش گیری از موازی کاری نقش بسزایی در تدوین و خلق برنامه های کارآمد دارد.
روابط عمومی ها محور تفکر مداری باشند
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرج در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار کرد؛ روابط عمومی ها در دوره کنونی و با توجه به حساسیت همچنین گستردگی وظایف باید حول محور تفکر مداری، مشارکت مداری و اطلاع مداری ایفای نقش کنند زیرا تنها در این صورت است که اثربخشی این حوزه در همه ارکان اداری و سازمانی مشخص می شود.
خیری، نواندیشی و نوگرایی، ابتکار و خلاقیت را از دیگر مباحث مهم روابط عمومی ها ذکر و با عنوان اینکه در روابط عمومی مدیریت شهری کرج به دنبال تحقق این امر هستیم اظهارداشت: اتفاق نظر روابط عمومی های استان و همراهی آنها در این امر در تحقق اهداف کلان روابط عمومی ها بسیار موثر است.
وی در ادامه با بیان اینکه در دنیای کنونی که تکنولوژی حرف اول ارتباطات را می زند، زبان گفتاری مردم نیز تغییر کرده است، گفت: با توجه این مهم نیاز است روابط عمومی ها از ابزار جدید برای برقراری ارتباط متقابل استفاده کنند.
خیری، روابط عمومی را مقوله ای علمی، فنی و هنری خواند و با عنوان اینکه در حال حاضر پتانسیل و امکان تحقق اهداف در همه عرصه های مربوط به روابط عمومی در شهرداری کرج مهیا می باشد، اظهارداشت: از جمله اقدامات روابط عمومی شهرداری کرج، شناخت سلائق و نیازهای جامعه شهری و به تبع آن بکارگیری روش ها، شیوه ها و برنامه های موثر و کارآمد به منظور اجرای طرح های هدفمند مردمی است.