• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۴:۵۵

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

امر به معروف و نهی از منکر نیاز به فرهنگسازی دارد

Byrotitr

ژانویه 31, 2015

روتیتر:نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر نیاز به فرهنگسازی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،محمد جواد کولیوند افزود: امروز در کشورهای اسلامی، غرب بسیاری از تهاجمات فرهنگی را وارد کرده و موجب اشاعه منکرات شده است لذا با توجه به فرموده رهبر معظم انقلاب باید این مقوله را با امر به معروف و نهی از منکر جوانان و هدایت آنها به سوی اهل بیت پاسخ داد و توطئه دشمنان در قالب جنگ نرم را خنثی کرد.

وی در ادامه گفت: امر به معروف و نهی از منکر حکومتی نیست بلکه مردمی است بدین معنا که حکومت نمی تواند این مهم را به جبر به مردم بقبولاند و جواب نمی دهد. در این راستا مردم باید با شناخت نسبت به آموزه های دینی در زندگی فردی و اجتماعی عملا آمر به معروف و ناهی از منکر شوند.

کولیوند خاطر نشان کرد: بهترین شیوه در جهت برخورد با منکرات «اخلاق» است؛ چرا که انسان با شناخت بایدها و نبایدهای دین و عمل کردن به آن می تواند با منکرات برخورد منطقی داشته باشد.

وی همچنین درباره کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند؛ «کسی که خود آلوده است نمی تواند به این فضیلت مهم بپردازد.» گفت: در زمان خلافت حضرت علی (ع) مادری فرزند خود را نزد ایشان برد و گفت پسرم خرما بسیار می خورد به او تصیه کنید از این کار دست بردارد علی (ع) فرمودند: برو و فردا بازگرد فردای آن روز مادر نزد ایشان رفت و علت را جویا شد که چرا دیروز به فرزندش توصیه ای نکرد؟ علی(ع) در پاسخ گفت: من دیروز خرما می خوردم، در نتیجه می توان گفت: کسی که خود به گناه آلوده است نمی تواند به این فضیلت مهم بپردازد و دیگران را امر به معروف و نهی از منکر کند و مولای متقیان امر به معروف و نهی از منکر را در عمل انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *