• تیر ۱۵, ۱۴۰۳ ۲۲:۵۳

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

بکارگیری بتن آماده استانداردشرط ایمنی در شهر است

Byrotitr

نوامبر 17, 2014

روتیتر:شهردار کرج، استفاده از بتن آماده استاندارد در ساخت و سازهای شهری را بسترساز ایمنی سازه ها در شهر برشمرد و تاکید کرد: ایجاد شناخت و تاکید بر بهره گیری از این محصول، گامی است که شهرداری کرج به منظور ارتقاء ساختارهای شهری و افزایش مقاومت سازه ها در برابر حوادث طبیعی و غیرمترقبه اتخاذ کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،همایش بتن آماده استاندارد، ارتقاء کیفیت ساخت و ساز و حفظ سرمایه های ملی، به همت معاونت شهرسازی شهرداری کرج، در سالن همایش های باشگاه میلاد برگزار شد.

شهردار کرج در این همایش که با حضور معاون وزیر و رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، دبیر کمیته بتن ۱۴۰۴ مرکز تحقیقات و ساختمان و تعدادی از اعضای شورای شهر کرج برگزار شده بود، پایداری و مقاوم بودن ساختمانها را یکی از مهم ترین دغدغه های مدیریت شهری کرج عنوان کرد که مورد توجه ویژه این دستگاه قرار دارد.

علی ترکاشوند عنوان کرد: در این میان نقش بتن به عنوان یک ماده مهم و استراتژیک در ساخت سازه ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی بر استفاده از بتن های توانمند نسل جدید تاکید کرد و یادآور شد: بتن های معمولی که با روش های سنتی طراحی می شوند، نمی توانند پاسخگوی نیاز امروزه ساخت و سازهای شهری بوده و کاربرد مناسبی داشته باشند، از این رو استفاده از بتن های توانمند برای رفع این مشکلات رو به گسترش است.

شهردار کرج بیان کرد: در این همایش به دنبال استفاده از راهکارهایی برای دستیابی به ساخت سازه های سبک و مقاوم از طریق افزایش مقاومت بتن و کاهش وزن آنها با استفاده از فناوری ها و فرآورده های جدید هستیم.

وی افزود: کشور ما در منطقه ای زلزله خیز واقع شده، از این رو توجه به امر مقاوم سازی ساختمان ها، تأسیسات مهم و شریان های حیاتی بسیار ضروری به نظر می رسد تا بتوان از این طریق ضمن حفظ جان انسانها، افزایش پایداری سازه های مهم در برابر زلزله، به حفظ سرمایه های ملی و ارتقای توان کشور برای مدیریت مطلوب بحران ناشی از زلزله کمک کرد.

شهردار کرج با اشاره به اینکه مقاوم سازی در دو حوزه بازسازی ساختمانهای قدیمی و بافت فرسوده و ساختمان های نوساز مطرح است، گفت: برای نوسازی ساختمان ها باید با توجه به ضوابط منسجمی که در زمینه کنترل دقیق طراحی، ساخت براساس نقشه های اجرایی، جوشکاری صحیح و بتن ریزی قابل اعتماد وجود دارد عمل کنیم.

ترکاشوند بیان کرد: با توجه به تفاهم نامه ای که میان شهرداری کرج، اداره کل استاندارد و انجمن بتن استان البرز منعقد شد، استفاده از بتن آماده و استاندارد در ساخت و سازهای شهری کرج برای سازندگان الزامی است.

وی یادآور شد: بر این اساس تمام متقاضیان صدور پروانه ساختمانی اعم از اسکلت بتنی و فلزی که پروانه ساختمانی دریافت می کنند ملزم به تهیه و استفاده بتن آماده استاندارد از شرکت های دارای مجوز از اداره کل استاندارد ایران هستند.

شهردار کرج افزود: حسن نظارت بر اجرای این طرح بر عهده مدیران مناطق است و کنترل های لازم نیز توسط منطقه و با نظارت عالی معاونت معماری و شهرسازی شهرداری کرج همچنین همکاری اداره کل استاندارد و انجمن صنفی تولید کنندگان بتن آماده و قطعات بتنی استاندارد استان البرز انجام می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *