• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۷:۲۲

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

آقازاده رکورد دار ترین شهردار تاریخ کرج ؛ از افتتاح هم زمان ۴تقاطع غیر همسطح در دوسال تا احداث ۸۰ پارک ، تولید روزانه ۴۰۰۸ تن آسفالت ،افتتاح سریعترین تقاطع غیر همسطح کرج و ….

Byrotitr

سپتامبر 12, 2013

روتیتر:آقازاده رکورد دار ترین شهردار تاریخ کرج ؛ از احداث هم زمان ۴تقاطع غیر همسطح در دوسال  احداث ۸۰ پارک ، تولید روزانه ۴۰۰۸ تن آسفالت ،افتتاح سریعترین تقاطع غیر همسطح ، تاسیس دو منطقه شهرداری ، ۴ سازمان و ۲ معاونت ، آسفالت بسیاری از معابر بعد از ۲۵ سال، بهینه ساختن کیفیت آسفالت معابر، خروج باغستان از بن بست با احداث مهمترین پل و بلوار منطقه ، احداث ساختمان شهرداری منطقه ۸ و…. تنها بخشی از عملکرد وی به شمار می رود  که در کنار این توفیقات می توان از پیشرفت رضایت بخش پروژه قطار شهری کرج به عنوان تکمیل کننده عملکرد آقازاده یاد کرد.

زمانی احداث پارک و تقاطع غیر همسطح جزئی از آرزو ها به شمار می رفت . در کرج هیچ کس گمان نمی کرد که به صورت همزمان چندین تقاطع غیر همسطح آغاز و افتتاح شود چه را در ادوار گذشته یک تقاطع غیر همسطح بیش از ۴ سال به طول می انجامید .

اما در زمان آقازاده تمامی این مشکلات و تابو های کاذب شکسته شد و شهرداری کرج در زمان آقازاده   رکوردار ترین دوره را تجربه و به نام خود ثبت کرد . افزایش ۷ متری سرانه فضای سبز و احداث ۸۰ پارک در دو سال یکی از مهمترین بخش های عملکرد آقازاده به شمار می رود که در دوره های پیش کمترمورد توجه قرار گرفت این اقدامات آقازاده سبب شد که مهمترین مشکل کرج یعنی توسعه فضای سبز به عنوان یکی از فاکتور های موثر در مقابله و مبارزه مدیریت های شهری با آلودگی هوا بر طرف شود .

همزمان با توفیقات شهردار کرج در زمینه توسعه فضای سبز و تحداث پارک ها که بیتردید علاوه بر مدیریت وی معلول ثبات مدیریت در سازمان پارکها و فضای سبز و به روز بودن علم مدیر عامل این سازمان، شهردار کرج با برنامه ریزی مدون در خصوص کاهش یکی از مهمترین مشکلات کلانشهر  کرج یعنی ترافیک احداث تقاطع های غیر همسطح را در دستور کار قرار داد تا چهره شهر کرج از روستایی قدیمی به شهری مدرن و با ترافیک روان تبدیل شود .۶ تقاطع غیر همسطح به صورت همزمان کلنگ خورد و ۴ تقاطع در کمتر از ۲ سال به بهره برداری رسید تا رکوردی بی نظیر در تاریخ کرج به ثیت برسد .

در احداث این تقاطع ها یک رکورد دیگر نیز به ثیت رسید وپل بصیرت به عنوان  سریعترین تقاطع غیر همسطح استان البرز در سه راه انبار نفت  احداث شد.در حوزه فرهنگی نیز شهردار کرج با تاسیس سازمان فرهنگی توسعه سخت افزاری و نرم افزاری مناسبی به حوزه فرهنگ داد و نقش شهرداری کرج را در این زمینه پر رنگ و تاثیر گذار ساخت .

احداث مجهز ترین پارک بانوان کشور، برگزاری یکی از برترین نمایشگاههای گل و گیاه کشور در کرج ، احداث سریعترین تقاطع غیر همسطح البرز ، افتتاح ۴ تقاطع غیر همسطح در دو سال ، رکورد تولید ۴۰۰۸ تن آسفالت در یک روز ،افزایش ۲۰۰ درصدی بودجه شهرداری کرج ، انجام اقدامات مناسب در حوزه فرهنگ ، توجه ویژه به محله محوری اقدامات ، توسعه مناطق کم توسعه یافته کیانمهر و کلاک و اسلام آباد با احداث شهرداری مناطق ۱۱ و ۱۲ و ده ها رکورد دیگر حاصل مدیریت و عملکرد شهردار کرج مهندس آقازاده است که تا این لحظه او را نسبت به سایر رقبا بی رقیب کرده است.

جلب رضایت مردم و مواجهه مستقیم نشهردار با شهروندان

در کنار این رکورد ها می بایست تحسین ها و مهر های تایید مسوولان کشوری و استانی ، بزرگان شهر و استان و متخصصان امورشهری و عمرانی و رضایتمندی ویژه شهروندان از عملکرد مهندس آقازاده بی تردید کم نظیر و تاریخی به شمار می رود که می بایست مورد توجه نمایندگان مردم درشورا قرار گیرد و ملاک عمل آنها باشد .

مهندس آقازاده اولین شهرداری بود که در افتتاحیه پروژه ها با برگزاری مراسمی موقر و در خور شان شهروندان به جایگاه و شان شهروندان بها داد و آنان را در امورات شهری دخیل و خود را در معرض و مواجهه مستقیم  نظرات و آرای مردم قرار داد ومردم در تمامی افتتاحیه پروژه ها همواره عملکرد مهندس آقازاده را مورد تمجید و تحسین قرار می دادند.

ملاک شوراییان عملکرد ، رضایت ، رکورد ها و توفیقات آقازاده در تمامی حوزه ها  باید باشد

شورای شهر کرج اما نمی تواند بدون توجه به نظر مردم ،مسوولان ، بزرگان ، عملکرد آقازاده ، رکورد زنی ها ، شکستن سد انجام پروژه های بزرگ ، احداث کارخانه آسفالت و تولید قابل توجه آسفالت مورد نیاز کرج ، انجام کارهای فرهنگی  و … در خصوص آینده شهر تصمیم بگیرد و بی تردید می بایست در اتخاذ تصمیمات بدون تاثیر پذیری از القائات لابی های زور و ثروت بیرونی و حس لجاجت در  خود تصمیم گیری ، آینده شهر را به مهلکه بی ثباتی نیاندازد و معیار ها ، واقعیت ها و رضایت مردم و بزرگان و متخصصان شهر و استان  حتی کشور را در انتخاب شهردار مد نظر قرار دهد .

چه شورا جزیی از مردم است و در تمامی عرصه ها می بایست تبلور اراده و نظر مردم و بزرگان شهر باشد . شورا بر آمده از مردم است و برای دوام و قوام می بایست بر اساس نظرات مردم تصمیم بگیرد و نظر نخبگان و متخصصان را برای ترمیم تجارب تخصصی خود مد نظر قرار دهد. که بر این اساس آقازاده در دایره انتخاب شورای شهر کرج بی رقیب به شمار می رود.

انتخاب گزینه های ضعیف تر و بی تجربه تر تایید  کننده رانتخواری و تاثیر لابی های زور و ثروت است

با وجود مدیری با تجربه و کم رقیب آقازاده اگر شورا به دنبال گزینه های دیگر برود بی تردید شایبه وجود رانت های پشت پرده ، تاثیر گذاری لابی های زور و ثروت و درخواست های نا مشروع و خواسته های غیر منطقی برخی از اعضای شورای شهرکج و بسیاری از افراد بیرون شورا دارد .

معیار شورا برای انتخاب شهر دار کرج می بایست تخصص ، تجربه ، توانایی ، کلان نگری ، رضایت شهروندان ، نخبگان و بزرگان باشد چه هم قانون و هم عرف این مهم را به شوراهای شهر ها توصیه می کند .

که در این میان آقازاده دارای تمامی این معیار ها به نسبت سایر رقبا می باشد . که بخشی از توفیقات و توانایی های وی به صورت مختصر در بالا به انها اشاره شد.

گرچه شوراها در برخی از موارد متاثر از لج بازی های کودکانه و تاثیر فشار ها و وعده های لابی های زور و ثروت دست به انتخابی خارج از معیارهای فوق الذکر می زنند و نسبت به مردم بی توجه و بی اعتنا به نظر نخبگان همان راهی را می روند که دیگران و لابی های فاسد به آنها تحمیل و حکمم یکنند ، اما هم مردم و هم درستگاه های نظارتی شوراهای شهر را در این صورت به چالش و سوال های فراوان و بی تردید بی پاسخ می کشانند و موجبات سلب عضویت و اعتماد عمومی در بین شهروندان برای این اعضا فراهم می شود . از سوی دیگر انتخابی که فارغ از این معیار ها باشد بدون شک محصول نظرات و وامدار بودن اعضای شورای به رانت خواران و  نشان دهنده و تایید کننده تلاش آنها برای ایجاد رانت های فساد آور برای خود و اربابان خارج از شورای است .

گرچه امیدواریم شورای کرج با اتخاذ بهترین تصمیم در ردیف شوراهای بی تدبیر ، مردم گریز و تقابل کننده با آرای نخبگان و بزرگان و از همه مهتر شوراهای رانت خوار خود را قرار ندهد ، اما بلا شک اگر انتخاب آن بدون در نظر  گرفتن معیار های فوق باشد بی تردید باید علت آنرا در روابط رانت زا و رانت خواری ها و لابی های زور و ثروت  جستجو کرد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *