• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۵:۱۰

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

عدم رعایت اخلاق حرفه ای بزرگ ترین چالش جامعه مهندسی است

روتیتر:

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج، شکل گیری نظام هستی و ساختار انسان را نوعی مهندسی از سوی خداوند ذکر کرد و از مهندسان شاغل در این دستگاه خواست با پیوند غنای کهن و دیرین مهندسی به علم امروز، موجبات پیشرفت جامعه شهری کرج در کنار گسترش اخلاق حرفه ای را فراهم آوریم.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،علی اصغر کمالی زاده این مطلب را در آیین تجلیل از مهندسان شاغل در مدیریت شهری کرج بزرگ اعلام کرد و یکی از بزرگترین آسیب ها و دغدغه های مهندسان صنعت ساختمان سازی را عدم رعایت اخلاق حرفه ای از سوی عده ای دانست که بدون تخصص و علم لازم، به این عرصه ورود کرده اند.

وی این ورود غیرتخصصی را بسیار ناخوشایند توصیف کرد و بیان داشت: چنان که ورود به مباحث پزشکی نیازمند تخصص است و ورود افراد غیر به این عرصه موجب بروز مشکلات متعدد می شود، دخل و تصرف و ورود سازندگان غیرحرفه ای و بدون تخصص به حوزه مهندسی، کالبد و بدنه شهر را دچار تنش و مشکل کرده است.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان البرز، در ادامه به آسیب شناسی بخشی دیگر از مباحث مربوط به عرصه مهندسی پرداخت و با تاکید بر اینکه مهندسی تنها محدود به ساختمان سازی نیست، گفت: مهندسی، مجموعه صنعت ساخت را شامل می شود.

معاون فنی عمرانی شهرداری کرج اضافه کرد: متاسفانه نقش امروز در انجام طرح های بزرگ محدود به مشاور بوده و تعداد کمتری از آنان به عنوان مجری طرح ها فعال هستند که این دیدگاه و روال ناصحیح نیازمند اصلاح و بازنگری است.

ضرورت شکل گیری تشکلات حرفه ای

این مسئول، عدم بکارگیری متخصصان در این زمینه را ناشی از عدم برندسازی مناسب و معرفی شایسته مهندسان شهر کرج ارزیابی کرد و ادامه داد: برای بهبود شرایط موجود نیازمند ایجاد تشکلی حرفه ای می باشیم تا بتوانند خدمات مهندسی شهر کرج و استان البرز را به دیگر شهرها و کشورها عرضه و معرفی کنیم.

کمالی زاده، توانمندی مهندسان شهر کرج را بسیار بالا دانست و ادامه داد: جامعه مهندسی استان البرز دارای ۱۳ هزار نفر عضو فعال در هفت رشته مهندسی می باشند و می توانند با اقدامات و فعالیت های خود به ارتقای صنعت ساخت استان یاری داده و نیازهای جامعه شهری کرج را به خوبی تامین کنند.

طرح های بزرگ به دست مهندسان کلید خورده است

وی از دیگر آسیب های بدنه مهندسی در این کلانشهر را تفاوت نقشه ساخت با اجرا عنوان کرد و بیان داشت: به طور قطع بداخلاقی های مذکور نافی تلاش و صداقت تعداد زیادی از مهندسان نیست چنان که در سال های اخیر بسیاری از اتفاقات و طرح های بزرگ، با اقدامات جامعه مهندسی شهر و استان کلید خورده است.

معاون شهردار کرج در امور فنی و عمرانی، از جمله این طرح های بزرگ را اجرای تقاطعات غیرهمسطح شهر بیان و خاطرنشان کرد: پل حصارک از این جمله است که با همت و تلاش مهندسان به سرعت در حال اجراست. همچنین تقاطع مهرویلا به عنوان نخستین تونل شهری کرج تا ۱۲ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید که این بیانگر توانمندی مهندسان این خطه از جغرافیای ایران اسلامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *