• خرداد ۲۸, ۱۴۰۳ ۰۶:۲۵

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

کشف ۴ تن مواد مخدر در البرز/۱۰ باند مواد متلاشی شد

Byrotit

ژوئن 26, 2019

روتیتر: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز گفت: طی سه‌ماهه نخست سال جاری بیش از چهار تن مواد مخدر در استان البرز کشف‌شده است.

به گزارش روتیتر: سرهنگ علی عسگری پیش از ظهر سه‌شنبه در نشستی خبری، با اشاره به اینکه مجموعه تلاش‌های همکاران اطلاعاتی و عملیات در سه‌ماهه سال جاری قابل‌تقدیر است، اظهار کرد: در سه‌ماهه سال جاری چهار تن و ۹۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط‌شده است.

وی بابیان اینکه بیش از سه تن و ۷۰۰ کیلوگرم از این کشفیات در حوزه استحفاظی استان البرز بوده است، ادامه داد: یک‌تن و ۳۵۰ کیلوگرم از این کشفیات در عملیات مشترک با سایر استان‌ها کشف‌شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز با تاکید بر اینکه کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد افزایش داشته است، گفت: در این بازه زمانی ۱۰ باند متلاشی‌شده‌اند.

کشف ۸۲ دستگاه خودرو حامل مواد مخدر در البرز

سرهنگ عسگری بابیان اینکه دو تن و ۶۵۰ کیلوگرم از کشفیات مربوط به مخدر تریاک بوده است، ادامه داد: ۷۹۰ کیلوگرم حشیش، ۱۶۶ کیلوگرم هروئین، ۳۷ کیلوگرم مرفین و ۲۰ کیلوگرم شیشه از کشفیات سه‌ماهه سال جاری است.

وی بابیان اینکه ۲۲۲ قاچاقچی و حمل‌کننده مواد دستگیرشده‌اند، ادامه داد: ۸۶۰ نفر توزیع‌کننده، دو هزار و ۹۰۰ نفر نگه‌دارنده مواد، دو هزار و ۵۹۸ معتاد هم از ابتدای سال تا به امروز دستگیرشده‌اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز با اشاره به اینکه هزار نفر از معتادان در حال حاضر در کمپ‌های طرف قرارداد بستری هستند، عنوان کرد: دوره زمانی ترک این افراد شش ماه است ولی اگر در این بازه زمانی ترک نکنند مدت‌زمان بیشتری در این کمپ‌ها نگهداری می‌شوند.

سرهنگ عسگری با تاکید بر اینکه ۸۲ دستگاه خودرو حامل مواد مخدر کشف و ضبط‌شده است، گفت: از ابتدای سال چهار طرح از اولویت‌های ناجا در حال اجرا است.

کمپ ماده ۱۶ در همه استان‌ها اجرایی شده ولی در البرز هنوز اجرایی نشده است وی بازدید از گلخانه‌های سطح استان را ازجمله طرح‌های در دستور کار اعلام کرد و افزود: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی برای کاشت احتمالی گل از گلخانه‌ها بازدید به عمل می‌آید که خوشبختانه تا به امروز در این حوزه کشفیات نداشتیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز کنترل محورهای مواصلاتی برای جلوگیری از ورود مواد مخدر را مهم خواند و گفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی برای دستگیری خرده‌فروشان و جمع‌آوری معتادان و طرح پاک‌سازی پیرامون مدارس در سطح استان از دیگر طرح‌های مهم ناجا است.

سرهنگ عسگری بابیان این مطلب که کمپ ماده ۱۶ در همه استان‌ها اجرایی شده ولی در البرز هنوز اجرایی نشده است، افزود: زمین و بودجه اولیه اختصاص داده‌شده است ولی این طرح هنوز در البرز اجرایی نشده است.

وی با اشاره به این مطلب که طرح ضربتی بازدید از عطاری‌های سطح شهر در حال انجام است، اعلام کرد: ۳۶۸ واحد عطاری شناسایی‌شده که تنها ۱۰۰ واحد آن‌ها دارای مجوز هستند.

ملک‌آباد از حالت بحران خارج شد

سرهنگ عسگری با اشاره به اینکه مابقی عطاری‌ها مراحل گرفتن مجوز را طی کرده‌اند ولی هنوز جواز ندارند، بیان کرد: طی یک‌ماهه اخیر از ۱۵ واحد عطاری بازدید کرده‌ایم که منجر به پلمب دو واحد شده است.

وی بابیان این مطلب که ۸۵ منزل تهیه و توزیع مواد مخدر در ملک‌آباد شناسایی شد، گفت: ۴۵ واحد از این منازل نقل‌مکان کرده‌اند و ملک‌آباد از حالت بحران خارج شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز در پایان به کشف ۱۱۰ کیلوگرم تریاک در شب گذشته اشاره کرد و افزود: در این رابطه سه نفر در منطقه کمال شهر دستگیر شدند که سابقه‌دار نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *