• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۷:۳۶

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

کارنامه جهادی شهرداری کرج در حوزه عمرانی بازخوانی شد/جهاد عمرانی در اوج رکود اقتصادی

Byrotit

جولای 23, 2015

روتیتر: معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج با حضور در صحن علنی شورای شهر نسبت به ارایه گزارش و بازخوانی فصل هایی از کارنامه جهادی مدیریت شهری در حوزه کار و سازندگی اقدام کرد و نمایندگان مردم را از اقدامات صورت گرفته و در دست اقدام مطلع ساخت.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر،علی‌اصغر کمالی‌زاده در صحن علنی شورای اسلامی شهر کرج که با حضور شهردار و اعضای پارلمان شهری برگزار شد، به تشریح عملکرد این حوزه پرداخت و به اهم اقدامات عمرانی اجرا شده و در حال اجرا اشاره کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج عنوان کرد: تقاطع غیرهمسطح و تونل مهرویلا تا به امروز ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امید می رود با رایزنی های صورت گرفته با وزارت راه و شهرسازی و ادامه تملکات اراضی در زمین های پایین دست پردیس کشاورزی اجرایی شود و شاهد بهره برداری از این پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در تیر ماه سال آینده باشیم.

کمالی زاده همچنین به پروژه میدان امام‌خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: با تدبیر مجموعه مدیریت شهری کرج این پروژه نیز تا به امروز از پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه ای برخوردار بوده است که تلاش ها بر آن است که پروژه مذکور در پایان شهریور ماه سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی بیان کرد: در پروژه های مذکور بیش از ۱۰ هزار مترمربع مجتمع تجاری در نظر گرفته شده است که ارزش تجاری پیش بینی شده برای این مجتمع ها به ۲۵۰ میلیارد تومان می رسد و این امر بیش از ۶۰ درصد هزینه های طرح را مستهلک می‌نماید.

این مسئول با بیان اینکه پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای غواص نیز در سطح کلانشهر کرج به منظور افزایش رفاه حال شهروندان به بهره برداری رسیده است، افزود: پروژه مذکور با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اجرایی شده که می توان از آن به عنوان یکی از طرح های عمرانی تکنیکی در سطح شهر نام برد.

وی در ادامه به پیشرفت ۴۰ درصدی تقاطع غیرهمسطح میانجاده اشاره کرد و افزود: این پروژه با قرارداد اولیه ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان منعقد شده که دارای پلی سه سطحی است و پیش‌بینی می‌شود روگذر شمال به شرق این پروژه در برج ۸ سال جاری به بهره‌برداری برسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج با بیان اینکه پروژه دوربرگردان غیرهمسطح غرب تقاطع شهدای دانش‌آموز با ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان منعقد شده، اظهار داشت: این پروژه تا به امروز به پیشرفت ۳۱ درصدی رسیده است که با توجه به وجود معارضاتی در طرح مذکور، پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری برسد.

کمالی‌زاده با اشاره به تقاطع غیرهمسطح حصارک، اذعان داشت: قرار داد این تقاطع سه سطحی با مبلغ ۵۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان منعقد شد و ۳۶ ماه زمان برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا ۳ ماه آینده پل مکمل این پروژه که مسیر غرب به شرق را پوشش می دهد به بهره‌برداری برسد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای حفظ فضای سبز موجود در پروژه حصارک، بیش از ۲۲ هزار متر مربع از اراضی طی کمتر از ۱۰ روز برای اجرایی شدن پروژه آزادسازی شد و ۳۶۶ اصله درخت در این زمین ها جا به جا گردید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج با اشاره به پروژه مکمل میدان شهید سلطانی بیان کرد: پل مذکور دارای ۷٫۵ متر عرض می باشد که همین امر سبب شده تا در قسمت جنوب به شمال این محدوده شاهد ترافیک سنگینی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود این مشکل ترافیکی، قرارداد اجرای پروژه عمرانی در پل شهید سلطانی، سال گذشته به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان منعقد گردید که امروز به پیشرفت ۲۰ درصدی رسیده و با بهره‌برداری از این پل، تا پایان شهریور ماه سال جاری می توان شاهد کاهش بار ترافیکی در این محدوده باشیم.

کمالی‌زاده با بیان اینکه فعالیت‌های مطالعاتی تقاطع بلوار ماهان با بلوار آزادی و نیز بلوار امام‌خمینی (ره) با بلوار باغستان در حال انجام است، گفت: در سال جاری ۳ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.

این مسئول با اشاره به اتصال خیابان شبنم به بوستان در اراضی باغستان، اظهار داشت: این پروژه در مرحله طراحی سازه قرار دارد و پس از تصویب اعتبار با گذشت ۳ ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج در ادامه به پروژه کمربند شمالی به عنوان یکی از طرح های عمرانی زیرساختی و حساس در سطح این کلانشهر اشاره کرد و یادآور شد: برای اجرایی شدن پروژه مذکور تا به امروز ۷۰ درصد از مطالعات دقیق و راهبردی صورت گرفته است که در این مطالعات برای مسیر نام برده ۱۷ کیلومتر طول در نظر گرفته شده و عرشه این پل به ۶۰۰ متر می رسد.

وی اظهار داشت: پروژه کمربند شمالی شهر کرج دارای ۷۱ هزار مترمربع سطح عرشه می باشد که این مقدار  چندین برابر پل حصارک بوده و ۱۱ تقاطع و ۱۷ دستگاه پل را در بر می گیرد.

کمالی‌زاده با بیان اینکه ۲۰۰ هزار تن برآورد مصرف آسفالت این پروژه است، گفت: مناقصه دو مرحله‌ای بر اساس قانون مناقصات در هفته آینده برای فراخوان پیمانکاران اجرا شده و پیمانکاران تایید شده، در پایان مردادماه مشخص می‌شوند.

وی در پایان به پروژه میدان سپاه اشاره کرد و اظهار داشت: طبق توافقات صورت گرفته با سپاه، طراحی و مهندسی ارزش این پروژه به پایان رسیده است و مقرر شده است با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی طی سال جاری پروژه مذکور اجرایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *