• تیر ۱۹, ۱۴۰۳ ۰۱:۵۱

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

عدم یکپارچگی پاشنه آشیل حوزه اطلاع رسانی در کلانشهر کرج

Byrotitr

نوامبر 9, 2014

روتیتر:پنجمین کمیته آموزش و اطلاع رسانی حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری کرج در حالی برگزار شد که نبود سیستم یکپارچه اطلاع رسانی در شهر، از سوی سرپرست روابط عمومی شهرداری این کلانشهر به عنوان یکی از ضعف های آشکار حوزه اطلاع رسانی مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،با فعال شدن کمیته اطلاع رسانی و آموزش معاونت های خدمات شهری کلانشهرهای کشور، این معاونت شهرداری کرج نیز اقدام به تشکیل کمیته ای به این نام کرد که در راستای ارائه آموزش ها و اطلاع رسانی هماهنگ به شهروندان فعالیت می کند.

در پنجمین نشست از این کمیته که با حضور سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرج، قائم مقام معاونت خدمات شهر و مسئولان و کارشناسانی از سازمان های زیرمجموعه این معاونت برگزار شد، سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرج ضمن انتقاد از وجود ناهماهنگی و عدم یکپارچگی امر اطلاع رسانی در شهر کرج اظهار داشت: زیبنده شهری چون کرج با چنین امکانات و ظرفیت هایی نیست که از چنین پراکندگی در امور تبلیغاتی و رسانه ای رنج برده و آثار منفی ناشی از آن، به تمامی شهروندان سرایت پیدا کند.

احمد خیری با بیان اینکه تولید محتوای دانش بنیان و ارزشی، باید هدف اصلی مجموعه های آموزشی و اطلاع رسانی قرار گیرد، شکل گیری این کمیته را آغازی بر تحول مجموعه های اطلاع رسانی در شهرداری کرج دانست و از مسئولان و کارشناسان حاضر در جلسه خواست همت خود را برای هماهنگی بیشتر در همه امور مرتبط با این امر به کار بندند.

شیوه اکران تبلیغات ماه محرم بررسی شد

همچنین در حاشیه این جلسه قائم مقام حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری کرج در گفتگو با پایگاه خبری در خصوص تصمیمات گرفته شده در این جلسات اظهار داشت: طبق هماهنگی به عمل آمده در جلسات متعدد این کمیته، مقرر شد با قرارگیری در آستانه ماه محرم و روزهای عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع)، اقدامات لازم به منظور اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب در این عرصه انجام گیرد.

اصغر نصیری، طراحی بنر یا پوستر با هدف یادآوری نکات بهداشتی لازم در برپایی هیئات مذهبی، حسینیه ها و مساجد با همکاری شبکه بهداشت را از برنامه های در نظر گرفته شده در این جلسات عنوان کرد و از تعیین منطقه ۸ به عنوان منطقه پایه و نمونه دوستدار سلامت خبر داد و این اقدام را در راستای مناسب سازی فضاهای شهری دانست.

این مسئول ادامه داد: در این جلسه مقرر شد هماهنگی و امکان سنجی برای برگزاری همایش عملیات زمستانی ویژه شهروندان و مسئولین همراه با اجرای مانور عملیات زمستانی، توسط کمیته آموزشی و اطلاع رسانی با هماهنگی مدیریت هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری صورت گیرد.

آموزش اجرای عملیات زمستانی ویژه نیروهای خدمات شهری

به گفته نصیری، برگزاری دوره آموزشی ویژه معاونین خدمات شهری، جانشینان و مسئولان ذیربط در خصوص نحوه برپایی عملیات زمستانی، زمان نمک پاشی و اموری از این دست از دیگر تصمیمات گرفته شده در قالب جلسات کمیته آموزش و اطلاع رسانی معاونت خدمات شهری کرج بوده است.

نصیری به همکاری سازمان زیباسازی و معاونت خدمات شهری برای ارسال پیامک هایی با موضوع حقوق شهروندی و آموزش های شهروندی نیز اشاره کرد و یادآور شد: این پیامک ها به صورت مستمر برای شهروندان ارسال خواهد شد همچنین سازمان میادین موظف است نسبت به برنامه ریزی برای برگزاری دوره آموزشی ویژه متصدیان روزبازارها پیرامون موضوعاتی نظیر رفتارسازی، مشتری مداری، توزین اقدام کند.

وی افزود: طبق تصمیمات کمیته سازمان میادین موظف به استفاده از کیسه های زباله گیاهی در روزبازارها شد و از مسئولان این بخش خواسته شد با نهادینه کردن این رویکرد، گزارش های مرتبط با میزان استقبال و نحوه اجرای طرح را به کمیته اعلام کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *