• تیر ۱۵, ۱۴۰۳ ۲۳:۳۸

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

رعایت صرفه و صلاح محور فعالیتهای شهرداری کرج است

Byrotitr

نوامبر 22, 2014

روتیتر»:قائم مقام شهردار کرج با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع “مدیریت هزینه ” در انجام امور اداری به ویژه در حوزه مالی گفت: رعایت صرفه و صلاح محور فعالیتهای شهرداری در همه بخش ها است.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،محمدرضا رضاپور با بیان این مطلب اظهار داشت: تلاش مجموعه شهرداری تسهیل و تسریع در روند امور اداری و انجام به موقع کلیه وظایف این نهاد خدمت رسان شهری است.

وی افزود: قطعا در گذر انجام کارهای بزرگ توسط دستگاه های اجرایی چون شهرداری که نقش عمده ای را در ارتقاء و بهبود شرایط شهری ایفا می کند، نیاز به لحاظ کردن مسائل و موضوعات مختلفی است که با تکیه بر آن بتوان به بهترین و مهمترین نتایج که انتفاع شهر حاصل آن است، دست یافت.

این مسئول، ساده ‌سازی پیچیدگی‌های فرآیندهای کاری، استفاده از طرح‌ها و برنامه‌های مشخص، معین و مدون، اتخاذ سیاست‌های صحیح خرید، تهاتر، اجرای اصولی و منطقی قراردادهای امانی را از جمله موارد مهم در برنامه ریزی ها و سیاست گذاریهای مالی شهرداری خواند و عنوان کرد: توجه به نکات عنوان شده رسیدن به مدیریت هزینه و جاری کردن آن در ساختار مالی را محقق می کند.

وی با بیان اینکه در مباحث اقتصاد شهری استراتژی های افزایش منابع درآمدی پایدار و مدیریت هزینه مطرح می شود، یادآور شد: لازم است مدیریت شهری، علاوه بر نگاه به درآمدها، به موارد هزینه ای و مدیریت آنها نیز توجه و استراتژی افزایش درآمد را در کنار کنترل هزینه، طراحی و اجرا کند.

لزوم مدیریت و کنترل سبد پروژه های شهری

قائم مقام شهردار کرج گفت: مدیریت هزینه های شهری همچنین مدیریت و کنترل سبد پروژه ها با توجه به تعدد طرح های عمران شهری، نیاز به صرف منابع مالی و هزینه های اجتماعی فراوان دارد که این امر ضرورت جاری شدن رویکرد مدیریت هزینه در ساختار شهرداری را دو چندان می کند.

رضاپور به تاثیر کاهش هزینه های جانبی اجرای پروژه های عمرانی بر افزایش بهره وری منابع شهری اشاره کرد و افزود: آنچه برای نظام مالی شهرداری اهمیت دارد طراحی یک چارچوب نظری، مفهومی و کاربردی جهت مدیریت هزینه ها با استفاده از استقرار مدیریت پروژه با رویکرد مهندسی ارزشی در اجرای پروژه های شهری است.

وی، گفت: انجام مطالعات، بررسی مزایا و معایب طرح های پیش بینی شده برای اجرا نقش مهمی در کاهش هزینه های جانبی و افزایش ظرفیت مدیریت شهری در راستای توسعه پایدار خواهد شد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *