• تیر ۱۵, ۱۴۰۳ ۲۲:۵۷

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

“عاشورا” الگویی کارآمد برای هدایت جامعه انسانی

Byrotitr

نوامبر 5, 2014

روتیتر:عضو شورای اسلامی شهر کرج، حماسه عاشورا را الگوی کارآمد برای هدایت جامعه انسانی ذکر کرد و گفت: حماسه عاشورا، الگویی کارآمد برای هدایت جامعه انسانی به سوی ایده آل ها ویژه در دوره های بحرانی و استبداد خارجی و داخلی است.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،مریم قهرمانی ، فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را به عموم شیعیان تسلیت گفت و با تاکید بر ضرورت توجه همگان به سیره و اندیشه و درس های کربلا اظهار داشت: زندگی امام حسین(ع) همچون سایر ائمه مبتنی بر اخلاص و تقوای بی نظیر الهی است، چنانکه هیچ ثانیه ای از زندگی این بزرگواران بدون سیر در مسیر الهی طی نشد.

وی با بیان اینکه حرکت در مسیر زندگی معصومین(ع) انسان را به سرمنزل حقیقت و کسب رضای پروردگار سوق می‌دهد و باید از زندگی ائمه اطهار (ع) درس گرفت، عنوان کرد: واقعه کربلا سراسر درس کمال و ایستادگی در برابر حق است، همانگونه که امام حسین(ع) هرگز در برابر باطل سر تسلیم فرود نیاورد و بر حق ایستادگی کرد.

قهرمانی با اشاره به نیاز نسل امروز به شناخت مکتب حسینی بر ضرورت ترویج مکتب حسینی و آشنایی نسل جوان و نوجوان با دستاوردهای زندگی امام حسین(ع) تاکید کرد و افزود: توجه به درس‌های قیام کربلا که امر به معروف و نهی از منکر، ایثار، ولایت‌ مداری، ولایت ‌پذیری، نماز و بصیرت دینی از جمله آنها است، علاوه بر اینکه جوانان را از هجمه ها و خطرات دشمنان حفظ می‌کند، سبب زنده نگه داشتن نهضت عاشورا نیز می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج در ادامه با مطرح کردن مبحث “مدیریت اسلامی ” به جایگاه انکارناپذیر این مدیریت در الگوی اسلامی- ایرانی اشاره کرد و گفت: هدف نهایی مدیریت اسلامی رسیدن به فلاح و رستگاری است که این هدف به روشنی در واقعه کربلا نمایان شد.

این مسئول با بیان اینکه در بخش تصمیم گیری؛ امام حسین(ع) بر خلاف یزید در یک فضای مه آلود قرار نگرفت، اظهار داشت: از نظر امام حسین (ع) مدیریت حکومت افراد فاسد، خائن و ستمگر بر جامعه عظیم ترین فتنه و بلیه و بزرگترین عامل فساد و تباهی است.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت باید جلوگیری از فساد، بی عدالتی و اداره امور را تضمین کند، پیامبر (ص) و ائمه ی اطهار(ع) را بهترین الگوی مدیریت اسلامی در جامعه خواند و افزود: با بهره گیری از این مدیریت هم در جامعه و هم در سازمان های خدمات رسان عدالت ایجاد می شود.

قهرمانی، قرآن، سیره نبوی و ائمه اطها (ع)، عقل و دانش و مهارت را از مبانی و مولفه های مدیریت اسلامی ذکر و بیان کرد: در مدیریت اسلامی پایبندی به مسئولیت‌ها به عنوان امانت و عمل به تعهدات مطرح می شود و به طور قطع و یقین مکتب امام حسین (ع) بهترین الگوی مدیریت اسلامی است که باید در اولویت همه امور قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *