• تیر ۱۱, ۱۴۰۳ ۱۳:۳۳

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

بسیج نهادی قدرتمند برای مقابله با جنگ نرم است

Byrotitr

نوامبر 24, 2014

روتیتر:

عضو شورای شهر و رئیس شورای شهرستان کرج تصریح کرد: عملکرد بسیج محدود به مقابله و مبارزه در جنگ های سخت نیست که با هجمه های فرهنگی امروز، بخش گسترده ای از توان این عرصه باید در حوزه جنگ نرم به کار گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،میرابراهیم صدیق ، هفته بسیج را به بسیجیان خاک پاک ایران تبریک گفت و اظهار داشت: بسیجیان اصل اخلاص را مایه عمل خود قرار داده و همت شان را در زمان های مختلف بر آزادسازی و سپس آبادسازی میهن اسلامی گمارده اند.

مولف کتاب ماهیت و چیستی جنگ نرم، با اشاره به جنگ هشت ساله دفاع مقدس و حضور قاطع و اثرگذار بسیجیان در این عرصه، جنگ را شگفت آورترین پدیده اجتماعی برشمرد و گفت: تاریخ با شرح کشمکش های مسلحانه آغاز شده و بعید است این پدیده کاملا از میان برداشته شود چنان که امروز جنگ سخت جای خود را به جنگ نرم داده و بسیاری از کشمکش ها در این حوزه شکل می گیرد.
رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد کرج با ارائه تعریفی از جنگ نرم، اظهار داشت: جنگ نرم در برابر جنگ سخت بوده و در حقیقت شامل هر گونه اقدام روانی و تبلیغات رسانه ای می شود که با تعیین جامعه هدف یا گروه، بدون درگیری نظامی، رقیب را به انفعال یا شکست وا می دارد. در این روش دشمن بدون توسل به خشونت و خون ریزی با بهره گیری از ابزارهای ارتباطی، روانی و تبلیغی بر آن است تا ذهن و اندیشه مخاطب را اشغال کرده و در راستای مقاصد خویش سوق دهد.
عضو شورای اسلامی شهر کرج، به نقش پررنگ بسیجیان در مقابله با تاکتیک های جنگ نرم اشاره کرد و افزود: از جمله روش های مقابله با جنگ نرم، آگاه سازی مخاطبان و تقویت باورهای دینی، فرهنگی و اجتماعی است که امروزه بسیج به عنوان یک نهاد سازمان یافته با نیروهای پرشمار و مخلص، می تواند یکی از سپرهای دفاعی کشور برای مقابله با این نوع جنگ به شمار آید.
صدیق اذعان داشت: با توجه به پراکندگی جغرافیایی بسیجیان در تمام نقاط دور و نزدیک کشور، این امکان وجود دارد که نیروهای بسیج در فضاهای مختلف مردمی حضور یافته و نسبت به آگاه سازی مخاطبان نسبت به اهداف جنگ نرم اقدام نمایند. بسیجیان می توانند با ارائه اطلاعات صحیح و مورد نیاز به شهروندان، راه های ایستادگی برابر این نوع جنگ بدون خونریزی و کشمکش جسمی را در اختیار آنان قرار دهند.
این مسئول در پایان به جانفشانی های بسیج در ایام دفاع مقدس و پس از آن، حضور این گروه پرشمار در جبهه های حق علیه باطل را عاملی محکم برای پیروزی ایران در جنگ تحمیلی دانست و تصریح کرد: حضور بسیج به جنگ محدود نشد و این جان برکفان اینک در بسیاری از عرصه های علمی، فرهنگی، اجتماعی و … همچنان به خلق حماسه پرداخته و بسیاری از پیشرفت های کشور در حوزه های مختلف، ناشی از تلاش و عملکرد مطلوب بسیجیان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *