• تیر ۶, ۱۴۰۳ ۱۵:۰۸

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

روز مهندس، روز پاسداشت خودباوری و خلاقیت در عرصه اندیشه و عمل است

Byrotitr

فوریه 25, 2015

روتیتر: مدیرعامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج، از جامعه مهندسین به عنوان ارکان اصلی اجرای علمی و تخصصی طرح های فنی و عمرانی در کشور یاد و آنان را سرمایه های تخصصی شهر عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر،علی سلطانی مقدم، ضمن تبریک زاد روز دانشمند بزرگ ایرانی، خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس به مهندسان شاغل در مجموعه مدیریت شهری و همچنین سایر شهرداریهای استان، اعضای سازمان نظام مهندسی البرز و جامعه مهندسین کشور عنوان کرد: مهندسین به عنوان سرمایه های تخصصی شهر با الهام از آموزش و پژوهش همراه با فعالیت های گروهی و حرفه ای و با استفاده از  فناوری های نوین و خلاقانه و همسو با رعایت مقررات مهندسی و اخلاق اسلامی و حرفه ای، دستاوردهای عظیم و ارزشمندی را در طول تاریخ به بشریت هدیه کرده اند.

وی افزود: روز مهندس، فرصتی برای مرور رسالت‌های فراموش شده است، تعهد اجتماعی یک مهندس، نیازی فراتر از خشت و گل است.

به گفته این مسئول، روز مهندس، روز پاسداشت خودباوری، خلاقیت، ابتکار، نوآوری و ابداع در عرصه اندیشه و عمل و روز گرامیداشت پیشگامان در بخش سازندگی و بسترسازی کشور است.

مدیرعامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج خاطرنشان کرد: تجارب و تخصص جامعه مهندسین در همه زمینه ها می تواند تضمین محکمی برای عمران و آبادانی کشور باشد.

سلطانی مقدم با تاکید بر اجرای کیفی طرح های تعریف شده در ساختارهای مختلف کشور، این مهم را از جمله ضروری ترین سرفصل های رشد و آبادنی ذکر و عنوان کرد: ظرفیت سازی و توانمندسازی حوزه های نظام فنی، عمرانی و اجرایی مبتنی بر عملکرد و فعالیت تخصصی افراد مستعد، متخصص و مسلط به علم  و دانش روز می باشد، به طوری که می توان گفت حوزه های ذیربط با اجرا نیاز به انجام فعالیت علمی دارند که مهندسین سرآمد و نقطه عطفی برای این مهم قلمداد می شوند.

وی اظهار داشت: کشور برای قرار گرفتن در مسیر توسعه، عمران و آبادانی منطقی و مبتنی بر اصول علمی، نیاز به جاری شدن رویکردهای علمی و تخصصی دارد که فعالیت جامعه مهندسین می تواند، عهده دار تحقق این مهم باشد.

مدیرعامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج در پایان با تبریک مجدد این روز به تمام مهندسان تاکید کرد: در این راستا، برخود واجب می دانم، روز بزرگداشت مقام مهندس را به تمامی مهندسین و متخصصین جامعه پویا، پرتکاپو و فعال و همکار در سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج، که پلی ساختند از انتهای بن بست کوچه ی رفاه تا بیکران، تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *