• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۴:۵۶

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

همکاری شهروندان در پرداخت به موقع مطالبات شهرداری = تکمیل پروژه های نیمه تمام

Byrotitr

ژانویه 16, 2015

روتیتر:مدیر منطقه ۹ شهرداری کرج با تاکید بر همکاری مطلوب شهروندان در پرداخت به موقع مطالبات مدیریت شهری، آن را عامل تکمیل پروژه های نیمه تمام و شتاب بخشی به روند توسعه و عمران شهری دانست.

به گزر اش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،عباس سعیدی کیا با بیان مطلب فوق اظهار داشت: همانطور که کارشناسان حوزه مسکن در ابتدای سال جاری پیش بینی کرده بودند؛ شهرداریها به دلیل کاهش شدید آمار صدور پروانه ساخت با مشکلات درآمدی مواجه شده اند و از آنجا که منبع اصلی جذب بودجه مربوط به ساخت و سازهای شهری است فلذا اکنون با رکود درآمدی دست و پنجه نرم می کنیم.

وی گفت: خدمات رسانی در شهر به عنوان موجودی زنده تعطیل بردار نیست و فرضا اگر پروسه جمع آوری زباله ها از سطح محلات و انتقال آن به سکوهای موقت یکروز انجام نشود، قطعا صدای اعتراض شهروندان بلند می شود و درباره دیگر خدمات مدیریت شهری نیز چنین وضعیتی متصور است.

این مسئول شهری بیان کرد: شورای شهر به عنوان عصاره مردم با اتخاذ تدابیر مدیریتی و ابلاغ آن به بازوی اجرایی خود (شهرداری)، شرایط را به گونه ای مدیریت کرده است که امسال نه تنها با کُندی و توقف اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی مواجه نیستیم، بلکه با تزریق اعتبارات مورد نیاز شاهد بهره برداری زودتر از موعد تقاطع های غیر همسطح و دیگر پروژه های کلان می باشیم.

وی بیان داشت: مدیریت شهری کرج با تکیه بر مشارکت اقتصادی با سرمایه گذاران خصوصی، ایجاد منابع پایدار درآمدی، شناسایی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری شهر و… در تلاش است اوضاع را به گونه ای مدیریت کند که مشکلات درآمدی روند کیفی و کمی خدمات رسانی به شهروندان را تحت الشعاع خود قرار ندهد و لبخند رضایت از چهره مردم پنهان نگردد؛ قطعا بنده و همکاران زحمتکش در منطقه ۹ برای تحقق این سیاست صحیح تلاش مضاعفی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

سعیدی کیا در ادامه عنوان کرد: در سال جاری که با نفس گرم رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان سالِ «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری شده است؛ بایستی از تمامی راهکارهای موجود برای وسعت بخشی به اقدامات و رقم زدن خدمتی فراتر از بخشنامه های مرسوم اداری بهره جوییم که در این زمینه نیاز به همکاری و مشارکت شهروندان و کمک سایر نهادها به شدت محسوس و ملموس است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری کرج در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از برخی بدهکاران مدیریت شهری که از پرداخت به موقع مطالبات سر باز می زنند و از این طریق، تکمیل پروژه های نیمه تمام را با خلل مواجه می کنند، افزود: شهردار کرج طی مکاتباتی با مدیران مناطق بر وصول مطالبات مدیریت شهری از افراد حقیقی و حقوقی بدهکار تاکید کرده اند و امید است مردم شریف در این باره همکاری شایسته تری داشته باشند.

به گفته این مسئول شهری، مدیریت شهری و شهروندان حقوق متقابلی نسبت به یکدیگر دارند که در صورت احترام طرفین و عمل به تکالیف قانونی و شرعی می توان به حصول یک نتیجه رضایت بخش امیدوار بود و از آنجا که نظام هزینه کرد در شهرداریها بر مبنای هزینه و درآمد استوار است و عمده درآمدهای شهرداری از جیب مردم تامین می شود؛ فلذا عدم همکاری شهروندان در پرداخت به موقع عوارض و مطالبات مدیریت شهری، برنامه ریزی ها برای تکمیل پروژه های نیمه تمام را دچار آسیب می کند.

سعیدی کیا ابراز امیدواری کرد؛ با اهتمام مضاعف بدهکاران نسبت به پرداخت بدهی های خود و بهره مندی از سیاست های تشویقی، دیگر نیازی به استفاده از روش های قهرآمیز نباشد؛ چرا که به دلیل نیاز مبرم شهرداری به منابع درآمدی برای هزینه کرد در بخش های مختلف، چنانچه افراد حقیقی و حقوقی بدهکار نسبت به پرداخت دیون اقدام نکنند، واحد حقوقی از ابزارهای قانونی برای وصول مطالبات استفاده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *