• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۵:۳۱

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

پیاده سازی مبانی «اقتصاد مقاومتی» تاثیر تحریم ها را به حداقل می رساند

Byrotitr

ژانویه 11, 2015

روتیتر:شهردار کرج اظهار داشت: پیاده سازی مبانی «اقتصاد مقاومتی» تاثیر تحریم ها را به حداقل می رساند.

به گزار ش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،علی ترکاشوند  با بیان اینکه امروز رئیس دولت نیز به ناکارآمدی اقتصاد دولتی و بودجه های وابسته به درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز تاکید دارد، گفت: در شرایط کنونی که دشمنان انقلاب با استفاده از ابزار مالی برای تحت فشار گذاشتن دولت و ملت ایران هم پیمان شده اند، پیاده سازی مبانی «اقتصاد مقاومتی» که ضرورت های آن در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد اشاره قرار گرفته، قادر به هدایت کِشتی اقتصادی ایران به سمت ساحل نجات است.

 وی با تاکید بر اینکه اکنون زمان اسراف و ریخت و پاش نیست و باید در مسیر مصرف صحیح و عاقلانه منابع و سرمایه های طبیعی گام برداریم، اظهار داشت: کاهش هزینه های جاری و تعریف پروژه های عمرانی بر مبنای اولویت های جامعه در هزینه کرد اعتبارات دولتی و عمومی حرف نخست را می زند و با تدبیراندیشی و توجه به اجرای دقیق منویات رهبری نباید اجازه ایجاد فشار بیش از حد بر مردم را بدهیم و ملت شریف را در سختی قرار دهیم.
این مسئول شهری از جذب سرمایه گذار و مشارکت اقتصادی با بخش خصوصی به عنوان اصلی مهم در شرایط مشکلات اقتصادی یاد کرد و افزود: یکی از نعمت های بزرگ دوران تحریم اقتصادی، تغییر دیدگاه برخی مدیران نسبت به جایگزینی «اقتصاد خصوصی» با «اقتصاد دولتی» است که در شرایط کنونی شاهد نیاز مبرم جامعه به حضور بخش خصوصی در عرصه های مختلف عمرانی، خدماتی و اجرایی هستیم و البته فضای کار نیز به نسبت گذشته بسیار مساعدتر شده است.
دکتر ترکاشوند با تصریح بر اینکه هر چه دشمنان انقلاب اسلامی شرایط را برای ملت و دولت ایران سخت تر کنند، بر مقاومت، انسجام و وحدت ما می افزایند، اضافه کرد: دنیا در هشت سال جنگ تحمیلی از نزدیک شاهد ایثار و مقاومت ملت ایران در برابر زیاده خواهی های بلوک شرق و غرب جهان بود و در اوج مشکلات و سختی ها، این ایمان و عزم راسخ رزمندگان اسلام بود که توپ و تانک و دلارهای آمریکلایی را مغلوب ساخت و امروز نیز مردم ایران با همان روحیه انقلابی به مصاف زورگویی ها رفته اند.
زمان آن رسیده که ایران دیگر کشورها را تحریم کند
شهردار مرکز استان با استقبال از دغدغه های نماینده ولی فقیه در البرز درباره بیکاری و انتظار مردم برای ساماندهی شرایط اقتصادی بیان داشت: استقبال از حضور بیشتر بخش خصوصی در فعالیت های صنعتی و تولیدی و حمایت بانکها از بنگاه های اقتصادی می تواند به بازار اشتغال رونق بخشد و شرکت های دانش بنیان را به تولید علم و دانش و بومی سازی آخرین فناوری های جهانی سوق دهد. امروز زمان آن رسیده که ایران اسلامی دیگر کشورهای جهان را تحریم کند و آنان را پیشرفت ها و دستاوردهای خود محروم سازد.
کلیددار کرج از آمادگی مدیریت شهری برای تعامل با بخش خصوصی به منظور توسعه همکاری های دو جانبه خبر داد و تشکیل هیات عالی سرمایه گذاری با حضور نمایندگانی از اعضای شورای اسلامی شهر را گام عملی در این حوزه ذکر کرد.
به گفته ترکاشوند، احداث مجتمع های ایستگاهی مترو، ساماندهی حاشیه رودخانه کرج، احداث مجتمع های تفریحی و اقامتی در اراضی آزادسازی شده تپه مرادآب، احداث تله کابین در ارتفاعات کوهستان بیجی، احداث مجتمع های تجاری، اداری و مسکونی در اراضی مستعد شهر، احداث سینما، سالن های ورزشی و فرهنگسرا و غیره از جمله بسترهای مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در شرایط کنونی است که در صورت وجود متقاضیان توانمند، مدیریت شهری کرج حاضر به همکاری مناسب و اعمال مشوق های لازم برای سرعت بخشی به این پروسه است.
وی در پایان گفت: «اقتصاد مقاومتی» نسخه شفابخش برای اقتصاد دولتی کشور است که تمامی مسئولان و کارشناسان باید برای پیاده سازی آن تلاش ویژه ای را در دستور کار قرار دهند و مردم را نیز از نتایج مثبت و سازنده آن آگاه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *