• تیر ۱۵, ۱۴۰۳ ۲۳:۰۷

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

آمار دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی شهرداری کرج به ۲۰۰۰ دانشجو رسید

Byrotitr

نوامبر 5, 2014

روتیتر:

شهردار کرج با اشاره به تاسیس دانشگاه علمی – کاربردی شهرداری در مهرماه سال ۷۸ با پذیرش ۱۲۰ دانشجو، از افزایش آمار دانشجویان این مرکز علمی به دو هزار نفر پس از گذشت شش سال از زمان تاسیس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر،علی ترکاشوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری مدیریت شهری کرج اظهار داشت: مرکز علمی – کاربردی شهرداری کرج در سه رشته فناوری اطلاعات و ارتباطات با گرایش خدمات رایانه ای در شهرداری، آتش نشانی و خدمات ایمنی با گرایش های “اطفاء حریق و ایمنی” و “حفاظت از ساختمانهای بلند” آغاز به کار کرد.

وی در خصوص تاریخچه راه اندازی مرکز علمی کاربردی شهرداری کرج افزود: این مرکز با هدف ارتقاء سطح آموزشی و مهارتی بین کارکنان شهرداری و سازمان و مناطق های تابعه با کسب مجوز از دانشگاه جامع علمی کاربردی راه اندازی و طبق برنامه ریزی ها و سیاست های پیش بینی شده به عنوان مجری دوره های پودمانی و ترمی انتخاب شد.

ترکاشوند عنوان کرد: نیمی از ظرفیت دانشجویان این مرکز آموزشی به شاغلین شهرداری کرج، مناطق و سازمان های تابعه و نیمی دیگر به داوطلبان آزاد اختصاص داده شده است.

وی، مرکز علمی و کاربردی شهرداری کرج را یکی از مهمترین و بزرگترین مراکز هم نوع خود دراستان البرز خواند و یادآور شد: امروز تحت تاثیر فعالیت این مرکز علمی و دیگر مراکز دانشگاهی شاهد پرورش و بالندگی جوانان با استعداد، خلاق و آینده ساز میهن هستیم.

شهردار کرج، فلسفه ایجاد دانشگاه علمی کاربردی را دستیابی به دو مقوله علم و عمل دانست و گفت: تحقق این مهم منجر به تامین نیاز امروز و آینده کشور در عرصه توسعه همه جانبه در کشور می شود.

ترکاشوند از شهرداری به عنوان یکی از بزرگترین دستگاه های خدمات رسان یاد کرد و گفت: با توجه به این جایگاه شهرداری باید در ارائه خدمات لازم و کافی در همه عرصه ها به شهروندان، مجهز به نیروی انسانی کارآزموده، متخصص و متعهد باشد.

شهردار کرج با بیان اینکه در فراگیری علم باید فعال بود، اظهار داشت: در مسیر تحصیل نباید منتظر ماند که موضوعی به دانش آموزان دیکته شود بلکه باید خودشان به دنبال دانش بروند، با توجه به اینکه آینده کشور به دست دانش پژوهان سپرده شده، آنها باید سطح علمی خود را روز به روز ارتقا دهند.

ترکاشوند با اشاره به امکانات پیش بینی شده برای دانشجویان این مرکز به راه اندازی کتابخانه و مهیا کردن دو هزار جلد کتاب اشاره کرد و متذکر شد: راه اندازی انجمن پژوهشی مرکز، آزمایشگاه فیزیک الکتریسته، عمران، خاک و آسفالت، احداث سالن ورزشی، ایجاد سایت کامپیوتر و نقشه کشی، تشکیل کانون مشاوره برای ارائه خدمات رایگان به دانشجویان و فعال کردن پایگاه بسیج از دیگر امکانات در نظر گرفته شده برای این مرکز علمی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *