• خرداد ۲۷, ۱۴۰۳ ۰۳:۰۶

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

آیت الله مکارم شیرازی:
اعتکاف اثرات معنوی بسیاری برای جوانان دارد

روتیتر: قم – یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: اعتکاف اثرات معنوی بسیاری برای جوانان به همراه دارد و جوانان در طول ۳ روز به دور از فسادهای این دنیا با خدای خود رابطه نزدیکی برقرار می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی شامگاه یکشنبه در دیدار اعضای ستاد مرکزی اعتکاف که در مدرسه علمیه امام سجاد(ع) برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: یکی از برکات انقلاب اسلام برپایی نمازهای جمعه در سراسر کشور است که در قبل از انقلاب به صورت محدود و تنها در برخی از نقاط کشور برگزار می‌شد.

وی گفت: یکی دیگر از برکات انقلاب اسلامی در حقیقت احیای سنت فراموش شده اعتکاف بود که امروز شاهد گسترش روزافزون این سنت در کشور هستیم.

اعتکاف دهه آخر ماه مبارک رمضان احیا شود

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه سنت اعتکاف در خارج از مرزهای کشور اسلامی نیز باید گسترش یابد، افزود: این حرکت رو به رشد نباید متوقف شود و باید تلاش شود تا سنت اعتکاف دهه آخر ماه مبارک رمضان نیز احیا شود.

وی ادامه داد: اعتکاف اثرات معنوی بسیاری برای جوانان به همراه دارد و جوانان در طول ۳ روز به دور از فسادهای این دنیا با خدای خود خلوت و رابطه نزدیکی برقرار می‌کنند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه اعتکاف اثرات خارجی نیز در دنیای تشییع دارد بیان داشت: دین مبین اسلام گنجینه‌های معنوی بسیاری دارد که به برکت انقلاب اسلامی این گنجینه‌ها گشوده شده و مورد بهره برادری قرار می‌گیرد.

وی با انتقاد از برگزاری برخی همایش‌ها و سخنان در کشورهای دیگر در خصوص راه‌های مقابله با فرهنگ تشیع در میان جوانان و نخبگان، افزود: این امر نشان می‌دهد که آن‌ها با حقایق جهان اسلام آشنا هستند در عین حال نباید نسبت به گسترش مکتب تشیع هراسی به دل داشته باشند بلکه آن‌ها باید نگران این موضوع باشند که جوانان از اسلام خارج نشوند چرا که شیعیان جزئی از مسلمین هستند.

پرهیز از همراه داشتن موبایل در اعتکاف

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی آفت‌ها و آسیب‌ها در امر اعتکاف وجود دارد و می‌بایست راهکاری برای جلوگیری از آن در نظر گرفت، افزود: برخی از آفت‌ها می‌تواند اثرات معنوی اعتکاف را از میان بردارد که باید به آن توجه داشت و مراقب بود.

وی با تأکید بر اینکه در ایام اعتکاف علاوه بر توجه به مسائل عبادی می‌بایست موضوعات فرهنگی و آموزشی معتکفین نیز مورد توجه باشد ادامه داد: اعتکاف انسان را در زمینه‌های روحی و روانی آماده می‌کند از این رو باید بذرهای معنوی و فرهنگی را در دل‌ها کاشت که در این صورت نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت.

آیت الله مکارم شیرازی به معتکفین سفارش کرد تا در ایام اعتکاف از همراه داشتن وسایلی همانند تلفن همراه که آن‌ها را ممکن است از یاد خداوند باز دارد اجتناب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *