• خرداد ۲۸, ۱۴۰۳ ۱۵:۱۱

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

تجمع معلمان در البرز آرام و غیر سیاسی برگزار شد/تجمع سکوت معلمان مقابل ادارات آموزش و پرورش

روتیتر:به دنبال تجمع تعادی از معلمان در مقابل برخی از ادارات کل آموزش و پرورش در استان ها مختلف در البرز نیز صبح دیروز تجمع معلمان در اعتراض به حقوق صنفی و عدم تحقق برخی از مواد قانون خدمات کشوری در مورد حقوق کارکنان  آموزش و پرورش و همچنین اعتراض به تغییر نکردن دستمزدشان در سال آینده طبق لایحه بودجه‌، تجمعاتی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ,همچون سایر استان ها این تجمع در فضایی کاملا آرام و غیر سیاسی در البرز و در مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان البرز برگزار شد.

در همین رابطه خبرگزاری ها و برخی از سایت های خبری همچون خبرگزاری آنا ، سایت بازتاب و .. در خصوص برگزاری این تجمع اخباری را منتشر کردند.

تابناک نوشت:صبح دیروز گروه‌هایی از معلمان در نقاط مختلف کشور در اعتراض به تغییر نکردن دستمزدشان در سال آینده طبق لایحه بودجه‌، تجمعاتی را برگزار کردند.

منابع خبری ایلنا تا این لحظه از برگزاری این تجمعات اعتراضی در استان‌های خراسان رضوی، لرستان، هرمزگان کردستان، خوزستان، فارس، قزوین خبر داده‌اند. همچنین تجمع اعتراضی معلمان در تهران که پیش از این قرار بود بعد از ظهر امروز در مقابل ساختمان مجلس برگزار شود، از ساعاتی پیش از موعد مقرر در حال شکل‌گیری است و منابع خبری ایلنا در اعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه از تجمع ۶۰۰ نفری معلمان تهران در مقابل مجلس خبر می‌دهند.

معلمان معترض در تهران به ایلنا گفته‌اند که دلیل اعتراض آنان تبعیض‌های صورت گرفته در سیستم آموزش کشور و اجرانشدن بندهایی از قانون خدمات کشوری مرتبط با کارکنان دولت است.

یکی از معلمان که در مقابل اداره آموزش و پرورش قزوین حضور داشت، دربارهٔ دلایل این تجمع به ایلنا گفت: تبعیض‌های صورت گرفته در سیستم آموزشی کشور بین فرهنگیان و همچنین اجرا نشدن قانون خدمات کشوری که منجر به تبعیض‌های گسترده بین فرهنگیان و کارکنان دولت شده است از دلایل اصلی این تجمع سراسری است.

معلمان در تجمع امروز پلاکاردهایی را به همراه دارند که روی آنها نوشته شده «ما از فرق می نالیم، نه از فقر» ،«معلم فرهنگ ساز جامعه را دریابید.»

گفتنی است معلمان حاضر در تجمعات اعتراضی ضمن تاکید بر اجرای کامل نظام و حقوق هماهنگ کارکنان دولت، خواستار اجرای فوری و بی‌قید و شرط بند ۵مادهٔ ۶۸قانون مدیریت خدمات کشوری هستند که به دولت اجازه می‌دهد برای مشاغل هم سطح کاردانی حداکثر ۷۰۰امتیاز برای کار‌شناسی ۱۵۰۰و برای کار‌شناسی ارشد به بالا ۲۰۰۰امتیاز برای افزایش فوق العاده شغل در نظر بگیرد. تجمع کنندگان همچنین به میزان بودجهٔ در نظر گرفته شده برای آموزش و پرورش در سال ۹۴نیز معترضند.

کنشگران صنفی جامعه فرهنگیان معتقدند بودجهٔ اختصاص یافته برای وزارت آموزش پرورش در سال آینده در شرایطی که این وزارتخانه با ۵هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه است، نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای بدنهٔ این وزارتخانه یعنی کادر آموزشی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *