• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۸:۱۰

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

مادورو: نتایج انتخابات، پیروزی دموکراسی ونزوئلا بود

Byrotitr

آوریل 15, 2013

به گزارش روتیتر به نقل از خبرگزاری «پرنسا لاتینا»، «نیکلاس مادورو» که روز دوشنبه به عنوان پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا معرفی شد، می‌گوید این انتخابات پیروزی دموکراسی در ونزوئلا است.

رئیس‌جمهور جدید ونزوئلا که در جمع هزاران نفر از هوادارانش در برابر کاخ «میرافلورز» صحبت می‌‌کرد، انتخابات روز یکشنبه را آغازگر دوران جدیدی در انقلاب بولیواری دانست.

وی دوره جدید را دوران اصلاح عمیق تمام جنبه‌های زندگی و کار خواند و گفت در این دوره باید صادقانه و سزاوارانه تمام اشکالات را برطرف کرد.

مادورو افزود دولت اکنون با جنگ اقتصادی روبروست که سرمایه‌دارانی به راه انداخته‌اند که تصور می‌کنند انقلاب بولیواری با مرگ «هوگو چاوز» به پایان رسیده است.

«هوگو چاوز» رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا ماه گذشته پس از مدت‌ها مبارزه با سرطان، درگذشت. مادورو معاون وی بود و چاوز به ونزوئلایی‌ها توصیه کرده بود که مادورو را به عنوان جانشین انتخاب کنند. مادورو در انتخابات روز یکشنبه با کسب بیش از نیمی از آرا، به پیروزی رسید.

«هنریک کاپریلس» رقیب راستگرا که از حامیان روابط بیشتر با آمریکا است، هنوز نتایج انتخابات را نپذیرفته و بازشماری آرا را خواستار شده است.

مادورو در صحبت‌هایش از کاپریلس و حامیانش خواسته است که نتایج انتخابات را بپذیرند. وی از مردم ونزوئلا خواسته است که از خشونت و اقدامات تنش‌زا خودداری کنند، چراکه ونزوئلا در حال ورود به دوره جدیدی از شتاب و توسعه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *