• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۸:۲۷

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

امر به معروف و نهی از منکر وصیت تمامی انبیاء الهی به بشریت است

Byrotitr

ژانویه 31, 2015

روتیتر: نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر وصیت تمام انبیاء الهی به بشریت است.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،حجت الاسلام و المسلمین مفید کیایی نژاد که لحطاتی قبل در بیست و یکمین نشست ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان البرز در محل سالن جلسات شهدای شهرداری کرج سخن می گفت، آیاتی از سوره مبارکه آل عمران را یادآور شد و گفت: خداوند عالم در این سوره مردم را به دعوت به نیکی ها فرا می خواند و از آنان می خواهد برای نجات جامعه از طریق امر به معروف و نهی از منکر سخت بکوشند.

عضو خانه ملت ادامه داد: حضرت لقمان (ع) نیز در وصیت خویش به فرزندش او را به اقامه امر به معروف و نهی از منکر توصیه می کند و در وصیت امام حسین (ع) به برادرشان نیز می خوانیم که برنامه اصلی و یکی از اهداف قیام ایشان احیای امر به معروف و نهی از منکر و نجات امت رسول الله بوده است.

وی با بیان اینکه حرکت تاریخی انبیای الهی و پیامبران در مسیر اقامه امر به معروف و نهی از منکر بوده است، تصریح کرد: این دو فریضه الهی موجب صبر و شکیبایی ملت در برابر سختی ها و مشکلات می شود و جامعه را در مسیر کمال و سعادت قرار می دهد؛ اساسا منکرها موجب دوری انسانها از فضائل اخلاقی می شوند و تباهی روح و نفس را به همراه دارند.

حجت الاسلام کیایی نژاد با اشاره به تلاش مجلس شورای اسلامی برای تصویب قوانین مرتبط با فریضه امر به معروف و نهی از منکر، اظهار امیدواری کرد؛ با رفع شبهات مطرح شده از سوی شورای نگهبان قانون اساسی در خانه ملت، شاهد تبدیل این فریضه به یک قانون منسجم و تکلیف اداری برای مدیران باشیم.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی در پایان با تصریح بر اینکه روش های فرهنگی و نرم بهترین گزینه برای اقبال جامعه نسبت به امر به معروف و نهی از منکر است، بیان داشت: امید است مسئولان و نهادهای فرهنگی با انجام برنامه ریزی های لازم به سمتی حرکت کنند که ارزش های اسلامی و انقلابی با استفاده از دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر در کشورمان نمود و بروز بیشتری داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *