• تیر ۶, ۱۴۰۳ ۱۵:۱۰

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

دستاورد شرکت در نمایشگاه جامع مدیریت شهری باید خدمت مضاعف به شهروندان باشد

Byrotitr

فوریه 25, 2015

روتیتر: شهرداری کرج و سازمان های تابعه با راه اندازی غرفه در چهارمین نمایشگاه بین المللی جامع مدیریت شهری و دستاوردهای شهرداریهای کشور، پروژه های اجرا شده در این کلانشهر را در معرض نمایش همگان گذاشتند.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،این نمایشگاه با هدف ایجاد ارتباط و برقراری تعامل بین شهرداری های کشور به منظور انتقال تجربیات برپا شده است. از خروجی های برگزاری نمایشگاه علاوه بر تعامل و همگرایی بین شهرداریها، فراهم آوردن  فرصتی مناسب برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی  و آشنایی آنها با فرصت های سرمایه گذاری در اقصی نقاط کشور است.

علاوه بر آنچه گفته شد، نمایشگاه جامع مدیریت شهری نقش بسزایی در کسب تجربیات جدید برای دست اندرکاران حوزه مدیریت شهری و شهرداری ها دارد که نتایج و خروجی های بدست آمده از برگزاری دوره های قبل مصداقی بر این گفته است.

از دیگر کارکردهای نمایشگاه جامع مدیریت شهری که سالهای پیش نیز شاهد آن بودیم، توانمند کردن نظام مدیریت شهری و ارائه دستاوردها و موفقیت های شهرداری های سراسر کشور  می باشد. به طور قطع با برنامه ریزی های کلان در ساختار مدیریت شهری می توان به توسعه دستاوردها شهرداری در همه عرصه های شهری دست یافت و نیز می توان در سالهای آتی  از خروجی های  بهینه تر و مفیدتری نسبت به دوره های بهره برد.

شهرداری کرج نیز همچون سایر شهرداریهای کشور به عنوان بزرگترین دستگاه اجرایی در شهر ایفای نقش می کند؛ اجرای پروژه های مختلف شهری در بخشهای عمران و توسعه شهری، مدیریت بحران و خدمات شهری، حمل و نقل شهری، شهرداری الکترونیک، امور اجتماعی و فرهنگی و آموزش و پژوهش شهری، اقتصاد شهری و فرصت های سرمایه گذاری و… بر عهده این دستگاه بزرگ خدمات رسان می باشد؛ بی شک پرداختن به این مهم تعهد و رسالتی بزرگ است که انجام آن به برنامه ریزی های گسترده، دقیق و مبتنی بر کار کارشناسی نیاز دارد. باید اذعان داشت، تنها در اینصورت می توان به کارآمدی سیستم شهرداری اطمینان داشت.

نمایشگاه جامع مدیریت شهری و دستاوردهای شهرداریهای کشور نیز در راستای تحقق اهداف شهرداری ها و دستیابی به سند چشم انداز حرکت این دستگاههای خدمات رسان  برگزار شد؛ مدیریت شهری کرج نیز با هدف ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان، به روز رسانی استانداردها و شاخص های شهرداری ها و تلاش برای افزایش سرعت تحولات توسط شهردرای ها با توجه به تغییر ات ایجاد شده در بطن شهر در طول زمان، تلاش برای جلب رضایت شهروندان، ایجاد خلاقیت و نوآوری و… در این نمایشگاه حضور یافته است. با حجم استقبال صورت گرفته از نمایشگاه، می توان به تعامل بیشتر در زمینه مشارکت های مردمی از سوی شهرداری ها و توانمند شدن آنها در راستای کسب مسئولیتهای جدید امیدوار بود.

شهردار کرج با ارزیابی مثبت از سطح برگزاری چهارمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری و دستاوردهای شهرداریهای کشور اظهارداشت: برپایی این نمایشگاه نقش بسزایی در برنامه ریزی های شهری که از اصلی ترین بخش مطالعات توسعه شهری است، ایفا می کند؛ به طور قطع آنچه کلانشهر کرج با توجه به آمار جعیتی رو به رشد به آنم نیاز دارد، توسعه و عمران منطقی که منجر به وضعیت مطلوب شهری شود، می باشد.

ترکاشوند، ادامه داد: نمایشگاه دستاوردهای مدیریت شهری کلانشهرهای کشور می تواند الگویی مشخص و قابل اجرایی را در دیدرس شهرداری کرج قرار دهد تا این مجموعه با بهره گیری از این الگوی کارآمد، اقدام به تدوین برنامه جامع با هدف ساماندهی اقتصاد شهری و به تبع آن عمران شهری کند.

 وی، گفت: باید اذعان داشت، از جمله ابزارهای توسعه شهری، جذب حداکثری سرمایه های بخش خصوصی است که در این راستا می توان به خروجی ها و کارکردهای نمایشگاه مطمئن بود.

ترکاشوند، یکی از راهکارهای پر کردن حفره های ایجاد شده در مسیر توسعه شهری را مهیا کردن شرایط آسان حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و آسان سازی مرحله گذر از بروکراسی های اداری ذکر و عنوان کرد: تحقق این مهم از اولویت های شهرداری کرج است؛ این مجموعه به منظور رسیدن به شهری ایده آل به لحاظ عمرانی و فراهم آوردن رفاه زندگی شهروندی از حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در همه حوزه ها استقبال می کند.

وی، برپایی غرفه شهرداری کرج در چهارمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری و دستاوردهای شهرداریهای کشور را فرصتی مغتنم برای ارائه فرصتهای سرمایه گذاری این کلانشهر خواند و اظهارامیدواری کرد: خروجی و کارکرد این نمایشگاه به نفع شهر و شهروندان کرج باشد.

گفتنی است، چهارمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری و دستاوردهای شهرداریهای کشور با حضور فعال شهرداریهای کلانشهرها  از دوم اسفندماه جاری در محل نمایشگاه بین المللی تهران اغاز به کار کرد؛ این نمایشگاه بعد از ظهر روز جاری به کار خود پایان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *