• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۷:۲۳

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

عملکرد نامناسب برخی نهادها به ساخت و سازهای غیر مجاز در کرج دامن می زند

Byrotitr

ژانویه 7, 2015

روتیتر:شهردار کرج با بیان اینکه عملکرد نامناسب برخی نهادها به ساخت و سازهای غیر مجاز در این کلانشهر دامن می زند، گفت: قطعا سهم شهرداری در شکل گیری معضل ساخت و سازهای غیر مجاز در قیاس با دیگر نهادها کمتر از ۲۰ درصد است.

 

torkashvand12333333333333333

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،علی ترکاشوند در جلسه هم اندیشی کمیسیون ماده صد که در سالن جلسات شهرداری کرج برگزار شد، این مطلب را عنوان کرد و اظهار داشت: مقصر جلوه کردن این دستگاه در موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز به سبب مرجع بودن شهرداری در صدور پروانه های ساخت و ساز است که باعث شده این معضل از چشم شهرداری دیده شود. حال آنکه عملکرد ضعیف بسیاری از دستگاه ها، عامل قوی تری در توسعه ساخت و سازهای غیرمجاز به شمار می آید.

این مسئول شهری، عدم اجرای یکی از مهم ترین بندهای سیاست های کلی کاهش خطرپذیری در برابر زلزله در شهرها و روستاها، صادره از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را از عوامل ناتوانی در مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز عنوان کرد.

وی با تشریح این بند، اضافه کرد: در یکی از بندهای این سیاست، رهبر انقلاب به صراحت از مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسئولان قوای سه گانه خواسته است ساخت و ساز غیرمجاز را جرم تلقی کرده و امکان برخورد قانونی با این افراد را فراهم آورند. این در حالی است که بند فوق از سال ۸۴ تاکنون به اجرا در نیامده و مشکلات متعددی را برای مسئولان و شهروندان به وجود آورده.

حقوق متقابل شهرداری و شهروندان رعایت شود

مدیر ارشد شهرداری کلانشهر کرج با تاکید بر لزوم رعایت حقوق متقابل شهرداری و سازندگان، بخش قابل توجهی از شکل گیری ساخت و سازهای غیرمجاز را به عدم اجرای وظایف دیگر دستگاه های شهر مرتبط دانست و بیان داشت: در حال حاضر متخلفان در بخش هایی از شهر خدمات دریافت می کنند و این در حالی است که در قبال دریافت این خدمات هیچ گونه عوارضی پرداخت نمی کنند؛ این حقوق متقابل شهر و شهروندان را زیر سوال می برد.

ترکاشوند زمانبر بودن آرای صادره از سوی دیوان عدالت اداری در خصوص اعتراضات سازندگان به آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ را یکی از عوامل شکل گیری این نظام نامتوازن دانست و ادامه داد: البته حجم تخلفات سنگین و با هدف کسب سودهای کلان از دریچه تخلف در ساخت و ساز، نزدیک به ۲۰ درصد از ساخت و سازهای شهر کرج را شامل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *