• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۷:۱۰

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

واپسگرایی سیاسی صدیق پس از شکست از طرح سوال های غیر کارشناسی ازشهردار کرج/ عذر خواهی از مردم بابت رای به یکی از قویترین شهرداران کرج در اوج شکوفایی عمرانی شهر/

روتیتر سید محمد میرحبیبی: واپسگرایی سیاسی صدیق رییس شورای شهرستانی که شورایش در بن بست مدیریت و عدول از سیاست ها و برنامه ها و وظایف ماهوی و اصلی اش قرار گرفته است با عذر خواهی از مردم بایت رای به یکی از قوی ترین شهردار ان تاریخ کرج  پس از شکست در طرج سوال از  دکتر ترکاشوند به اوج رسید.
عذر خواهی صدیق عضو شورای اسلامی شهر کرج از مردم بابت رای به شهردار کرج در فصل شکوفایی بزرگترین و حیاتی ترین پروژه های کلان و زیر بنایی شهر و مدیریت جهادی ودکتر ترکاشوند و پیشرفت قابل ملاحضه پروژه ها در اوج رکود درآمدی چه معنایی  می تواند داشته باشد. شاید این مهم ترین و اساسی ترین سوالی است که مردم شهر کرج بویزه افرادی که به دکتر صدیق رای داده اند در ذهن خود مطرح می سازند و البته هرگزبه پاسخ آن نخواهند رسید مگربا واکاوی اهداف پشت پرده و اصلی این عضو که ریاستش در شورای فرادست شهرستان کرج به بن بست رسیده و این شورا را از مسیر اصلی خود دور ساخته است.
این رفتار دکتر صدیق (عذر خواهی از مردم بابت رای به یکی از موفق ترین و باسابقه ترین شهردارهای تاریخ کرج) در شرایطی که همه کارشناسان و بویژه شهروندان فهیم کرج عملکرد خانواده بزرگ شهرداری و مدیریت شهری کرج در سایه حمایتهای شورای شهر را مثبت و تقریبا بی سابقه ارزیبی کرده اند بیشتر به نوعی یک واپسگرایی سیاسی به شمار می رود.
چه صدیق در شرایطی اقدام به این عمل کردهاست که طرح سوال های بی پایه واساس و غیر واقعی از ترکاشوند نتوانسته افکار عمومی و بویژه کارشناسان و صاحب نظران را با خود همراه سازد و وی در این مسیر با شکستی سخت و تاریخی به وسعت زیر سوال رفتن میزان اقبال خود در بین موکلین خود مواجه ساخته است به نوعی که همکاران وی در شورای شهر نه تنها با ویدر زطرح سوال های غیر فنی و بیمورد همراهنساخت بلکه آنان را به متحدین پیشرفت و توسعه شهر در یکی از شوفا ترین سال های عمرانی کرج بدل ساخت .
بازخورد منفی سوال های وی در بینافکار عمومی و صاحب نظران از یک سو ، عدم توفیقاتوی در ریاست شورای رادست شهرستان کرج و پیشبرد امور کلان در این شورای فرادست ، نارضایتی هم شورایی های وی در این شورا از عملکرد وی ، عدم توان رقابت علمی و پژوهشی وی در بین اساتید علوم سیاسی و حقوق دانشکده سیاسی و حقوق دانشگاه آزاد کرج که در حال حاضر ریاست آنرا بر عهده دارد و تکاپو و توفیقات افکار عمومی در کشف و واکاوی پشت پرده سوال های مکرر و بی پایه اساس از شهردار کرج همه و همهاز دلایل این رفتار واپسگرایانه سیاسی صدیق به شمار می رود که در مختصاتتلاش برای بازیابی وجهه خود در افکار عمومی حکایت دارد.
۱-طرح سوال های معطوف به پشت پرده سوال های صدیق از شهردار کرج از سوی افکار عمومی شاید بتواند به پاسخ مناسبی در اینخصوص منتهی شود؛
۲-افزایش اعمال فشار به شهردار کرج توسط صدیق و طرح سوال های غیر فنی و غیر کارشناسی در صحن علنی شورای شهر کرج درست همزمان و پس از عدم ارتقاء شغلی و پستی تعدادی از نیروهای نا کارآمد و غیر متخصص در شهرداری کرج آیا می تواند ضامن دفاع از حقوق شهروندان و توجیه کننده این اقدامات صدیق بهشمار رود .
علت افزایش این فشار ها به شهردار پس از تخریب ساختمان برج آرین که هزاران متر تخلف داشت چه معنایی می تواندداشته باشد؟
۳- ایراد اشکالات واهی و غیر واقعی به عملکرد شهردار کرج در شرایطی که این مدیریت جهادی و عمرانی این شهردار باسابقه و ملی کهشهرداری کرج را با حمایت های اکثریت شورای شهر در مسیر آبادانی و توسعه زیر ساختی این کلانشهر در اوج رکود درآمدیومالی قرار داده است درست درزمانی که انتقاد ها از عملکرد دکتر صدیق دردانشکده علوم سیاسی در حوزه توان علمی و پژوهشی و ریاست بر شورای شهرستان کرج که شورایی کلان نگر و فرادست با توانایی فرا شهرستانی است ، بهچالش نقد کارشناسان و افکار عمومی و متخصصان کشیده شده است آیا ارتباطی با اتخاذ سیاست رو به جلو که از سوی برخی مدیران در مواقع بن بست به یک شگرد مدیریتی و سیاسی تبدیل شده ،آیا می تواند ارتباط داشته باشد .
**اینها تنها بخشی از ابهامات با پاسخ های روشنی است که در اذهان عمومی شکل گرفته است و ریشه شکل دهنده عذر خواهی صدیق از مردم بابت رای به دکتر تر کاشوند؛ -شهرداری که بهترین عملکرد تاریخ کرج را به همراه داشته است- را بر دوش خودبه سنگینی حمل می کند.
از سوی دیگر نکته قابل توجه این اقدام نخ نما شده دکتر صدیق این است که وی گمان می کند که تک رای وی به دکتر ترکاشوند تاثیر اساسی و  محوری بر نگاه حداکثری و البته مبتنی بر واقعیت سایر اعضای  فهیم و  با درایت شورای شهر کرج داشته است. اعضایی که با انتخاب دکتر ترکاشند نه تنها شهرداری و شهر کرج را از بن بست نجات دادند بلکه آنرا در مسیری شکوفا کننده و توسعه بخش قرار دادند.
دکتر صدیق بااین عمل خود شایدآخرین حرکت خلاص را به کارکردش در شورای شهر  البته در عرصه تصمیم گیری شهر و حتی شهرستان در  از آن مهم تر در بین مردم و دانشگاهیان  دانشگاه آزاد واحد کرج و دانشکده سیاسی و حقوق انجام داد. دانشکده ای که او در حال حاضر در تقلا برای  عضویت در هیات علمی آن می باشد . آنهم در رقابت با غول های علم سیاست و حقوق با صدها تالیف و مقاله و تسلط به چندین زبان خارجه و  زنده دنیا.
چه بازخورد های منفی این اقدام وی پس از طرح سوال های غیر کارشناسی و غیر واقعی از ترکاشوند در بین شهروندان آنچنان با لا گرفته است که آثار بارز و بیرونی توان مدیریت دکتر ترکاشوند در اداره شهرداری بحران زده و کنترل مشکلات مالی و پیشبرد بزرگترین پروژه های تاریخ شهرداری (اجرای هم زمان ۷ تقاطع غیر همسطح و اقتتاح پیش از موعد ۶ تقاطع غیر همسطح در کمتر از یک سال و نیم و دهها پروژه عمرانی و فرهنگی ، اجتماعی ، ورزشی و فضای سبز ) در این شرایط و بهره گیری از نیروهای جوان و با انگیزه در بخش های مختلف پاسخی در خور به سوال های غیر واقعی این عضو به شمار می رود.
پاسخ هایی که کمتر ترکاشوند نه به زبان که به عمل و با تداوم مسیر خدمت و توسعه ، ارایه داده است بدون حاشیه و جنجال.

از سوی دیگر سوال مهم دیگری که مطرح می شود این است که عذر خواهی یک عضو شورای کرج بابت رای به شهردار شدن ترکاشوند آیا به معنای  القاء تاثیر گذاری بر رای سایر اعضا و نادیده گرفتن تشخیص و رای ۲۰ عضو دیگر در انتخاب شهردار است ؟
آیا صدیق می خواهد نشان دهد که پشت پرده انتخاب ترکاشوند و مهره کلیدی تاثیر گذار بر آرای ۲۰ عضو دیگر او بوده؟

و توفیقاتی که مدیریت شهری در حال حاضر به دست آورده محصول حمایت ها و معلول رای او بوده و سایر اعضا در این توفیقات تاثیری نداشته اند ؟
جلسه فردا شورای شهر کرج که اختصاص به طرح سوال از  دکتر ترکاشوند دارد و واکنش سایر اعضا به القائات صدیق نشان می دهد که این گمانه تا چه حد صحیح است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *