• خرداد ۲۸, ۱۴۰۳ ۱۹:۲۸

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

یک کاروان عشق از ایران تا کربلا

Byrotit

اکتبر 8, 2019

روتیتر: این روزها کاروان عشق از ایران و سراسر جهان به سمت کربلا جریان دارد، این مسیر ۸۰ کیلومتری در طول سالهای عاشقی زائران حسینی، چه خاطراتی که به چشم ندیده است.

به گزارش روتیتر: عشق سیدالشهدا همه عاشقان جهان را به سمت خود می‌کشاند؛ راه و نشان حرکت مشخص است از نجف تا کربلا با پای پیاده ره عشق را پیمودن؛ و چه آسان است این راه ،وقتی عشق حسین (ع) در رگهای دوستدارانش جریان دارد. این روزها گویی یک کاروان عشق از ایران و سرتاسر جهان به سمت کربلا جریان دارد؛ راهی که پیر و جوان، کودک و بزرگسال نمی شناسد، تنها نشان مشترک همه زائران این مسیر عشق است و شوری که شهادت امام حسین (ع) در دل ها افکنده است و به فرموده پیامبر گرامی اسلام تا ابد خاموش نخواهد شد.

 هنوز چند روز تا اربعین حسینی مانده است اما در حین سفر به کربلای معلی و نجف اشرف دیدگانت با حقایق عجیبی روبرو می‌شود که گواه از عشق بی بدیل شیعیان به اباعبدالله الحسین (ع) دارد؛ این مسیر ۸۰ کیلومتری در طول سالهای عاشقی زائران حسینی چه خاطراتی که به چشم ندیده است.

نزدیک مرز مهران هستیم که کاروانی ۴۰ نفره دیدگانمان را به خود جلب می کند؛ کاروانی که همسفرانش با عشق و پای پیاده در حرکت هستند.

عبدالرضا یحی سال چهارم است که پای پیاده از نجف آباد اصفهان به سمت کربلا می‌رود و به نوعی مدیریت این کاروان را بر عهده دارد، شور و شوق رسیدن به کربلا را به شکل کامل در وجود وی می توان حس کرد.

پیاده روی اربعین یکی از لذت بخش ترین سفرهایی است که تجربه کرده‌ام

وی در ارتباط با راهپیمایی اربعین به خبرنگار مهر اظهار داشت: پیاده روی اربعین یکی از لذت بخش ترین سفرهایی است که تجربه کرده‌ام و تمام ثانیه های آن برای من خاطره انگیز و لذت بخش است.

وی ادامه داد: در این ایام که از اصفهان به سمت کربلا می‌آییم آنچه در مسیر توجه ما را جلب می‌کند توجه مردمی عاشق سیدالشهداست که با دست و دلبازی از ما استقبال می‌کنند.

حسین امینی زائز امام حسین (ع)  نیز در خصوص خاطرات خود در این سفر به مهر گفت: در زمان حرکت نگران مسائل مختلفی بودم اما عشق امام حسین (ع) مرا به سمت خود کشید و تا امروز هیچ مشکلی را در طول این ۲۰ روز پیاده روی شاهد نبوده‌ام.

برای عاشقی که به عشق یار از کودکی قد کشیده است و هنوز پیراهن مشکی محرم وصفر کودکی‌های خود را به تبرک نگه داشته است، عنایت یار هرگز عجیب نخواهد بود، چه گره هایی که با دستان کوچک علی اصغر امام حسین (ع) و رقیه طفل سه ساله سیدالشهدا از زندگی‌ها گشوده شده است و چه سایبان گسترده ای از اندوه و غم که به با عنایت قمر بنی هاشم از سرمان کنار رفته است، در این میان شفا گرفتن بیماری که امیدی به زنده بودن وی وجود ندارد هرگز عجیب نیست از دستانی که در راه دفاع از حقیقت دین و ولی فقیه زمان از بدن جدا شده است .

این چگونه عشقی است که هیچ کس از سختی‌ها و خطرات مسیر دستیابی به آن دست نمی کشد، چنین عشقی در طول تاریخ عاشقانه های جهان بدون نمونه است، زائرانی هستند که هیچ تجربه ای از سفر به کربلا ندارند و برای نخستین سفر خود به سوی یار پیاده روی اربعین را برگزیده اند بدون اینکه به صحبتهای اطرافیان مبنی بر سختی راه برای افراد بدون تجربه توجه کنند، در این راه حتی بی تجرگی نیز نمی تواند استیلایی بر عشق داشته باشد.

کاش هر روز اربعین حسینی بود

مهدی، زائر دیگری است و پیاده روی اربعین را برای نخستین زیارت خود از امام حسین (ع) و یاران کربلا برگزیده است.

وی  در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در این سفر تنها یک وانت پیکان ما را به عنوان وسیله نقلیه همراهی می‌کند،  هر لحظه که می گذرد شور رسیدن  به کربلای امام حسین (ع) در من بیش از پیش می‌شود.

وی بیان داشت: از خدا می‌خواهم این شور حسینی همواره در من باشد و هر روز برای همه ما اربعین باشد تا با چنین شوری در دل به دین خدمت کنیم.

پیرمردی ۸۰ ساله‌ای با عصا به سمت کربلا راه می پیماید؛ وی در با بیان اینکه پول نداشتم اما عشق به امام حسین (ع) من را دیوانه کرده بود، ابراز داشت: این عشق مرا به این مسیر کشاند و به لطف خدا حتی یک ثانیه هم سختی طول مسیر را متحمل نشده‌ام.

نوزدان کوچکی که در پیاده روی اربعین بیمه حضرت ابوالفضل می شوند

همه آمده‌ند از پیرو جوان، کوچک و بزرگ، حتی نوزادان کوچکی که هنوز درکی از زندگی ندرند در این راه پر شور بیمه علی اصغر امام حسین (ع) می شوند، شوری در سر، نیتی در دل و عشقی ناب در وجود زائران اربعین حسینی زبانه می کشد.

 این همان حماسه‌ای است که زائران حسینی سختی های بسیار برای حفظ آن متحمل شده‌اند و حتی خون‌هایی پاک برای پیمودن این مسیر در طول تاریخ برای بر زمین ریخته است اما هرگز شوری که در دل‌های شیعیان جهان از شهادت امام حسین برانگیخته شده است خاموش نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *