• تیر ۱۵, ۱۴۰۳ ۲۳:۰۲

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

اخذ مجوز انتشار ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت قطار شهری کرج

Byrotitr

نوامبر 5, 2014

روتیتر:معاون عمرانی استانداری البرز گفت: مبلغ بودجه قطار شهری کرج از بدو آغاز به‌ کار ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که ۱۰۰ میلیارد آن مجوز انتشار اوراق وزارت کشور را اخذ کرده بود و با رایزنی‌ های انجام شده این رقم به سه برابر افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،هیربد معصومی جزئیات نشست مشترک استاندار البرز و هیئت معاونان و مشاوران با گروه سرمایه‌ گذار خارجی را رسانه‌ ای و اظهار کرد: استاندار البرز هفته گذشته دیداری با هیئتی از سرمایه‌گذاران خارجی داشت که پیش از این نیز تجارب مفیدی در حوزه احداث سدها، راه‌ ها و … داشته‌ اند.

این مسئول با بیان اینکه ۳ طرح ملی استان پس از انجام مطالعات و رایزنی‌های قانونی به این هیئت خارجی واگذار می‌شود، افزود: واگذاری آغاز عملیات عمرانی خط ۵ قطار شهری کرج و همچنین ادامه طرح همت از محورهای این مذاکرات بود.

وی در توضیح جزئیات بیشتر این دیدار افزود: درباره پروژه همت، از شمال کرج دو کمربند شمالی و جنوبی تا محدوده بیلقان توسط این شرکت خارجی پس از طی تشریفات قانونی احداث خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار البرز جزئیات بیشتر طرح واگذاری خط ۵ قطار شهری کرج را نیز تشریح کرد و گفت: خط ۵ قطار شهری از خیابان گوهردشت (کمالشهر – میدان شهید سلطانی) در ۱۰ ایستگاه توسط این سرمایه‌گذار راه‌اندازی و پیش بینی می‌شود عملیات عمرانی این طرح ۱۵ ماه به طول بینجامد.

معصومی درباره خط ناتمام مترو قطار شهری کرج (خط ۲) نیز اضافه کرد: بخشی از خط ۲ مترو کرج که به طول ۲۷ کیلومتر است در فاز یک، قرار بود سال ۸۹ تحویل داده شود که به هر دلیلی به انجام نرسید و با توجه به تدابیر استاندار در حال حاضر درصدد هستیم تا ۶ کیلومتر آن را طی مدت یکسال به بهره‌برداری برسانیم.

وی یادآور شد: فاز یک قطار شهری کرج از کمالشهر تا ملارد به طول ۱۵ کیلومتر است  که شش کیلومتر آن از ۴۵ متری گلشهر تا بوستان جهان شورا در دست عملیات قرار دارد و طی مدت یکسال به بهره برداری خواهد رسید.

معاون عمرانی استاندار البرز در پاسخ به پرسش نقدینگی و سرمایه در گردش که اصلی‌ترین مانع بر روی ریل رفتن این پروژه ملی است، اظهار داشت: مبلغ بودجه قطار شهری کرج از بدو آغاز بکار ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است که ۱۰۰ میلیارد آن مجوز انتشار اوراق وزارت کشور را اخذ کرده بود که در حال حاضر با رایزنی‌های انجام شده این رقم به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی افزود: در تکمیل پروژه قطار شهری کرج تأمین ۵۰ درصد سرمایه به عهده دولت و ۵۰ درصد مابقی تعهد شهرداری کرج بوده که دولت ۴۰۶ میلیارد تومان تعهد خود را انجام داده و شهرداری کرج از سهم ۵۰ درصدی تعهد خود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.

این مسئول با بیان اینکه این هیئت خارجی سرمایه و تجربه را توأمان در کار تزریق خواهند کرد،افزود: سبقه مطلوب این سرمایه‌گذار در پروژه‌هایی همچون سد طالقان و همچنین حسن ورود تکنولوژی‌های روز و نوین در اجرای طرح‌ها در کنار آورده سرمایه سبب شده تا این مذاکرات با توافقات دو جانبه جهت واگذاری بخشی از طرح‌های ملی استان همراه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *