• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۷:۳۵

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

فیروزگاه: گسترش طلاق در جامعه موجب ترس جوانان از ازدواج می شود

روتیتر: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر رویکردهای آموزشی و فرهنگی به منظور آگاه سازی خانواده ها در برابر تبعات و مشکلات ناشی از طلاق، آن را بدترین روش برای پایان بخشیدن به اختلافات زوجین دانست و اظهار داشت: گسترش طلاق در جامعه در کنار همه مشکلات، ترس جوانان از ازدواج را نیز به دنبال دارد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ،سعید فیروزگاه اظهار داشت: متاسفانه کرج رتبه اول طلاق در کشور را از آن خود نموده است و ضروری است تا با همکاری نهادهای ذیربط فرهنگی و دادگستری به پیشگیری از این آسیب شوم اجتماعی پرداخت.

وی آمار قابل توجه طلاق را نشأت گرفته از عوامل فرهنگی و عدم بلوغ اجتماعی دانست و افزود: طلاق به هر دلیل درست یا نادرست پیامدهای شومی برای فرد و اجتماع به همراهی دارد. افراد مطلقه و فرزندان طلاق در بهترین حالت شاید ترحم محیط و افراد پیرامون خود را دریافت کنند و زندگی بعد از طلاق به معنی یک زندگی ناقص است که غالبا زنان و فرزندان بیشترین آسیب را متحمل خواهند شد و دو نیمه شدن خانواده در اغلب موارد اثرات روحی، روانی و اقتصادی دراز مدتی را بر جمیع اعضای خانواده و حتی اطرافیان بر جای خواهد گذاشت.

فیروزگاه ادامه داد: متاسفانه پدیده طلاق یک آسیب‌ اجتماعی و بسترساز بسیاری از جرایم و معضلات دیگر در شهر است و نهادهای فرهنگی و مسئولان باید در راستای کاهش این معضل اجتماعی تمهیدات ویژه ای را اتخاذ نمایند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج یادآور شد: مدیریت شهری کرج با همکاری دادگستری اقدام به برگزاری برنامه های آموزشی پیشگیری از طلاق در فرهنگسرای غدیر نموده که نتایج مطلوبی را به همراه داشته است و شاهد کاهش ۷ درصدی این معضل در سال جاری بوده ایم.

وی ارائه مشاوره های ازدواج و طلاق در این فرهنگسرا را مثبت ارزیابی کرد و افزود: باید با نگاه ویژه به این پدیده شوم اجتماعی مانع گسترش آن شویم تا از دیگر معضلات اجتماعی که از طلاق نشأت می گیرد جلوگیری شود.

فیروزگاه تاکید داشت: در این راستا مدیریت شهری با همکاری و تعامل مراکز فرهنگی اقدام به برگزاری برنامه های آموزشی در موضوعات قرآنی و گسترش مباحث دینی نموده است که قطعاً در زندگی روزمره مردم نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت و نهادینه شدن تعالیم دینی موجب استحکام بیشتر زندگی ها خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج در پایان خاطرنشان ساخت: در سال جاری بودجه فرهنگی مدیریت شهری با جهش ۷۰ درصدی و با یک نگاه ویژه و متفاوت جمع بندی و مصوب گردیده است که طبق آن برای اولین بار در کرج برنامه های مدونی برای هزینه کرد فرهنگی در راستای توسعه زیرساخت های فرهنگی انجام خواهد شد که نتایج آن برای آیندگان نیز مثمر ثمر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *