• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۵:۰۱

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

ضرورت راه اندازی کارگروه پدافند غیرعامل در شورای شهر کرج

روتیتر: رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به بروز سیل اخیر در استان البرز گفت: وقوع حوادث غیرمترقبه و طبیعی بیش از پیش ضرورت تشکیل کارگروه پدافند غیرعامل را در شورای شهر این کلانشهر نمایان کرد.
به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،علی حاج کاظم اظهار داشت: در سال های اخیر مقام معظم رهبری تاکیدات فراوانی نسبت موضوع پدافند غیرعامل داشته اند که بخشی از این توصیه ها شامل چندمنظوره کردن مستحدثات، تاسیسات و شبکه های ارتباطی و مواصلاتی، فرهنگ سازی و آموزش عمومی در زمینه بکارگیری اصول و ضوابط پدافند غیرعامل در بخش های دولتی و غیردولتی است.

وی اضافه کرد: همچنین پیش بینی مواد درسی در سطوح مختلف آموزشی و توسعه تحقیقات در زمینه پدافند غیرعامل، ممانعت از ایجاد تاسیسات پرخطر در مراکز جمعیتی و بیرون بردن اینگونه تاسیسات از شهرها و پیش بینی تمهیدات ایمنی برای آن دسته از تاسیساتی که وجود آنها الزامی است را می توان به عنوان مواردی ذکر کرد که تحقق اهداف پدافند غیرعامل را میسر می کند.

حاج کاظم به دیگر موارد و موضوعات مد نظر در حوزه پدافند غیرعامل اشاره کرد و اذعان داشت: جلوگیری از ایجاد مراکز جمعیتی در اطراف تاسیسات پرخطر با تعیین حریم لازم، پیش بینی ساز و کار لازم برای تهیه طرح های مشترک ایمن سازی و ایجاد هماهنگی در سایر طرحها و برنامه ها و مدیریت نهادهای مسئول در دو حوزه پدافند غیرعامل و حوادث غیرمترقبه در جهت هم افزایی و کاهش هزینه ها و ایجاد مرکزی برای تدوین طراحی، برنامه ریزی و تصویب اصول و ضوابط، استانداردها، معیارها، مقررات و آیین نامه های فنی پدافند غیرعامل و پیگیری و نظارت بر اعمال آنها و… از جمله سیاست های کلی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری در بخش پدافندغیرعامل است.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: در سیاست های کلی ابلاغ شده بحث آموزش، کارهای فرهنگی، علمی، اقتصادی، سیاسی و زیستی مورد توجه قرار گرفته و لازم است و موارد مذکور مطابق به وضعیت شهر بومی سازی و روند اجرایی به خود بگیرد.

حاج کاظم افزود: تشکیل کارگروه پدافند غیرعامل در شورای شهر کرج و شهرداری می تواند به مرور زمان باعث آمادگی بیشتر مجموعه در برابر حوادث باشد و روند برنامه ریزی و توان اجرایی را بهبود بخشد.

این عضو شورای شهر کرج تاکید کرد: اعضای شورا و مدیران شهری باید دیدی کلان و آینده نگر داشته باشند و فعالیتهای خود را محدود به کارهای روزمره و جاری نکنند تا بتوانند علاوه بر رشد و شکوفایی بیشتر شهر، رضایت حداکثری شهروندان، توان مقابله به حوادث و مدیریت بهتر بحران را در دست بگیرند.

حاج کاظم با بیان اینکه مدیران در پروسه خدمات رسانی خود آموزش کارشناسان جوان و شایسته را برای اتخاذ پست مدیریت در آینده باید در دستور کار قرار دهند، یادآور شد: قرار گرفتن نیروی جوان و خلاق در کنار نیروهای زبده و دنیا دیده در هر مجموعه ای می تواند اثربخش باشد به همین دلیل باید روندی پیش روی مدیران قرار گیرد که به تربیت مدیران فردا نگاه ویژه داشته باشند.

وی در پایان گفت: هرچه اشراف مدیران به مسائل و مشکلات بیشتر باشد راحت تر می توانند برای سه دوره کوتاه، میان و بلند مدت برنامه ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *