• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۷:۴۱

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

اقتصاد مقاومتی شاه کلید توسعه پایدار شهری در فصل رکود درآمدی است

Byrotit

ژوئن 17, 2015

روتیتر: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی شاه کلید توسعه پایدار شهری در فصل رکود درآمدی است.
به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر،رضا شریفی با اشاره به سیاست های «اقتصاد مقاومتی» ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، عنوان کرد: با پیاده سازی آموزه های این بسته سیاستی، می توان پویایی و نشاط را در عرصه مدیریت شهری جاری ساخت و از ظرفیت های بخش خصوصی به منظور رشد سرانه های خدماتی و محرومیت زدایی از محلات کم برخوردار بهره جست.

عضو پارلمان شهری کرج با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای اجرای طرح ها و سیاست های کارآمد شهری، اظهار داشت: کاربردی و دانش بنیان بودن برنامه ها به ویژه برنامه هایی که اقتصا شهری را پوشش می دهد از بارزترین قوای محرکه برای توسعه و پیشبرد اهداف خرد و کلان شهری است.

وی، شناخت شاخص های تبیین و تدوین سیاست های مالی در مجموعه شهرداری را مهم ارزیابی کرد و افزود: شهرداری کرج باید برای دستیابی به این مهم انجام اقدامات متعددی را در دستور کار خود قرار دهد؛ شورای اسلامی شهر نیز از همه طرح های منتج به توسعه و پیشرفت شهر ازائه شده از سوی شهرداری حمایت می کند.

رئیس کمیسیون بودجه و برنامه شورای اسلامی شهر کرج، لزوم تعامل حقیقی شهرداریهای کلانشهرهای کشور برای دستیابی به اهداف پیش بینی شده را مهم ارزیابی کرد و افزود: بهره برداری از دستاوردهای دیگر شهرداری های در حوزه های مختلف به ویژه طرح های مالی می تواند یاری رسان شهرداری کرج در برآورده شدن اهداف پیش بینی شده باشد.

شریفی، داشتن دید کلان به مسائل شهری را به عنوان یکی از ویژگی های مهم و بارز مدیریتی مطرح کرد و افزود: مدیران باید با نگرشی عمیق به مسائل و موضوعاتی که محرک مثبت و یا حتی منفی شهر و شهرنشینی است، بپردازند تا بتوانند در برنامه ریزی های مدیریتی خود به منظور هر چه بارورتر کردن نکات مثبت و ممانعت از پیشروی مولفه های منفی فعالیت ها و محورهای خاصی را بگنجانند.

وی توجه مسئولان به مسائل شهری را مهم ارزیابی کرد و افزود: در این صورت می توان برنامه ریزی های مدیریتی جامعی را به عنوان خوراک توسعه و پیشرفت شهری تامین کرد؛.

شریفی در پایان با اشاره به اهمیت موضوع توسعه شهر از دیدگاه شورای شهر بر ضرورت تبیین راهکارهای رشد شاخص های “توسعه شهری” تاکید کرد و افزود: بی شک کلانشهر کرج در بسیاری از زمینه های شهری با توسعه و پیشرفت همراه خواهد بود، البته اگر اجرای طرح های توسعه ای نمود بیشتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *